اقتصادی

کرونای انگلیسی دلار را صعودی کرد

دلار پس از افزایش ترس از جهش ویروس کرونا در انگلیس ، در برابر رقبا افزایش یافت.

خبر جهش ویروس کرونا در جنوب و شرق انگلیس ، به ویژه در لندن ، نگرانی بازرگانان در مورد بازگشت به کابوس ویروس کرونا را ایجاد کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده ، میزان جهش تاج در انگلیس 9 برابر بیشتر از ویروس قبلی است ، اما میزان مرگ و میر آن بیش از نوع طبیعی اعلام نشده است. به دنبال شیوع ویروس جدید ، ما شاهد قرنطینه گسترده ای در انگلیس بوده و بسیاری از پروازهای بین المللی به انگلیس متوقف شده اند. زندگی 16 میلیون شهروند انگلیس تحت تأثیر قرنطینه های جدید در انگلیس قرار گرفته است. نگرانی اصلی تجار این است که ویروس جهش یافته در برابر واکسن مقاومت بیشتری داشته باشد.

داده های منتشر شده تغییرات قیمت اروپا برای تصمیم گیرندگان اروپایی ناامید کننده باقی مانده است: طبق مرکز آمار اتحادیه اروپا ، تورم متوسط ​​در 19 کشور منطقه یورو در 12 ماه منتهی به ماه نوامبر 0.1 درصد کاهش یافته است ، در مقایسه با همان رقم ماه گذشته ، به منفی 0.3 درصد برای تا نرخ تورم را از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه دور کند. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ بود که نسبت به ماه قبل 0.1٪ کاهش داشت.

از آنجایی که انگلیس هنوز قادر به دستیابی به توافق کامل با اتحادیه اروپا در مورد آینده روابط پس از انتخابات نیست ، اقتصاد به شدت تحت تأثیر اثرات کرون قرار گرفت و روند در بازار کار چنان قوی بود که مرکز آماری انگلیس اعلام کرد بیکاری این کشور 0 صعود کرد ، در شش ماه اول ماه اکتبر نسبت به سال قبل 1 درصد به 4.9 درصد رسیده است که بالاترین میزان از آگوست 2016 است. تعداد بیکاران در این کشور با 209 هزار نفر افزایش یافته و به یک میلیون و 520 هزار نفر رسیده است.

تمایل بازرگانان برای حفظ دلار از ماه های اول سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت در تاج و رویکرد متوسط ​​تر دولت در ایالات متحده ، ارزهای با ریسک بیشتر مورد توجه معامله گران بیشتر قرار می گیرد. بوده است. اگرچه انتظار نمی رود دلار آزادانه سقوط کند ، اما بسیاری از تحلیلگران بازار ارز معتقدند که در شرایط فعلی جای دیگری برای تغییر نرخ دلار وجود دارد و ممکن است دلار تا چند ماه اول سال 2021 در سنگر دفاعی فعلی خود باقی بماند.

با وجود تلاش های دولت ترامپ برای به راه انداختن جنگ تجاری با چین ، آمارهای جدید نشان می دهد که واردات ایالات متحده از چین با واردات آمریکا از چین در 10 ماهه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8 درصد بیشتر از رقم مربوط به مدت مشابه سال گذشته. همچنین در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین با رشد سرسام آور 51.98 میلیارد دلار رشد 46.1 درصدی نسبت به سال قبل داشته است. این به معنای افزایش بیشتر کسری تجاری ایالات متحده است.

در دستیابی به موفقیت دیگری در مصرف داروها علیه کرونا ، داروسازی مدرنا اعلام کرد که به زودی تاییدیه FDA را برای توزیع واکسن این شرکت در ایالت های مختلف دریافت می کند. پیش از این ، مراحل اولیه استفاده از واکسن های Pfizer به پایان رسیده بود. تاجران امیدوارند که کابوس کرونا که از فوریه سال 2020 جهان را درگیر خود کرده است ، در چند ماه آینده به هدف خود برسد و سرعت عادی سازی را تسریع کند.

در بخش سیاست های پولی ، انتظار می رود که فدرال رزرو ایالات متحده به روند فعلی خود در حفظ نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطح برای یک دهه ادامه دهد. به گفته برخی از کارشناسان مالی ، بعید است در سال آینده شاهد تغییر قابل توجهی در اجرای سیاست توسعه فدرال رزرو باشیم.

تورم منفی و رکود اقتصادی همراه با افزایش بیکاری شرایط دشواری را برای احیای رشد اقتصادی کشورشان برای سیاستمداران اروپایی ایجاد کرده است و احتمالاً دو سال طول می کشد تا شرایط به بحران قبل از کرونا برگردد. در ارزیابی جدیدی از وضعیت اقتصادی این کشور ، بانک فرانسه اعلام کرد که اقتصاد کشور در سال جاری به دلیل شیوع تاج ، محدودیت سفر و تعطیلی گسترده شرکت ها حدود 9 درصد کاهش می یابد ، که اگر تحقق یابد ، این بدترین عملکرد در دومین اقتصاد بزرگ. اتحادیه اروپا طی دهه گذشته خواهد بود.

اقتصاد جهان هنوز تحت تأثیر تاج است و همانطور که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی پیش بینی کرده است ، متوسط ​​رشد اقتصادی در کشورهای جهان در سال جاری به 5.6 درصد خواهد رسید که در صورت تحقق ، این بدترین رقم خواهد بود. عملکرد از بحران مالی 2009 هنوز در حال بررسی است. اگرچه این گزارش هنوز گزارش ناامیدکننده ای است ، اما نسبت به پیش بینی منفی قبلی 9٪ بهبود نسبی دارد.

تاکنون بیش از 77 میلیون و 449 هزار و 326 مورد تاج گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 704 هزار و 262 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت مربوط به ایالات متحده با 325،207 نفر ، برزیل با 186،818 نفر ، هند با 146،134 نفر ، مکزیک با 118،202 نفر و ایتالیا با 69،214 نفر بوده است. .

تسریع شیوع تاج منجر به ثبت سوابق جدید مرگ روزانه توسط ویروس کرونا شده است ، تا جایی که در 16 دسامبر با 13،558 فوت در یک روز ، رکورد قبلی 10 دسامبر ، رکورد 12،918 فوت بود ، با شکست مواجه شد.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارز در بانک عمومی سوسیه گفت: به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که برابری خود را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز با 0.16 درصد افزایش در 90 هزار و 97 واحد بسته شد. نرخ ارز فرانک سوئیس 1،129 دلار اعلام شد (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات پوند ، پوند 1.2 درصد نسبت به روز گذشته به 1335 دلار معامله شد. یورو 0.17 درصد افت کرد و 1.22 دلار در 1.22 دلار باقی ماند.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.03 درصدی به 103.423 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1319 دلار مبادله شد. نرخ دلار نیز برابر با 6548 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا