اقتصادی

ثبت دومین افت متوالی دلار

شاخص دلار برای دومین روز متوالی سقوط کرد.

به گزارش رویترز ، سال 2020 برای دلار در حال اتمام است ، زیرا خسارت سنگین تاج به اقتصاد و چاپ اجباری پول زیاد توسط بانک مرکزی دلار را تحت فشار زیادی قرار داده است. دلار در سال 2020 به طور متوسط ​​شش درصد در برابر ارزهای اصلی جهانی تضعیف شد و یکی از بدترین سالهای دلار در یک دهه گذشته بود. بسیاری از کارشناسان ارز معتقدند که استقراض سنگین شرکت های آمریکایی و کاهش قدرت اقتصادی مصرف کنندگان آمریکایی ، دلار را در ماه های نخست سال 2021 تحت فشار قرار داده و روزهای سختی را در برابر بزرگترین رقیب خود سپری خواهد کرد.

اقتصاد ایالات متحده به شدت تحت تأثیر تاج قرار گرفته و اکنون مرکز توجه اصلی آن است. این امر عملکرد بزرگترین اقتصاد جهان را از نظر رشد اقتصادی از چین بدتر کرده است. بانک جهانی در جدیدترین برآورد خود از اقتصاد چین پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور سال آینده 7.9 درصد رشد کند که در صورت تحقق ، 5.9 درصد بیشتر از آنچه در سال جاری ثبت شده است ، خواهد بود. به گفته این آژانس ، اقتصاد چین به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرف کننده و هزینه های خانوار ، در سال آینده قادر خواهد بود به شرایط قبل از تاج برسد.

یک سالی است که جهان در معرض ویروس کرونا قرار گرفته است و با توجه به روند فعلی در سال 2021 ، شاهد باقی ماندن این ویروس در راس معامله گران خواهیم بود. جهان در حال ورود به سال جدید است زیرا هنوز محدودیت های زیادی در تجارت خارجی ، گردشگری و سیاست های پولی وجود دارد و به دلیل پیامدهای اقتصادی و تجاری تاج ، قدرت اقتصادی شرکت ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. کمبود نقدینگی و کاهش قابل توجه جریان سرمایه مهمترین دلایلی است که می تواند بر احیای رشد اقتصادی در مناطق مختلف جهان تأثیر بگذارد.

اخبار جهش ویروس کرونا در جنوب و شرق انگلیس ، به ویژه در لندن ، نگرانی تجار را درباره بازگشت کابوس های ویروس کرونا نشان داده است. براساس اطلاعات منتشر شده ، میزان جهش تاج در انگلیس 9 برابر بیشتر از ویروس قبلی است ، اما میزان مرگ و میر آن بیش از نوع طبیعی اعلام نشده است. به دنبال شیوع ویروس جدید ، ما شاهد قرنطینه گسترده ای در انگلیس بوده و بسیاری از پروازهای بین المللی به انگلیس به حالت تعلیق درآمده اند. نگرانی عمده فروشندگان این است که ویروس جهش یافته در برابر واکسن مقاومت بیشتری دارد. گزارش هایی از نسخه جهش یافته دیگر تاج در نیجریه گزارش شده است.

داده های منتشر شده تغییرات قیمت اروپا برای سیاستمداران اروپایی ناامید کننده باقی مانده است: طبق مرکز آمار اتحادیه اروپا ، تورم متوسط ​​در 19 کشور منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به ماه نوامبر با 0.1٪ کاهش نسبت به همان رقم در پایان ماه گذشته به منفی 0 کاهش یافت ، 3 درصد ، که باعث افزایش تورم بیشتر از هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه شد. در سطح اتحادیه اروپا ، میانگین نرخ 0.2٪ بود که نسبت به ماه قبل 0.1٪ کاهش داشت.

از آنجایی که انگلیس هنوز قادر به دستیابی به توافق کامل با اتحادیه اروپا در مورد آینده روابط پس از انتخابات نیست ، اقتصاد به شدت تحت تأثیر اثرات کرون قرار گرفت و روند در بازار کار چنان قوی بود که مرکز آمار انگلیس اعلام کرد بیکاری این کشور 0.1 افزایش یافته است درصد در شش ماه اول ماه اکتبر به 4.9 درصد نسبت به سال قبل ، بالاترین سطح از آگوست 2016 است. تعداد بیکاران در این کشور با افزایش 209000 نفر در این مدت به یک میلیون و 520 هزار نفر رسیده است.

تمایل بازرگانان برای حفظ دلار از ماه های اول سال 2020 به شدت کاهش یافته است و با پیشرفت در تاج و رویکرد متوسط ​​تر دولت در ایالات متحده ، ارزهای با ریسک بیشتر مورد توجه معامله گران بیشتر قرار می گیرد. بوده است. اگرچه انتظار نمی رود دلار آزادانه سقوط کند ، اما بسیاری از تحلیل گران ارز معتقدند که در شرایط فعلی جای دیگری برای تغییر نرخ دلار وجود دارد و ممکن است دلار تا چند ماه اول سال 2021 در سنگر دفاعی فعلی خود باقی بماند.

با وجود تلاش های دولت ترامپ برای به راه انداختن جنگ تجاری با چین ، آمارهای جدید نشان می دهد که واردات ایالات متحده از چین با واردات آمریکا از چین در 10 ماهه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. 8 درصد بیشتر از رقم مربوط به مدت مشابه سال گذشته. همچنین در ماه نوامبر ، واردات ایالات متحده از چین با رشد سرسام آور 51.98 میلیارد دلار رشد 46.1 درصدی نسبت به سال قبل داشته است. این به معنای افزایش بیشتر کسری تجاری ایالات متحده است.

تاکنون بیش از 79 میلیون و 469 هزار و 667 مورد بیماری کرونا قلب گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 744 هزار و 814 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 335،299 نفر ، برزیل با 189،419 نفر ، هند با 147،097 نفر ، مکزیک با 120،311 نفر و ایتالیا با 70،900 نفر بوده است. .

تسریع در شیوع تاج منجر به ثبت سوابق جدیدی در مورد مرگ روزانه ناشی از ویروس کرونا شده است ، تا حدی که در 17 دسامبر با رکورد 13702 فوت در روز رکورد قبلی 16 دسامبر ثبت شد و این رکورد 13558 فوت بود.

کیت جوکیس ، استراتژیست ارز در بانک عمومی سوسیه گفت: به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 90.25 واحد کاهش یافت و نسبت به روز گذشته 0.1 درصد کاهش داشت. نرخ تبدیل فرانک سوئیس 1112 دلار اعلام شد (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند با 0.23٪ معامله به 13353 دلار رسید. یورو پس از قرار گرفتن در نرخ 1.21 ، با 0.03 درصد افت به 1221 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.08 درصدی به 103،699 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا 1317 دلار معامله می شود. نرخ دلار نیز 6،531 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا