اقتصادی

روند صعودی نفت متوقف شد

قیمت نفت که دیروز به بالاترین سطح از اکتبر 2018 رسیده بود ، در معاملات امروز کاهش یافت.

وست تگزاس اینترمدیت با افت 0.5 درصدی به 74.88 دلار هر سهم رسید. به گزارش یومیر ، بشکه در اواسط ماه اوت. نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر 0.4 درصد کاهش یافت و به 76.20 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت شب گذشته 1.8 درصد بالاتر بسته شد.

گزارش موسسه نفت آمریكا نشان می دهد كه ذخایر نفتی آمریكا در هفته گذشته بیش از چهار میلیون بشكه كاهش یافته است كه در صورت تأیید ارقام دولت منتشر شده در روز چهارشنبه ، هشتمین كشش هفتگی متوالی و طولانی ترین افت از ژانویه 2018 است. رودخانه

با این وجود ابهاماتی در بازار وجود دارد. اندونزی شیوع بالایی را به ثبت رسانده و سیدنی قرنطینه ویروس کرونا را با شیوع جهانی دلتا تاج افزایش داده است. تجدید حیات کوید 19 و بن بست اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت چشم انداز کوتاه مدت را تار کرده است.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) هشدار داده است ، بازارهای جهانی نفت با کمبود قابل توجهی در عرضه روبرو خواهند شد ، مگر اینکه تولیدکنندگان اوپک پلاس به بن بست پایان دهند و با افزایش تولید موافقت نکنند. از ابتدای امسال قیمت نفت بیش از 50 درصد افزایش یافته است. مذاکرات اوپک پلاس برای افزایش تولید ناموفق بوده است و بعید به نظر می رسد که این گروه تولید خود را در ماه آگوست افزایش دهد ، زیرا تولیدکنندگان عضو ماه آینده هدف تحویل مشتریان قراردادی را تعیین می کنند.

ویل سانگ-چیل یون ، تحلیلگر ارشد شرکت سرمایه گذاری VI در سئول ، گفت: “نشانه های بهبود در اقتصاد ایالات متحده واضح است و عرضه جهانی نفت محدود است ، اما اوپک پلاس همچنان یک عامل ناشناخته است.” قیمت های نفت احتمالاً تا زمانی که گروه به توافق نامه عرضه نرسد نوسان خواهد داشت.

تقاضای آمریکا برای نفت به اوج جدید خود رسیده است زیرا اقتصاد از این اپیدمی بهبود یافته و مصرف بنزین و گازوئیل به سطح پیش ویروس رسیده است. افزایش مصرف روغن برای محصولاتی مانند پلاستیک ، آسفالت و سایر نیازهای صنعتی نیز از بهبود تقاضا حمایت کرده است.

طبق گزارش موسسه نفت آمریکا ، سهام بنزین ایالات متحده هفته گذشته 1.54 میلیون بشکه کاهش یافت و ذخایر سوخت تقطیر 3.7 میلیون بشکه افزایش یافت.

طبق نظرسنجی بلومبرگ که قبل از انتشار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده انجام شد ، تحلیلگران پیش بینی کردند که ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته چهار میلیون بشکه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا