اقتصادی

شیل آمریکا دیگری تهدیدی برای اوپک نیست

مدیر عامل شرکت منابع طبیعی پایونیر گفت: تقاضای زیاد برای نفت خام و رشد کم شیل باعث شده است که اوپک و متحدانش دیگر نگران نباشند که تولیدکنندگان ایالات متحده برای سهم بازار رقابت کنند.

به گزارش یومیر ، اسکات شفیلد ، مدیرعامل منابع طبیعی پایونیر گفت: “من هنوز معتقدم تقاضا در بخش هواپیمایی و همچنین در سراسر جهان پس از دستیابی به امنیت جمعی به طور قابل توجهی بهبود می یابد و من اطمینان دارم که می توانیم.” فرض کنید که نفت ایران به تدریج به بازار بازگردد و شیل آمریکا دیگر تهدیدی برای اوپک و اوپک پلاس نخواهد بود.

فوران Quaid-19 و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت ، تولید نفت ایالات متحده را تقریباً کاهش داد. دو میلیون بشکه در روز ، و این عرضه از دست رفته هرگز به دلیل مشکلات اقتصادی در صنعت نفت طی چند سال گذشته قابل بازیابی نیست. سرمایه گذاران خواهان رشد تولید کمتر و بازده تولیدکننده بالاتر با قیمت های بالاتر هستند.

طبق گزارش بلومبرگ ، شفیلد گفت Pioneer رشد تولید سالانه خود را در دراز مدت به 5 درصد محدود می کند و قصد دارد به جای هزینه های جدید حفاری ، سه چهارم پول نقد رایگان خود را به سهامداران ارائه دهد.

در همین حال ، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که تولید نفت ایالات متحده در هفته گذشته بیش از یک میلیون بشکه در روز به دلیل یخ زدگی در تگزاس ، بزرگترین افت هفتگی تاکنون ، کاهش یافته و تولید پالایشگاه به شدت کاهش یافته است. کل تولید نفت خام در هفته منتهی به 19 فوریه با کاهش 1.1 میلیون بشکه در روز به 9.7 میلیون بشکه در روز رسید.

تولید پالایشگاه 2.6 میلیون بشکه در روز کاهش یافت و بهره برداری از ظرفیت پالایشگاه 14.5 درصد کاهش یافت. فعالیت چندین پالایشگاه در منطقه ساحل خلیج فارس در یخبندان های اخیر متوقف شده است. بسیاری از آنها در حال از سرگیری فعالیت خود هستند ، اما تحلیلگران می گویند که تولید و پالایش نفت برای بازگشت به سطح قبل از طوفان چند هفته طول می کشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا