عمومی

کارهای خیر را باید فریاد زد؛اجازه بدهیم فرهنگ شود

خرابش نکنیم، اگر اتفاق خوبی افتاد، بوق می زنیم تا همه گیر شود، چند روز پیش خبری منتشر شد که آدم را به فکر فرو می برد: کاهش اهدای عضو در ایران! این به دلیل پخش برنامه ای در ماه مبارک رمضان است. در آن برنامه خیلی ها گفتند که از کما به زندگی برگشته اند و اکنون می توانند زندگی بسیار عادی داشته باشند. کما را گیج کنید و آمار رضایت خانواده را برای اهدای عضو کاهش دهید.
به همین دلیل است که می گویم باید کار خوب را خواست. خیلی ها هستند مثل علی دایی، فرهاد مجیدی، خداداد عزیزی، مهدی طارمی، سردار آزمون و… که در کارشان خوب هستند. اینها را گفتم که به اینجا برسم. فیلم عروسی یکی از آمارهای کوتاه خود را در فضای مجازی تماشا کردید؟ چند نفر از شما بعد از اکران می دانستید که کل هزینه این عروسی به 50 میلیون تومان نرسیده و تمام هزینه های آن را سردار آزمون پرداخته است؟
اینها فقط شخصیت های محبوب هستند و وقتی یک کار خیر انجام می دهند و به گوش یکی از دوستانشان می رسد، به سرعت تبدیل به نور رسانه می شود. ساندویچ درست کرد و با موتورش بین نیروهای امدادی تقسیم کرد، یکی دیگر برایش سگ زنده آورد، یکی آب معدنی داد و چنین گره گشادی بر خلقت خدا این مسئولیت های اجتماعی فقط نباید روی شانه های صورتش باشد. خیلی ها هستند که ممکن است نتوانند کمک مادی کنند، اما به محض اینکه دست روی شانه هموطنانشان می گذارند و می گویند نگران نباشید، ما هستیم. برای دنیا ارزشش را دارد. حرف بزن و حرف بزن تا فرهنگی شود که صدای کمک به گوش برسد، هستند کسانی که بدون هیچ چشمداشتی می گویند: «حساب این آقا، حساب این خانم، حساب فلانی با من».

251 251

دکمه بازگشت به بالا