بین الملل

فریاد هزاران شهروند فرانسوی؛ اسرائیل قاتل است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری پدر ، هزاران نفر در پاریس و سایر شهرهای فرانسه در حمایت از فلسطینیان راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، معترضین در میدان جمهوری جمع شدند و شعارهایی مانند “فلسطین زنده می ماند” ، “فلسطین پیروز می شود” ، “اسرائیل قاتل است ، همدستان ماکرون” و “همه ما فلسطینی هستیم” را فریاد می زنند.

برتراند هیلبرون ، رئیس انجمن همبستگی فرانسوی-فلسطینی ، که سازماندهی تظاهرات در پاریس و سایر شهرها بود ، گفت که آتش بس چیزی را حل نکرده است. وی افزود: “این مبارزه مربوط به همه کسانی است که به ارزشهای عدالت ، عزت و حاکمیت قانون پایبند هستند.”

وائل ، معترض 28 ساله در پاریس که پرچم فلسطین را به دور خود پیچید ، گفت: “حتی اگر بمب گذاری به پایان رسیده باشد ، اشغالگر هنوز در آنجا است.”

وی افزود: “ساکنان شیخ جراح هنوز در معرض خطر اخراج هستند و نوار غزه مسدود شده است.”

براساس این گزارش ، اعتراضات دیگر در شهرهای اطراف فرانسه برگزار شد. مقامات لیون گفتند که 1100 نفر در قسمت جنوب شرقی شهر در حال راهپیمایی بودند. در قسمت شمالی لیل ، حدود 1000 نفر در تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات مشابهی در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه و همچنین در تولوز و مونپلیه در جنوب برگزار شد. عماد ، معترض استراسبورگ گفت: “فلسطینی ها حق زندگی در صلح و داشتن یک کشور را دارند.” اسرائیل ما را از حقوق و خانه هایمان محروم کرده است. “من فلسطینی هستم ، اما دیگر حق رفتن به آنجا را ندارم ، خانواده ام همه چیز را از دست داده اند.”

هزاران نفر روز شنبه در لندن مقابل Hyde Park در ویکتوریا تجمع کردند. معترضین با در دست داشتن علائم ، دست نوشته ها و پرچم های فلسطینیان حمایت خود را از شهروندان فلسطینی نشان دادند. حضور پرشور مردم در این تظاهرات منجر به کندی در تردد خودروها شد.

در جریان تظاهرات ، عده ای پرچم این کشور را در حمایت از فلسطین حمل کردند. دیگران بر روی دیوارها “فلسطین آزاد” را نوشتند. در این اعتراضات شعارهای “اسرائیل تروریست است” و “همه ما فلسطینی هستیم” نیز شنیده شد. شعار “شرمنده جانسون” در خیابان معروف داونینگ نیز شنیده شد.

پنجشنبه شب ، پس از گزارش برخی منابع خبری از احتمال آتش سوزی ، کابینه امنیتی اسرائیل رسماً آتش بس و آتش بس را با واسطه مصر پذیرفت. ساعتی بعد ، گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که تا زمان پیروی تل آویو از آتش بس متعهد می شوند.

فلسطینی ها برای جشن پیروزی مقاومت در خیابان های غزه و کرانه باختری از جمله شهر بیت المقدس حضور یافتند ، در حالی که تمام رسانه های صهیونیستی شکست تل آویو را در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه های هنگفت صهیونیست ها تصدیق کردند. رژیم در این دوره

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا