اقتصادی

نانو پوشش‌هایی که با ضمانت ۲۰ ساله روی شیرآلات و سرامیک نشانده می‌شوند

یکی از این شرکت های فناوری ، انواع مختلفی از پوشش های نانو را روی سطح دریچه ها ، سرامیک ها و لوازم خانگی تولید کرده است که علاوه بر خالی بودن از ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند.

به گزارش یومیر، یکی از شرکتهای فناوری نانو که از سال 2009 کار خود را در زمینه طراحی و ساخت سیستمهای لمینیت و تجهیزات پیشرفته تحت خلاuum آغاز کرده است ، اکنون تجهیزاتی مانند دستگاه لمینیت بخار فیزیکی با استفاده از قوس کاتد است. با استفاده از یک پرتو الکترونی ، دستگاه Spark Plasma Zinning ، دستگاه چند منظوره لمینیت خلاuum ، دستگاه پرس خلاuum گرم و اجاق گاز با درجه حرارت بالا را تولید و به بازار عرضه می کند.

دستگاه پوشش خلاuum این شرکت قادر است انواع سطوح فلزی ، شیرآلات ، لوازم خانگی و سرامیک را پوشش دهد. دستگاه لایه چند منظوره با فناوری پاشش مگنترون امکان تبخیر طیف گسترده ای از مواد و قرار دادن انواع مختلف بسترها با مواد مختلف را فراهم می کند. این واحد به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توان انواع دیگر فنرهای تبخیری ، لوازم جانبی و واحدهای لایه پیشرفته را در آن نصب کرد. طیف گسترده ای از فیلمهای فیلم نازک (حتی زیر 100 نانومتر) ، پوششهای سخت و پوششهای نانوکامپوزیتی را می توان توسط PVD ایجاد کرد.

TiN ، TiAlN ، CrN ، ZrN ، AlCrTiN و TiAlSiN برخی از پوشش هایی هستند که با استفاده از این فناوری می توان بدست آورد.

زهره قلی زاده ، رئیس این شرکت ، با بیان اینکه دستگاه پوشش خلاuum لایه های نانومتری را روی سطوح تزئینی ایجاد می کند ، افزود: این فناوری می تواند در بسیاری از محصولات مانند شیرآلات ، سرامیک و لوازم خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی ، در روش های رایج شیرآلات پوشش ، هم ضخامت پوشش زیاد است و هم چسبندگی ضعیفی بین پوشش و سطح وجود دارد. اما این روش پوشش خلاuum ضمن کاهش ضخامت پوشش ، عملکرد آن را بهبود می بخشد تا دریچه های ضد اسید و مواد تمیز کننده ای که برای تمیز کردن استفاده می شود ، تأثیر منفی روی پوشش نداشته باشند.

به نقل از قلی زاده: “این پوشش های نانو بدون خراش هستند و دوام آنها تا 20 سال تضمین شده است.” هزینه کنونی ماشین آلات روکش این شرکت بسیار کم و مصرف مواد در آن کم است زیرا ضخامت پوشش کم است و حدود 500 نانومتر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا