عمومیکسب و کار ایرانی

میزان مصرف سوخت لیفتراک گازی و بنزینی

به طور کلی  ها از نظر استفاده از سوخت به 5 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :

. لیفتراک گازی

. (گاز و بنزین

. لیفتراک بنزینی

هر کدام از این  لیفتراک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. بین تمام سوخت های معرفی شده، سوخت دیزل پر قدرت ترین نوع سوخت برای لیفتراک به حساب می آید. لیفتراکهای با ظرفیت بیشتر از 5 تن باید از گاز دیزل استفاده کنند.

البته ناگفته نماند که برخی لیفتراک های برقی ظرفیت حمل بار تا 8 تن را نیز دارند.

از آنجا که لیفتراک های دیزلی دود تولید میکنند، در نتیجه این نوع لیفتراک ها مناسب برای استفاده در محیط باز می باشند.

لیفتراک های دیزلی نسبت به انواع دیگر لیفتراک ها با توجه به اینکه در محیط باز نیز از آنها استفاده می شود نسبت به آب و گرد و خاک حساسیت بیشتری دارند.

لیفتراک با سوخت برق

باور عمومی بر این است که لیفتراک های برقی کم قدرتند که باید بدانید صحت ندارد. انواع مختلف لیفتراک های برقی بر اساس ظرفیتی که برای آن در نظر گرفته می شود دارای راندمان خوبی هستند.

از مزایای لیفتراک برقی می توان به بی صدا بودن این نوع لیفتراک، بدون آلایندگی زیستی بودن و مانور دهی خوب آن اشاره کرد.

لیفتراک های برقی بهترین نوع لیفتراک برای استفاده در محیط های  بسته، سردخانه ها، انبار دارو و … می باشد.

لیفتراک با سوخت گاز مایع

این نوع لیفتراک نسبت به انواع مختلف دیگر قدرت کمتری ندارد و سوخت مورد نظر نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

نکته حائز اهمیت در استفاده از لیفتراگ گازی، ایمن بودن دستگاه است . اپراتور این نوع لیفتراک باید روزانه آن را مخصوصا از نظر نشتی گاز چک کند. چرا که در صورت داشتن نشتی گاز ممکن است حادثه ای رخ دهد.

لیفتراک با سوخت بنزین

در حال حاضر لیفتراک با سوخت بنزین بسیار کم در ایران وجود دارد و اکثرا از لیفتراک های دوگانه سوز استفاده می شود و این بدان علت است که این نوع سوخت آلایندگی زیادی دارد و سوخت آن نیز بسیار گران می باشد.

لیفتراک دوگانه سوز

این نوع لیفتراک قابلیت استفاده از دو نوع سوخت گاز و بنزین را دارد. نکته مثبت در این نوع لیفتراک آن است که این دو نوع گاز مکمل یکدیگر هستند و معایب یکدیگر را می پوشانند.

جهت کارکرد بهینه تر این نوع لیفتراک بهتر است هنگام روشن و خاموش کردن دستگاه از بنزین و هنگامی که دستگاه گرم است از سوخت گاز استفاده شود.

انواع لیفتراک ازنظر سوخت

لیفتراک‌ها ماشین‌هایی هستند که به منظور بالا و پایین بردن و جابه‌جایی وسایل سنگین در کارخانه‌ها، انبارها و محل‌هایی که ساخت و ساز بیشتر است و غیره… ، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگرچه این ماشین‌های پر قدرت عمل جابه‌جایی را آسان‌تر و بازدهی کار را افزایش داده است، اما برای استفاده از آن‌ها با بالاترین میزان عملکرد، باید توجه به برخی نکات از جمله شناخت قطعات و ویژگی‌های لیفتراک ضروری است.

و اما از آنجا که آگاهی از نوع سوخت لیفتراک به عنوان نیروی محرکه‌ی موتور این دستگاه از دیگر نکاتی است که باید هنگام خرید و استفاده به آن توجه کرد و به آن عمل کرد این است که لذا در این مطلب انواع لیفتراک بر اساس سوخت را به شما معرفی کرده و ویژگی هر یک را بررسی خواهیم کرد.

سوخت لیفتراک

از آن جا که نوع سوخت لیفتراک‌ها تعیین کننده‌ی بسیاری از ویژگی‌های مهم این ماشین‌هاست، شناخت انواع سوخت آن‌ها برای خریداران و حتی دارندگان اهمیت زیادی خواهد داشت.

چراکه عدم آگاهی از سوخت لیفتراک، می‌تواند هزینه‌های گزافی برای خریداران در زمان به همراه داشته باشد و بازدهی و کارایی این ماشین را به شکل چشمگیری کاهش دهد. نوع سوخت مصرفی لیفتراک‌ها، تناژ ماشین و شرایط محیطی مناسب برای استفاده از آن را تعیین می‌کند.

اگر به دنبال تشخیص و انتخاب مناسب‌ترین مدل در بین انواع لیفتراک بر اساس سوخت با توجه به فاکتورهای مورد نظر و شرایط محیطی خود هستید، با انواع سوخت لیفتراک‌ها آشنا شوید و ویژگی‌ها، محیط کاری، کاربرد، تناژ و ظرفیت هر یک را بدانید.

انواع لیفتراک بر اساس سوخت

به طور کلی لیفتراک‌ها با توجه به نوع سوخت مصرفی‌شان به پنج دسته تقسیم می‌شوند:

– گازی

– بنزینی

– (گاز و بنزین)

لازم به ذکر است بدانید یا همان در تناژ بالا، لیفتراک برقی و لیفتراک دوگانه سوز توسط شرکت کارا ماشین تولید و بازار عرضه می شوند.

در میان بر اساس سوخت، لیفتراک دیزلی پر قدرت‌ترین نوع لیفتراک با توجه به سوخت مصرفی آن است.

به طوری که تنها با ۱ لیتر از سوخت این ماشین در مقایسه با نمونه‌های دیگر، می‌توان میزان قدرت و انرژی آن را به طور محسوس احساس کرد.

در نتیجه ظرفیت و تناژ لیفتراک‌های دیزلی زیاد بوده (با تناژ ۲ تا ۷۰ تن) و از آن برای جابه‌جایی وسایل و بارهای سنگین استفاده می‌شود.

این نوع لیفتراک‌ها با توجه به قدرت‌شان بهترین ماشین جابه‌جایی وسایل در محیط‌های باز (بدن سقف) هستند. از آن جا که لیفتراک‌های دیزلی به دلیل نوع سوخت‌شان دود (کم اما محسوس و قابل مشاهده) تولید می‌کنند، لذا به دلیل انتشار بخار اگزوز و ذرات دیزل نمی‌توان از آن‌ها در محیط‌های سر بسته استفاده کرد.

با توجه به این که لیفتراک‌های دیزلی تنها در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، حساسیت آن‌ها در مقابل گرد و خاک و آب نسبت به سایر لیفتراک‌ها بیشتر بوده و این مسئله از جمله مشکلاتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

اگرچه فیلترهای موجود در مسیر گازوئیل از ورود آب حاصل از بخار بدنه‌ی باک به سیستم سوخت رسانی لیفتراک دیزلی جلوگیری می‌کنند و این امر تنها در صورت سهل‌انگاری سرویس کار اتفاق می‌افتد، اما پمپ انژکتور لیفتراک به آب حساس بوده و می‌تواند منجر به زنگ زدگی سوزن و در نتیجه دود کردن ماشین شود.

لذا بهتر است همیشه باک آن را پر نگه دارید.

همچنین باید گفت از دیگر ویژگی‌های لیفتراک دیزلی می‌توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد؛ به عنوان یک مثال می‌توان از این دستگاه حتی در محیط‌هایی که امکان نشر گاز آتش‌زا وجود دارد و یا برای بارهای اشتعال پذیر استفاده کرد. معمولا های دیزلی از برقی کمتر و از دوگانه سوز بیشتر است.

لیفتراک برقی

لیفتراک‌های برقی یا الکتریکی یکی دیگر از انواع لیفتراک بر اساس سوخت هستند که با ظرفیت برقی ۸۰۰ تا ۳۵۰۰ کیلوگرم با تناژ تا ۳.۵ کیلوگرم بسیار پر قدرت بوده و راندمان بالایی دارند.

این ماشین‌ها هیچ گونه دود و آلاینده‌ی مضری تولید نمی‌کنند و حامی محیط زیست هستند.

عملکرد این نوع ماشین‌های برقی کاملا بی صدا بوده و با توجه به وزن کم باطری‌شان، نسبت به سایر انواع لیفتراک اندازه‌ی کوچک‌تری دارند، روان‌تر حرکت می‌کنند و کارکردشان ساده‌تر است.

لیفتراک‌های برقی تنها با یک پدال گاز و یک پدال ترمز کار کرده و هیچ نوع دنده‌ای (اعم از دستی یا اتومات) ندارند.

هزینه‌ی نگهداری و تعمیر لیفتراک‌های برقی بسیار کمتر و مقرون به صرفه‌تر از سایر لیفتراک‌ها با سوخت‌ گاز، بنزین و دیزل است و به دلیل سایز کوچک‌شان قابلیت گردش در شعاع کم با مانور بسیار عالی دارند.

سرویس لیفتراک‌های برقی بسیار آسان است و تنها به سرویس باطری، سیستم هیدرولیک، دیفرانسیل و گریس‌کاری محدود می‌شود. البته این ماشین‌ها معایبی نیز به همراه دارند؛ هزینه باطری و شارژ لیفتراک‌های برقی گران است و نمی‌توان از این دستگاه‌ها هنگام شارژ شدن باطری استفاده کرد.

استفاده از لیفتراک‌های برقی برای مکان‌های شیبدار اصلا مناسب نیست چون میزان شارژ باتری را به سرعت کاهش می‌دهد.

در نتیجه فقط در محیط‌های هموار می‌توان از این دستگاه استفاده کرد.

همچنین در ادامه باید گفت که استفاده از این دستگاه در نواحی شرجی می‌تواند به ورود رطوبت به دستگاه و در نهایت بروز مشکلاتی در سیم‌کشی و یا خراب شدن منجر شود. از جمله انواع لیفتراک برقی می‌توان به کانتر بالانس، استاکر و ریچتراک اشاره کرد.

لیفتراک گازی

لیفتراک گازی مدارهای لوله کشی و باک موجود در سیستم سایر لیفتراک‌ها را نداشته و تنها با سیستم سوخت رسانی گازی که شامل کپسول، رگلاتور و میکسر هواست، کار می‌کند. ظرفیت لیفتراک‌های گازی معمولا بین ۲ تا ۵ تن بوده و قدرت خوبی دارند.

این ماشین‌های گازی با توجه به نوع کپسول مصرفی‌شان هر ۲۵۰ ساعت نیاز به سرویس دارند. از آن جا که احتیاط در استفاده از این نوع لیفتراک‌ها بالاست، باید آن‌ها را هر روز بررسی کرده و از عدم نشتی گاز دستگاه اطمینان حاصل کرد. انتخاب کپسول گاز فابریک برای لیفتراک از اهمیت زیادی برخوردار است.

کپسول‌های فابریک گالوانیزه از داخل نیز رنگ شده و از ورود به رطوبت و زنگ زدن به داخل آن جلوگیری می‌کند.

استفاده از کپسول‌های غیر فابریک می‌تواند سبب اختلال در سیستم دستگاه شود.

استفاده از دستگاه لیفتراک گازی برای مناسب نیست؛ زیرا در هوای سرد کمی سخت روشن خواهد شد. در هوای سرد لیفتراک گازی را در محیط معتدل نگهداری کنید تا این مشکل برطرف شود.

لیفتراک بنزینی

امروزه تولید لیفتراک‌های بنزینی و واردات آن‌ها به ایران نسبت به سایر انواع لیفتراک بر اساس سوخت به ویژه کمتر شده است.

اگرچه قدرت و نحوه عملکرد لیفتراک بنزینی بسیار بالاست و از توان بیشتری برخوردار است، اما به دلیل مشکلاتی از قبیل تولید آلاینده و گران بودن قیمت سوخت آن نسبت به سایر مدل‌های لیفتراک، کمتر از این دستگاه استقبال می‌شود. چون از آن تنها در مکان‌های باز یا نیمه باز می‌توان استفاده کرد.

اما به هر حال سرویس این ماشین بسیار ساده‌تر از بسیاری از مدل‌های دیگر لیفتراک است. به این صورت که تنها با تعویض فیلتر بنزین آن (با جنس مرغوب) می‌توان سیستم سوخت دستگاه را سرویس کرد.

لیفتراک دوگانه سوز (گازی و بنزینی)

در میان انواع لیفتراک بر اساس سوخت، لیفتراک دوگانه سوز از عملکرد ویژه‌ای برخوردار است؛ همان طور که از نام این دستگاه‌ها پیداست، موتور لیفتراک‌های دوگانه سوز با هر دو نوع سوخت گازی (گاز LPG یا همان گاز مایع) و بنزین به صورت مکمل کار می‌کند، لذا می‌توان هم در محیط باز و هم بسته از آن‌ها استفاده کرد.

برای افزایش طول عمر موتور لیفتراک‌های دوگانه سوز، بهتر است هنگام روشن کردن آن‌ها، دستگاه را در حالت بنزین قرار دهید و پس از گرم شدن از سوخت گازی آن استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های لیفتراک‌های دوگانه سوز نسبت به سایر انواع لیفتراک بر اساس سوخت سیستم سوخت رسانی دوگانه‌ی آن است.

زیرا در صورت خراب شدن هر یک از این سیستم‌ها، می‌توان از سیستم دیگر آن استفاده کرد. این نوع دستگاه لیفتراک نسبت به نوع دیزلی آن بی صداتر بوده و آلاینده‌ی کمتر و عملکرد بهتری دارد. توان انواع لیفتراک دوگانه سوز بین ۲ تا ۵ تن می‌باشد.

برندهای لیفتراک

امروزه انواع برند‌های ایرانی مانند ،، آریا، سهند و سپاهان در کنار برندهای مطرح خارجی مانند کوماتسو، تیوتا، هیوندا، زوم لاین،کایون بائولی و… انواع لیفتراک بر اساس سوخت را تولید و عرضه می‌کنند.

برند زوم لاین انواع لیفتراک بر اساس سوخت را و بالاترین کیفیت و قدرت موتور بالا با کمترین میزان سوخت مصرفی تولید کرده و سال‌هاست با عرضه‌ی انواع لیفتراک رضایت مشتریان را جلب کرده است.

فروشگاه ایران هیدرولیک مرکزی مرکز پخش لوازم یدکی لیفتراک تویوتا و قطعات بدنه و شاسی لیفتراک  میباشد.قطعات لیفتراک تویوتا در انواع مختلف عرضه می شود و هر یک از آنها دارای کاربرد و مشخصه خاصی است. در جهان صنعتی امروز لیفتراک ها ابزار مهمی در کارخانجات کوچک  وبزرگ به حساب می آیند.

شرکت تولید کننده لیفتراک سپاهان و قطعات لیفتراک سپاهان به عنوان یکی از شرکت های پیشگام در صنعت تولید لیفتراک می باشد که مسئولیت کلیه تجهیزات حمل و نقل کشور را به عهده دارد. از ویژگی های منحصر به فرد لیفتراک سپاهان و قطعات لیفتراک سپاهان سیستم انتقال قدرت و نیرو، سیستم هیدرولیک قوی، اتاق راننده ایمن، صندلی راحت با تنظیمات ارگونومیک و سنسور حرکت، سیستم محافظت موتور و گیربکس و غیره می باشد.

با انتخاب لیفتراک مورد نظر خود از میان انواع لیفتراک‌های زوم لاین، به راحتی می‌توانید راندمان و بازدهی کار خود را تضمین کنید.

آنچه که درباره انواع سوخت لیفتراک بهتر است بدانید !!؟

مدت مطالعه : 14 دقیقه

بطور کلی  ماشینی است که با آن می توان بار را به سرعت و سادگی جابجا کرد این دستگاه یکی از ملزومات هرکارخانه و انبار می باشد به عبارتی هر جا که کارخانه یا انباری است حتما لیفتراک نیز در آنجا وجود دارد . لیفتراک ها در تناژ و ویژگی های مختلف وجود دارد و انتخاب سوخت لیفتراک ( قبل از خرید )  مناسب ، باعث می گردد مجموعه از هزینه های سرسام آور به دور باشد از این رو سعی شده در این مقاله اطلاعات کاملی راجع به نوع سوخت لیفتراک ها ارائه گردد و مطمعنا  برای خریدار و دارنده لیفتراک بسیار مفید می باشد.

چند نوع سوخت لیفتراک وجود دارد و کدام مناسب ماست؟

لیفتراک ها در حال حاضر از 5 نوع سیستم سوخت رسانی با نام های دیزلی ، برقی ، گازی ، دوگانه سوز ( گاز و بنزین ) و  بنزینی پشتیبانی می کنند . که هر کدام کارایی و ویژگی خاصی دارند و برای شرایط محیطی مربوط به خود مناسبند . بسیاری از دارندگان لیفتراک به صورت ندانسته اقدام به خرید لیفتراک نموده اند که با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند .

توضیحات کاملی در مورد هر نوع سوخت ارائه می دهیم تا تشخیص این که چه نوع سوختی مناسب شماست برایتان آسان گردد ، همچنین می توانید از  ما نیز کمک بگیرید.

1 – لیفتراک گازوئیلی (دیزل ) :

سوخت دیزل پرقدرتترین یا بهتر است بگوییم پر انرژی ترین نوع سوخت است به عبارتی انرژی که از 1 لیتر آن آزاد می شود نسبت به دیگر سوخت ها بیشتر است .از این رو لیفتراک با ظرفیت های بیش از 5 تن باید دیزل باشد . البته ناگفته نماند به تازگی شرکت تویوتا توانسته لیفتراک برقی با ظرفیت 8 تن را نیز تولید کند که این موضوع جزء نادرترین تولیدات لیفتراک است

* ظرفیت هااز 2 الی 70 تن وجود دارد .

* محیط کاری : لیفتراک دیزل برای شرایط محیطی باز (بدون سقف) بسیار مناسب است .به دلیل اینکه ماهیت سیستم دیزل دود زا است به صورت مداوم نمی توان با آن در محیط سربسته کارکرد .لیفتراک دیزل سالم معمولا در حالت سر گاز ( هنگام شتاب یا دور گرفتن موتور ) دود کمی که قابل دیدن است دارد ولی در حالت پرگاز ممتد دود ندارد . راه هایی برای تشخیص سلامت موتور نیز وجود دارد که در این بحث نمی گنجد.

*سرویس و نگهداری موتور دیزل : موتور دیزل بسیار حساس به گرد و خاک است البته موتورهای با سوخت دیگر نیز حساس هستند اما به دلیل اینکه لیفتراک های دیزل معمولا در شرایط محیطی باز فعالیت می کنند و گرد و خاک بیشتری وجود دارد حساسیت برسی هواکش دو چندان می شود .

موتورهای دیزل به آب هم حساسند . حال این سوال به وجود می آید که آب کجاست و چرا ؟   از تعرق بخار آب در بدنه باک لیفتراک و نفوذ آن به سیستم سوخت رسانی مشکل پدیدار می شود البته فیلترهایی در مسیر گازوئیل وجود دارد که آب را جدا می کند . این خرابی درصورت سهل انگاری سرویس کار رخ می دهد .  پمپ انژکتور به دلیل این که بسیار دقیق ماشین کاری شده است به آب حساس است و باعث زنگ زدگی سوزن و در نهایت دود کردن دستگاه می شود .  بهتر است باک را همیشه پر نگهدارید .

* ایمنی : لیفتراک های دیزل در مکان هایی که امکان انتشار گاز آتش زا و همچنین بار اشتعال پذیر وجود دارد بسیار مناسب است  زیرا مانند گاز و بنزین مشتعل نمی شود .

2 – لیفتراک با منبع انرژی برق:

*  به دلایل مختلف خوب است بنده شخصا از کار کردن با لیفتراک برقی لذت می برم اما اینکه لیفتراک برقی برای شما هم خوب باشد بحثی است متفاوت که با مطالعه ادامه مقاله ، نتیجه خوبی خواهید گرفت . عده ای به اشتباه فکر می کنند لیفتراک برقی قدرت ندارد .این تفکر کاملا اشتباه است لیفتراک برقی با توجه به ظرفیتی که برای آن تعیین شده ، راندمان خوبی دارد .

* مزایای لیفتراک برقی : بدون صدا (حداقل ترین) ، بسیار بهداشتی ، بدون آلایندگی محیط زیست ، سرویس و نگهداری آسان و کم هزینه ، گردش در شعاع کم ، ایمن ، استهلاک پایین ،  مانور دهی خوب

* معایب : نیاز به زمین هموار ، بدنه و ساختار ظریف  ، از بین رفتن باطری به دلیل استفاده غیر اصولی و نگهداری اشتباه ، تناژ های بیش از 3.5 تن در ایران موجود نمی باشد .

* ظرفیت : لیفتراک برقی از 800 کیلوگرم تا 3.500 کیلوگرم موجود است .

* محل های مناسب کاری : انبار مواد غذایی ، سردخانه ها ، محیط های کاملا سربسته ، انبار دارو ، ادارات پست ، سالن اداره ها

* سرویس و نگهداری لیفتراک برقی : لیفتراک برقی نسبت به دیگر نوع لیفتراک ها نیاز به انرژی و هزینه  کمتری برای سرویس و نگهداری دارد. به طور مثال لیفتراک برقی فقط سرویس باطری ، سیستم هیدرولیک ، دیفرانسیل (گیربکس در چرخها ) و گریسکاری دارد .که این موضوع بسیار ساده است البته نیاز به اطلاع از یکسری نکات ریز را دارد.  نیز با توجه به برند در بازار موجود است .

3 – لیفتراک با سوخت گاز مایع ( کپسول LPG )

لیفتراک گاز سوز فقط دارای سیستم سوخت رسانی گاز  (کپسول ، رگولاتور گاز و میکسر هوا ) می باشد و مدارهای لوله کشی و برقی و باک که در سیستم های دیگر وجود دارد حذف شده است .  از لحاظ قدرت کمبودی ندارد . از نظر قیمت سوخت مصرفی نیز بسیار مقرون به صرفه است .

* ظرفیت لیفتراک های گازی : لیفتراک گازی از 2 تا 5 تن در دسترس است .

* سرویس و نگهداری : هر 250 ساعت  با توجه به سلامت کپسول سیستم نیاز به سرویس دارد . کپسول لیفتراک ها دو دسته اند . کپسول های فابریک ( مخصوص لیفتراک )  و کپسول هایی که در بازار است و در هر جایی استفاده می شود کپسول فابریک گالوانیزه است و از داخل نیز رنگ شده که باعث میگردد رطوبت باعث زنگار شدن نشود اما در کپسول غیر فابریک این چنین نیست و زنگار باعث اختلال در سیستم می شود .

* ایمنی : در لیفتراک گازی ایمنی بسیار با اهمیت است اپراتور به صورت روزانه باید دستگاه را چک کند زیرا در صورت نشتی گاز ممکن است حادثه ای رخ دهد.

* محیط کاری : لیفتراک گازی مناسب فعالیت در هوای بسیار سرد نیست . در هوای سرد به سختی روشن می شود ولی پس از گرم شدن به خوبی کار میکند . در هوای سرد برفی بهتر است لیفتراک در انباری نسبتا معتدل نگهداری شود تا این مشکل نمایان نشود .

4 – لیفتراک با سوخت بنزین :

درحال حاضر لیفتراک بنزینی به نسبت کمتر تولید و یا وارد ایران می شود و اکثرا دوگانه سوز هستند .لیفتراک بنزینی از لحاظ قدرت و عملکرد هیچ گونه کمبودی ندارد اما به دلیل مواردی مانند آلایندگی و گرانی سوخت کمتر از آن استقبال می شود اما از طرفی لیفتراک بنزینی معمولا به راحتی روشن می شود( مخصوصا در هوای سرد )

لیفتراک بنزینی نسبت به لیفتراک گازی ،مقداری از توان بیشتر برخوردار است .

سرویس و نگهداری : سرویس  بسیار ساده است و تنها با تعویض یک فیلتر بنزین می توان سیستم سوخت رسانی را سرویس کرد که در صورت دیر تعویض کردن فیلتر و یا استفاده از فیلتر نامرغوب ممکن است رسوبات وارد کاربراتور شود که در آن صورت ،کاربراتور نیز باید سرویس و تنظیم شود .

* محیط کاری : لیفتراک بنزینی در محل هایی استفاده می شود که به اصطلاح نیمه بسته یا کاملا باز هستند همچنین امکان استفاده از گاز نیست و بنزین در دسترس است. و یا از لحاظ ایمنی باید از بنزین استفاده شود تا گاز

ناگفته نماند که لیفتراک های بنزینی را می توان با تغییرات نسبتا جزئی آن را دوگانه سوز کرد .

5 – لیفتراک دوگانه سوز (گاز و بنزین ):

لیفتراک دوگانه سوز همانگونه که از اسمش پیداست از دو سوخت گاز و بنزین پشتیبانی می کند و تمام قابلیت های هر دو نوع سوخت را دارد از ویژگی مهم  سوز این است که سوخت گاز و بنزین به گونه ای مکمل یکدیگرند و معایب را می پوشانند .

* نکته : در لیفتراک دوگانه سوز بهتر است هنگام روشن و خاموش کردن دستگاه از بنزین استفاده شود و پس از گرم شدن از گاز استفاده شود این باعث بهتر روشن شدن لیفتراک و کارکرد بهتر موتور گردد .

* نکته : لیفتراک دوگانه سوز این خوبی را دارد که در صورتی که هرکدام از سیستم های سوخت رسانی ( گاز یا بنزین ) به هر دلیل دچار مشکل شد می توان از سیستم دیگر استفاده کرد و  از متوقف شدن لیفتراک جلوگیری نمود و در فرصتی مناسب نسبت به تعمیر آن اقدام کرد .

سخن پایانی : لیفتراکی برای شما مناسب است که با نیاز و شرایط شما همخوانی داشته باشد برای انتخاب بهتر بایستی نیاز را به درستی بدانید و شرایط محیطی و کاری را به خوبی سنجید سپس  کرد  .

نویسنده : مهندس تنها

امیدواریم توانسته باشیم اندکی اطلاعات شما را راجع به لیفتراک بهبود بخشیم لطفا نظرتان را بگویید و در صورتی که سوالی دارید می توانید با کارشناسان ما  باشید .

مهندس احمدرضا تنها ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

 

دکمه بازگشت به بالا