عمومیکسب و کار ایرانی

مزایای ال ای دی های بلوکی

با پیشرفت نورپردازی در صنعت الکترونیک لامپ ها و ال ای دی هایی در این صنعت اضافه شد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند از جمله ال ای دی های بلوکی. ال ای دی های بلوکی همان طور که از اسمشان پیداست مانند بلوک های خشتی می باشند. درون هر کدام از این بلوک ها ۳ الی ۴ عدد ال ای دی اس ام دی بکار رفته است.قبل از معرفی ال ای دی بلوکی بهتر است ابتدا مختصری به معرفی لامپ های ال ای دی بپردازیم.لامپ ال ای دی از تکنولوژی دیود نورانی برای تولید نور بهره می برد.

خرید و قیمت ال ای دی چراغ بلوکی - مرجع تخصصی کالاهای نورپردازی

تا سالها تنها استفاده از لامپ های ال ای دی ، لامپ های کوچک رنگی ای بود که در لوازم صوتی و تصویری تعبیه می شدند و حالت روشن و خاموش را نشان می دادند.در ادامه به علت مزایای این لامپ ها تکنولوژی ساختشان به سرعت رشد کرد و در انواع مدل ها با کارایی های مختلف طراحی و ساخته شدند.از مزایای لامپ های ال ای دی می توان به موارد زیر اشاره کرد

مصرف برق پایین : به علت استفاده از تکنولوژی دیود نورانی مصرف برق این لامپ ها به نسبت لامپ های فلوئورسنت و رشته بسیار پایین تر است.

تولید گرمای کم : تکنولوژی دیود نورانی به نسبت روش های مقاومتی در لامپ های رشته ای و روش تحریک گاز در لامپ های کم مصرف و مهتابی گرمای کمتری تولید می کنند و لذا راندمان الکتریکی بالاتری دارند.

مقاومت فیزیکی : در این لامپ ها همه چیز در درون لنز های پلاستیکی تو پر محفوظ شده است و معمولا چیز شکستنی ای در آنها وجود ندارد.به این ترتیب حوادثی مثل ضربه خوردن مشکلی برای لامپ های ال ای دی بوجود نخواهد آورد.

عمر مفید بالا : عمر مفید لامپ های ال ای دی بلوکی معمولا به صورت ساعت کارکرد بیان می شود و به نسبت دیگر لامپ ها میزان بیشتری است.

امروزه برای هر نوع مصرف روشنایی محصول ال ای دی وجود دارد و می توان با صرف هزینه ای منطقی از این تکنولوژی نوین برای نور پردازی بهره برد.

ال ای دی بلوکی

ال ای دی های بلوکی مانند اسمشان مانند بلوک های خشتی می باشند که درون هر کدام از این بلوک ها ۳ الی ۴ عدد ال ای دی اس ام دی بکار رفته است.

ال ای دی های بلوکی معمولا شامل تعداد زیادی ال ای دی اس ام دی یا ال ای دی پاور می باشند که در کنار هم یک مجموعه بلوک را تشکیل می دهند و معمولا با ولتاژ ورودی ۱۲ ولت کار می کنند .

از جمله این کاربردها می توان به سیستم های روشنایی که نیاز به بخش بخش کردن قسمت ها جهت نوردهی دارند اشاره کرد.همین طور جهت تامین نور در پشت لوگوی فروشگاه ها و شرکت ها و موسسات می توان از ال ای دی بلوکی استفاده کرد.

در ابتدا این نوع از بلوک ها تنها با چیپ اس ام دی ۵۰۵۰ تولید می شد که نور فوق العاده ای و کیفیت عالی داشت که بعدها با چیپ های مختلی تولید و عرضه شد.

ال ای دی های بلوکی الان بیشتر در صنعت تابلوهای چلنیوم بکار میرود. این نوع از تابلوها حرف ها و یا اعداد خود را بر روی ورق های گالوانیزه میبرند و درون این ورق ها را با ال ای دی های بلوکی پر میکنند و پس از نصب این تابلوها تشکیل می گردد.

ساختار ال ای دی بلوکی

همانطور که از اسم این محصول پیداست در آن با بلوک های ال ای دی سروکار داریم.در این ساختار لامپ های ال ای دی بر روی بلوک هایی در کنار هم مجتمع شده اند .

تعداد ال ای دی ها و نوع آنها در بلوک ها متفاوت است .  به نقل از مگا لایت لد در ال ای دی بلوکی معمولا از نونه های اس ام دی استفاده می شود اما نمونه هایی نیز در بازار موجود اند که دارای ال ای دی پاور هستند و نور بسیار زیادی تولید می کنند.

در هر بلوک ال ای دی ها را به گونه ای با هم سری کرده اند که با ولتاژ ۱۲ ولت مستقیم کار کنند.این موضوع کمک می کند تا بتوانیم از چندین بلوک در کنار هم استفاده کنیم و نیازی به محاسبه ولتاژ نهایی نداشته باشیم.

ال ای دی بلوکی در تابلو چلنیوم

عمده استفاده از این بلوک ها در مواردی است که لازم است منابع روشنایی از هم تفکیک پذیر باشند .اینکار در نورپردازی های جدید مرسوم است اما مورد استفاده اصلی آن در تابلو های چلنیوم فروشگاه هاست.

این تابلو ها دارای زمینه غیر روشن اند و حروف برجسته ای بر روی آنها ساخته می شود که هرکدام دارای نورپردازی از داخل اند.تابلو های چلنیوم به علت نور پردازی اختصاصی نوشته ها بر روی زمینه غیر روشن جلوه خاصی دارند که در روشنایی روز هم جلب توجه می کنند.

برای اینکار ال ای دی بلوکی به صورت سه تایی و از نوع پاور در بازار موجود است که به علت اندازه مناسب و نور دهی کافی در ساخت این تابلو ها مورد استفاده گستره قرار گرفته است.

با توجه به اینکه تعمیرات این تابلو ها کاری تخصصی و پر هزینه است و ال ای دی بلوکی به کار رفته در آنها به سادگی در دسترس نیست بهتر از انواعی از ال ای دی استفاده کنیم که عمر مفید بالایی داشته باشند و دچار خرابی نشوند .

در غیر این صورت مجبور به صرف هزینه های بالا برای تعمیر تابلو چلنیاستفاده از ال ای دی بلوکی در بسیاری از زمینه‌ها رایج است. به عنوان مثال، در تابلوهای تبلیغاتی بزرگ، نمایشگرهای LED بزرگ، نمایشگرهای خارجی ساختمان‌ها، نمایشگرهای شهری و تابلوهای روشنایی استفاده می‌شوند. با استفاده از ال ای دی بلوکی، می‌توان تصاویر و متن‌های مختلف را با رنگ‌های متنوع و شفافیت بالا نشان داد.

ال ای دی بلوکی چیست؟

ال ای دی بلوکی (LED Block) به سیستمی اشاره دارد که شامل ماژول‌های ال ای دی (LED) است که در آنها چندین ال ای دی در یک بلاک قرار گرفته‌اند. این بلاک ها معمولاً به صورت مربع یا مستطیل شکل هستند و در هر بلاک، چندین LED در صفحه‌ای قرار دارند.

انواع ال ای دی بلوکی

چیزی که در ذهن ما از بیلبوردها و سر درب های قدیمی مغازه ها و فروشگاه ها و خیابان ها وجود دارد، تابلوهای آهنی یا آلومینیومی است که یا بصورت دست نویس توسط خطاط نوشته شده که امروزه اصلا جذابیت ندارد و یا از بنر چاپی روی آن استفاده شده که هنوز نیز این روش به کار می رود و بنرها نفس های آخر کار تبلیغاتی خود را می زنند.

با ظهور ال ای دی ها و SMD ها انقلابی در عرصه تبلیغات محیطی به وجود آمد به نحوی که اگر امروزه فروشگاهی مجهز به این نوع از نورپردازی نباشد کمتر مورد توجه قرار می گیرد و مشتریان نیز با این نورپردازی و ترکیب رنگی تعامل خوبی پیدا کرده اند چون جذاب است و شما با حضور در مکانی که نورپردازی زیبایی داشته باشد، حس آرامش بیشتری دارید.

ال ای دی های بلوکی به طور کلی به دو دسته ی ال ای دی بلوکی اینجکشن و ال ای دی بلوکی رزین دار تقسیم می شوند:

2 دسته از انواع ال ای دی های بلوکی
ال ای دی بلوکی اینجکشن این ال ای دی ها دارای یک روکشی مانند لنز است که برروی ال ای دی ها قرار می گیرد و آن ها را ضد آب می کند. همچنین لایه ای محافظ در اطراف مقاومت ها و چیپ ها قرار دارد تا از آن ها محافظت کند.
ال ای دی بلوکی رزین در ساخت این مدل ال ای دی های بلوکی از پلاستیکی به جنس رزین استفاده شده است که مقاومت ها و چیپ ها درون آن قرار می گیرند تا در شرایط محیطی و کاری مختلف محافظت شوند.

مزایای استفاده از ال ای دی بلوکی

استفاده از ال ای دی بلوکی در پروژه‌های الکترونیکی، چندین مزیت دارد. در زیر برخی از مهم‌ترین آنها ذکر شده است:

  1. کارایی انرژی: ال ای دی بلوکی بسیار کارآمد در مصرف انرژی هستند، به این معنی که برای تولید همان میزان نوری که لامپ‌های قدیمی با خاصیت کم‌روشنی تولید می‌کردند، نیاز به توان کمتری دارند. این ویژگی آنها را برای دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند یا برای برنامه‌هایی که مصرف انرژی مهم است، مناسب می‌کند.
  2. عمر طولانی: ال ای دی بلوکی عمر طولانی‌تری نسبت به لامپ‌های قدیمی دارند، به این معنی که نیاز به تعویض کمتری دارند. این مورد می‌تواند در طولانی مدت، زمان و پول را صرفه‌جویی کند.
  3. مقاومت: ال ای دی بلوکی نسبت به لامپ‌های قدیمی، بسیار مقاومتر هستند؛ زیرا از مواد شکننده مانند شیشه ساخته نشده‌اند. این ویژگی آنها را در برابر ضربه، لرزش و سایر شکل‌های آسیب دیدگی مقاوم می‌کند.
  4. چند منظورگی: دیودهای بلوکی با اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و می‌توانند به صورت مختلفی ترکیب شوند. این ویژگی باعث می‌شود که این دیودها برای کاربردهای متنوعی مناسب باشند.
  5. قابلیت کنترل: دیودهای بلوکی به راحتی با استفاده از میکروکنترلرها و یا دستگاه‌های الکترونیکی دیگر قابل کنترل هستند. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان از آن‌ها برای ایجاد افکت‌های نوری پیچیده و حرکتی استفاده کرد. به همین دلیل، این دیودها برای کاربردهایی مانند نمایشگرهای الکترونیکی و یا سامانه‌های نورپردازی مناسب هستند.

در کل، مزایای استفاده از ال ای دی بلوکی باعث شده است که این دیودها گزینه‌ی جذابی برای پروژه‌های الکترونیکی متنوعی باشند، از نمایشگرهای ساده تا سامانه‌های نورپردازی پیچیده. انواع ال ای دی در فروشگاه ترب موجود است.

کاربرد های ال ای دی بلوکی

از جمله کاربردهای ال ای دی بلوکی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. به دلیل اینکه روشنایی باید به صورت مرتب در دکوراسیون (decoration) محیط حضور داشته باشد باید از محصولاتی مانند ال ای دی بلوکی استفاده کنیم که روشنایی (Lighting) خوبی در مقابل کم مصرف بودن داشته باشد.
  2. یکی از بیشترین مصارف ال ای دی های بلوکی استفاده در ساخت تابلوی چلنیوم است. تابلو های چلینیوم تابلوهایی است که کلمات، حروف و اعداد را روی ورق های گالوانیزه (Galvanized sheets) استفاده می کنند و درون این ورق ها از ال ای دی پر شده است که امروزه کاربرد بسیار زیادی برای مغازه ها، شرکت ها و موسسات در خیابان و بیرون از ساختمان اصلی دارد.
  3. یکی از بهترین ابزار به عنوان نور برای انتقال پیام و هشدار ال ای دی بلوکی است که به طور گسترده و حرفه ای مورد استفاده ی افراد قرار می گیرد.
  4. استفاده از ال ای دی بلوکی در سیستم روشنایی که نیاز به قسمت بندی کردن نور برای جلب توجه افراد دارد و در پشت لوگوی فروشگاه ها و مغازه ها استفاده می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا