عمومیکسب و کار ایرانی

مزایای استفاده از منبع تحت فشار

معمولا سیستم آبرسانی ساختمان‌های بزرگ با مشکل فشار آب و نرسیدن آب به طبقات بالاتر رو به رو است. منبع تحت فشار همانطور که از نام آن نیز مشخص است، با کنترل فشار آب باعث می‌شود آبرسانی به طبقات مختلف یک ساختمان بدون کاهش فشار آب صورت بگیرد.

با توجه به اهمیتی که منبع تحت فشار در سیستم آبرسانی ساختمان‌ها دارد، در این مقاله به بررسی مزایای استفاده از منبع تحت فشار می‌پردازیم.

منبع تحت فشار چیست؟

منبع یا مخزن تحت فشار یک دستگاه استوانه ای یا کروی شکل است که از آن برای کنترل فشار آب در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. یک منبع تحت فشار می‌تواند آب مورد نیاز یک ساختمان را در خود ذخیره کند. بدون منبع تحت فشار نیز سیستم آبرسانی یک ساختمان کار می‌کند، اما فشار آب در طبقات مختلف، ثابت نمی‌ماند.

همین موضوع نشان می‌دهد که مخازن تحت فشار از سیستم آبرسانی ساختمان‌ها پشتیبانی می‌کنند. با یک منبع تحت فشار، کیفیت فشار آب به شکل قابل توجهی بالا می‌رود. مخازن تحت فشار انواع مختلفی دارند که افراد می‌توانند با توجه به بزرگی و کوچکی ساختمان مورد نظر خود، منبع‌های تحت فشار را انتخاب کنند.

هر چقدر ظرفیت یک منبع بیشتر باشد از آن برای ساختمان‌های بزرگ با تعداد طبقات بیشتر استفاده می‌شود. منبعی که ظرفیت کمتری دارد مناسب ساختمانی است که طبقات کمتری دارد. انواع منبع‌های تحت فشار به شرح زیر هستند:

  • منبع تحت فشار تیوپی: قیمت این منبع پایین است، اما طول عمر کوتاهی دارد. منبع تحت فشار تیوپی به عنوان رایج ترین منبع تحت فشار شناخته می‌شود.
  • منبع تحت فشار دیافراگمی: این منبع پیشرفته تر از مدل تیوپی است. عملکرد و طول عمر این منبع بالا است. هزینه منبع تحت فشار دیافراگمی بیشتر از تیوپی است.

مزایای استفاده از منبع تحت فشار

آن چیزی که باعث می‌شود ساختمان‌های مختلف به سراغ استفاده از منبع‌های تحت فشار بروند، به مزایای این منبع‌ها مربوط می‌شود. مهم ترین مزایای منبع‌های تحت فشار به شرح زیر هستند:

افزایش طول عمر پمپ‌های آب

پمپ‌های آب در ساختمان‌ها به دلیل اینکه برای استفاده باید مدام روشن و خاموش شوند، به مرور زمان خراب می‌شوند. این موضوع هزینه‌های زیادی به همراه دارد که از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

وقتی منبع تحت فشار وجود نداشته باشد، ممکن است پمپ آب 20 بار روشن و خاموش شود. اما وجود یک منبع تحت فشار باعث می‌شود که پمپ فقط یک بار روشن شود. این موضوع به افزایش طول عمر پمپ‌های آب کمک زیادی می‌کند.

کاهش سر و صدای پمپ آب

روشن و خاموش شدن پمپ آب، سر و صدای زیادی به همراه دارد. این سر و صدا به خصوص برای ساختمان‌های مسکونی آزار دهنده‌ است. کسانی که در طبقات پایین تر ساکن هستند، این موضوع را بهتر درک می‌کنند.

به دلیل این آلودگی صوتی معمولا طبقات پایین ساختمان‌های مسکونی که پمپ آب آنها در پارکینگ یا گوشه ای از محوطه قرار دارد، خالی از سکنه است. وقتی یک منبع تحت فشار در ساختمان وجود داشته باشد، این آلودگی صوتی نیز از بین می‌رود.

صرفه جویی در مصرف انرژی

امروزه ساختمان‌های مسکونی و تجاری به دنبال کاهش مصرف انرژی هستند. این موضوع نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها به همراه دارد. اگر در ساختمان‌ها تنها پمپ آب بدون منبع تحت فشار وجود داشته باشد، این صرفه جویی صورت نمی‌گیرد.

پمپ‌های آب برای کار کردن به انرژی برق نیاز دارند. اگر تعداد طبقات بیشتر باشد، مصرف برق به دلیل اینکه پمپ بیشتر روشن و خاموش می‌شود، افزایش پیدا می‌کند. در نهایت هزینه‌های برق یک ساختمان از حالت عادی خارج می‌شود. ساختمان‌ها برای کاهش مصرف برق به سراغ استفاده از منبع‌های تحت فشار می‌روند و هزینه‌های برق خود را کاهش می‌دهند.

دسترسی همیشگی به آب شهری

در شرایط مختلف امکان دارد که آب شهری برای چند ساعت قطع شود. این موضوع حتی در کلان شهرها نیز رخ می‌دهد. قطع شدن آب شهری حتی برای چند ساعت می‌تواند نگرانی‌های زیادی را به وجود آورد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از منبع تحت فشار این است که این منابع به اندازه قابل توجهی آب را در خود ذخیره می‌کنند.

از این رو در ساختمان‌های تجاری و مسکونی که منبع تحت فشار وجود دارد، اهالی این ساختمان‌ها در صورت قطع شدن آب شهری برای چند ساعت به آب سالم دسترسی خواهند داشت.

عدم پرتاب آب از لوله‌ها

در ساختمان‌هایی که فقط پمپ آب وجود دارد، مشکل پرتاپ آب از لوله‌ها یک امر عادی است. زمانی که همزمان یکی از طبقات پایین و طبقات بالا آب را باز می‌کنند، در ابتدا آب وارد طبقه اول می‌شود. فشار آب در طبقه ای که بالاتر است کاهش پیدا می‌کند. وقتی طبقه پایین آب را می‌بندد، ناگهان در طبقه بالا آب از لوله با فشار زیاد پرتاب می‌شود. وجود منبع تحت فشار از پرتاب آب جلوگیری می‌کند.

کاهش استهلاک در سیستم آبرسانی ساختمان

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از منبع تحت فشار به کاهش استهلاک سیستم آبرسانی ساختمان‌های تجاری و مسکونی مربوط می‌شود. به دلیل اینکه پمپ آب به دفعات زیاد روشن و خاموش می‌شود، این عملیات ضربه‌های مکانیکی را به سیستم آبرسانی ساختمان وارد می‌کند و باعث خرابی آن می‌شود. وجود منبع تحت فشار با کیفیت از این موضوع جلوگیری می‌کند و تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها دارد.

کدام منبع تحت فشار بیشترین مزایا را دارد؟

در خرید منبع فشار باید فاکتورهای مهمی را در نظر بگیرید. این موارد به شما کمک می‌کنند که منبع تحت فشار با کیفیتی را تهیه کنید. هر چقدر منبع تحت فشار شما کیفیت بیشتری داشته باشد مزایای بیشتری به همراه دارد. به نکات زیر دقت کنید:

  • ظرفیت منبع تحت فشار باید متناسب با بزرگی یا کوچکی ساختمان باشد.
  • جنس بدنه مخزن را با کیفیت انتخاب کنید تا در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی به خوبی مقاومت کند.
  • تیوپ مخزن باید آنقدر کیفیت داشته باشد که روی مزه و رنگ آب تأثیری نگذارد. در انتخاب تیوپ منبع تحت فشار به بهداشتی بودن آن توجه کنید.
  • برندهای ایرانی و خارجی زیادی بهترین منبع‌های تحت فشار را به فروش می‌رسانند. از برندی خرید کنید که خدمات پس از فروش هم داشته باشد.

نمایندگی فروش منبع تحت فشار

در انتخاب یک مرکز فروش منبع تحت فشار باید حساسیت زیادی به خرج دهید. اگر منبع بی کیفیتی خریداری کنید، این موضوع هزینه‌های زیادی برای تعمیر و نگهداری روی دستتان می‌گذارد. بهترین راه، خرید از نمایندگی‌های برتری است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ما در شرکت پایا گسترش خورشید تابان نمایندگی فروش منبع‌های تحت فشار را به عهده داریم و این منبع‌ها را با برندها و قیمت‌های مختلف عرضه می‌کنیم. خدمات شرکت ما تهران و شهرستان‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

در شرکت پایا گسترش خورشید تابان بهترین منبع‌های تحت فشار را با کیفیت بالا، خدمات پس از فروش و تضمین اصالت کالا به مشتری‌ها ارائه می‌دهیم. همچنین ارائه مشاوره‌های تخصصی بخش مهمی از روند فروش ما در این شرکت است. با دریافت مشاوره می‌توانید یک خرید حرفه ای را تجربه کنید.

دکمه بازگشت به بالا