عمومی

مخلوط کردن شوینده ها علائم شدید تنفسی ایجاد می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جهانبخش وحدت نژاد ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این ایام، مسمومیت و تنگی نفس ناشی از استفاده نامناسب از مواد شوینده به مرکز گزارش می‌شود و گازهای ناشی از این ترکیب بسیار سمی و خفه‌کننده است.

وی با بیان اینکه اختلالات تنفسی و مسمومیت‌های ناشی از استفاده نامناسب از شوینده‌ها بیشتر شده است، گفت: از اشتباهات خطرناک هنگام خانه تکانی منازل، ترکیب چند شوینده برای نتیجه گیری بهتر در شستشوی لوازم و سطوح است که سبب بروز خفگی و مشکلات حاد تنفسی به دلیل استنشاق بخارات سمی می‌شود.

وحدت نژاد تصریح کرد: گاز خطرناک حاصل از این ترکیب، به مسمومیت تنفسی شدید و حتی صدمات برگشت‌ناپذیر در ریه منجر می‌شود و به هیچ عنوان انواع ترکیبات و پودرها و مواد مایع شوینده، جرم‌گیر و سفیدکننده نباید با هم مخلوط شوند چرا که در بلندمدت مشکلات ریوی و پوستی، عوارض چشمی و آلرژی‌های مختلف تا سرطان را به همراه دارد.

وی یادآور شد: در فضای کوچکی مانند حمام یا سرویس‌های بهداشتی، ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفیدکننده خطرناک است و از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد گاز کلر آزاد شده که با رطوبت مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاد می‌کند که بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضاهای کوچک علائم شدید تنفسی ایجاد می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا