اقتصادی

رشد ۷.۳ درصدی نقدینگی در سه ماهه اول سال

میزان نقدینگی در سه ماهه اول امسال به بیش از 2600 میلیارد تن رسیده است که رشد 7.3 درصدی را نسبت به پایان سال قبل نشان می دهد.

به گزارش یومیر ، بانک مرکزی اعلام کرد براساس محاسبات انجام شده توسط دفتر مطالعات و سیاستهای اقتصادی ، جریان نقدی برای هفته منتهی به 1399.3.29 به 2651.4 میلیارد میلیارد رسیده است که نسبت به پایان سال قبل 7.3 درصد است. رشد کرده است.

علاوه بر این ، در اواخر خرداد سال 1399 ، مقدار پایه پولی به 383 هزار و 400 میلیارد تومان رسید که رشد 8.8 درصدی را نسبت به پایان سال گذشته نشان می دهد.

براساس اعلام این بانک ، مقایسه آمار رشد نقدینگی با همان رقم در سال گذشته (5.3٪) نشان می دهد که تحت تأثیر حمایت از خانوارها و فعالان اقتصادی پس از شیوع تاج ویروس و افزایش دستمزدهای دولتی در سال جاری است. در مقایسه با سال گذشته ، رشد نقدینگی 2 درصد افزایش یافته است که انتظار می رفت.

علاوه بر این ، بانک مرکزی مطابق با تعهدات قانونی و حرفه ای خود ، بطور مداوم بر توسعه متغیرهای پولی و اعتباری نظارت و نظارت می کند و از قابلیت های جدید ایجاد شده در سیاست های پولی و عملیات بازار آزاد برای هدایت متغیرهای پولی و نرخ بهره استفاده می کند. مازاد در جهت مورد نظر خود در تورم هدف کار می کند. در همین ارتباط می توان از آمادگی صحیح بانک مرکزی برای تهیه و فروش اوراق قرضه دولتی از طریق واسطه این بانک و همچنین تلاشهای اخیر بانک مرکزی در رابطه با اعلام سپرده های بانکی 10٪ و افزایش بیشتر آن به 12٪ اشاره کرد. .

به طور کلی ، با توجه به انتظار می رود رشد نقدینگی در سه ماهه اول سال جاری پس از اجرای برنامه های حمایتی ، ماه های آینده براساس چارچوب سیاست پولی بانک مرکزی به روند مطلوب بازگردد.

بانک مرکزی تأکید کرد: به عنوان رئیس سیستم پولی کشور ، مانند گذشته ارقام پولی و اعتباری را صادر می کند و از رسانه ها و رسانه ها انتظار می رود هر اطلاعاتی را در این زمینه بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی بانک ارائه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا