اقتصادی

دلار مچ بقیه ارزها را خواباند

شاخص دلار با قدرت 93 واحد وارد کانال شد.

به گزارش یومیر به گفته رویترز ، در حالی که در نتیجه تقابل با کرونا مشکلات اقتصادی در کشورهای مختلف شدت گرفته است ، به نظر می رسد ایالات متحده به دلیل توانایی چاپ دلار ، دست بازتری نسبت به بسیاری از رقبا در مدیریت بحران فعلی دارد. در ژاپن ، که سطح تولید ناخالص داخلی هنوز قبل از آغاز بحران کرونا فاصله دارد ، دولت گفته است که سیاست پولی و مالی فعلی خود را حداقل تا پایان سال ادامه خواهد داد و ین را تضعیف خواهد کرد. در میان سایر رقبای دلار ، به دلیل فاصله بین صادرات سوئیس و بحران پیش از کرونا ، فرانک در وضعیت ضعیف تری قرار دارد.

افزایش شدید هزینه های عمومی احتمال بحران بدهی جهانی را افزایش داده است. دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونی گوترش با اشاره به خطرات توسعه پایدار جهان پس از کرونا گفت: “احتمال رشد پایدار چندان محتمل نیست.” به گفته گوترش ، سال گذشته فقط شش کشور در جهان بدهی خود را کاهش داده اند. کشورهای کم درآمد و متوسط ​​در نتیجه تاج گذاری بیشتر وام می گیرند و اکنون در مورد توانایی بازپرداخت بدهی به کشورهای ثروتمند تردید جدی وجود دارد. این به نوبه خود می تواند یک بحران بدهی جهانی جدید ایجاد کند.

نگرانی در مورد توزیع نامتعادل واکسن کرونا در مناطق مختلف جهان ، به ویژه در کشورهای کم درآمد ، منجر به احیای مجدد تقاضا برای دارایی های امن تر شده است. صندوق بین المللی پول هشدار داده است که تفاوت چشمگیری در پیشرفت واکسیناسیون در مناطق مختلف جهان وجود دارد و این بر رشد اقتصادی جهان تأثیر می گذارد. این آژانس تخمین می زند که خسارات ناشی از فوران تاج در اقتصاد جهانی تا سال 2025 حدود 22 تریلیون دلار باشد ، اما انتظار می رود رشد اقتصادی در سال های آینده و سال آینده در بسیاری از کشورها مثبت باشد.

روابط چین و غرب بار دیگر با تنش های جدیدی روبرو است. به دنبال تحریم های متقابل چین و اتحادیه اروپا در مورد مسائل حقوق بشر ، چین 9 شخص و چهار نهاد انگلیسی را تحریم کرد. این جنبش پس از آن صورت گرفت که انگلیس تعدادی از چینی ها را به دلیل نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ تحریم کرد. چین بزرگترین شریک تجاری در ایالات متحده و اتحادیه اروپا است و افزایش تنش ها می تواند مانند دوران ترامپ تأثیر منفی بر تجارت و سرمایه گذاری متقابل داشته باشد.

اظهارات جدید وزیر خزانه داری آمریکا جانت یلن نشان می دهد که دولت بایدن تصمیم گرفته است درآمد خود را افزایش دهد ، حتی به قیمت رشد اقتصادی کندتر ، سرعت نگران کننده کسری بودجه در حال رشد را کاهش دهد. یلن گفت اقتصاد ایالات متحده برای مدتی ، حتی پس از پایان همه گیری کرونا ، تحت تأثیر عواقب قرار خواهد گرفت و افزود که وی به طور کامل از توسعه افزایش مالیات در آینده حمایت می کند. پیش از این دموکرات ها با کاهش مالیات مورد حمایت جمهوری خواهان در دولت ترامپ مخالفت کرده بودند.

مشاهدات جهش های اخیر ویروس در مکان های مختلف و همچنین افزایش تعداد موارد نشان می دهد که انجام کار خود با اقتصاد جهانی برای کرونا بیشتر طول می کشد. بانک جهانی هشدار داده است که تا پایان امسال بین 55 تا 63 میلیون نفر در سرتاسر جهان تحت تأثیر تاج قرار خواهند گرفت. این بانک قصد دارد تأثیر اقتصادی تاج را كه از آوریل سال گذشته آغاز شده و با پرداخت 55 میلیارد دلار وام به 130 كشور تا ژوئن ادامه دارد ، كاهش دهد.

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در بیانیه ای اظهار امیدواری کرد که در نتیجه مجبور شدن دولت و بانک مرکزی به افزایش هزینه ها و تزریق نقدینگی به تورم در پایان سال ، اقتصاد ایالات متحده بهبود یابد. اجتناب ناپذیر خواهد بود ، اما مدیریت تقاضا مسئله مهمی است که وقتی عادی می شود و از اوج تورم بیشتر جلوگیری می کند ، باید به آن پرداخت. پاول به سرمایه گذاران اطمینان داد که بانک مرکزی ابزارهایی برای کنترل تورم دارد.

در هفته های اخیر ، بازار ارز تحت تأثیر نگرانی روزافزون در مورد بهبود طولانی مدت رشد اقتصادی در میان معامله گران قرار گرفته است و همین امر ارزهای امن تر را به مقصد جذاب تری برای تجار تبدیل کرده است. برای اولین بار در سال جاری ، بازگشت ین ژاپن در برابر یورو مثبت بوده و فرانک سوئیس به روند صعودی خود ادامه داده است. برخی از تحلیل گران ارزی معتقدند که فرانک امسال بهترین عملکرد را از نظر بازدهی در میان ارزهای اصلی خواهد داشت ، اگرچه دلار از نیمه دوم نیز از نیمه دوم پیشی می گیرد.

با اختلافات اخیر در مورد مسائل تجاری ، روند تأمین قطعات مورد نیاز بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی مختل شده است. این امر به ویژه در تأمین قطعات وارداتی از چین مشهود است ، جایی که دولت بایدن در مورد موضع سخت دولت ترامپ نسبت به چین تغییر چندانی نکرده است. در نتیجه این اختلالات ، برخی از شرکت های خودروسازی اعلام کرده اند که خطوط تولید خود را در برخی مناطق تعطیل می کنند. در نتیجه این مشکل تازه ایجاد شده ، به احتمال زیاد شاهد کاهش حجم تولیدات صنعتی در ایالات متحده و اروپا خواهیم بود که روند احیای رشد اقتصادی را بیش از گذشته خواهد کرد.

تاکنون بیش از 128 میلیون و 498 هزار و 409 مورد بیماری بیماری کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 2 میلیون و 808 هزار و 432 نفر فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارات مربوط به ایالات متحده با 563،271 نفر ، برزیل با 314،268 نفر ، مکزیک با 201،826 نفر ، هند با 162،454 نفر و انگلستان با 126،670 نفر بوده است.

سیمون هاروی ، استراتژیست ارشد پول در انستیتوی Monks Europe ، گفت: “بازارها هنوز از مسیر آینده مطمئن نیستند زیرا اطلاعات دریافتی معمولاً کم و متناقض است.” تا زمانی که تصویر روشنی از اقتصاد و تصمیمات آینده فدرال رزرو نداشته باشیم ، نمی توان حدس زد که دلار به کدام سمت می رود. اگر فدرال رزرو ایالات متحده در عمل نشان دهد که می خواهد فضای مالی مطلوبی را برای فعالیت اقتصادی حفظ کند ، شاهد افزایش دلار به قله های بالاتر خواهیم بود.

شاخص دلار

دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز با 0.32 درصد افزایش در 93 هزار و 282 واحد بسته شد.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1060 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند 0.48٪ معامله شد و به 1372 دلار رسید. یورو پس از ماندن در کانال 1.17 با افت 0.45 درصدی به 1117 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افزایش 0.48 درصدی به 110.257 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1315 دلار معامله می شود. نرخ دلار نیز 6،571 یوان چین اعلام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا