بین الملل

حمله شهرک نشینان به خودروهای فلسطینی‌ها در جنین و اریحا/ تقویت حضور ارتش در کرانه باختری

پس از تجاوزات گسترده در نابلس، تعدادی از شهرک نشینان اسرائیلی به خودروهای فلسطینی‌ها در جنین و اریحا حمله کردند.

به گزارش یومیر، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، شهرک نشینان اسرائیلی با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی با سنگ و بطری‌های شیشه‌ای به خودروهای فلسطینی‌ها در شهرک یعبد در جنوب غرب جنین و منطقه المعرجات در شمال شهر اریحا حمله کردند.

این در حالی است که شهرک نشینان همچنین شامگاه یکشنبه به شهرک حواره و روستاهای مجاور آن در جنوب نابلس حمله کرده بودند.

در این راستا، نیروهای اسرائیلی ایست‌های اطراف شهر نابلس را بسته و شهروندان را از رفت و آمد منع کردند. این نیروها با بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به شهروندان فلسطینی حمله کردند. همچنین ورودی شهرک بیتا را بستند.

حمله شهرک نشینان منجر به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن دیگر و به آتش کشیده شدن چندین منزل و تأسیسات و خودرو شد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی دو گردان اضافی را در کرانه باختری مستقر و سطح آماده باش و بازرسی امنیتی را در نابلس بالا برد.

در بیانیه ارتش اشغالگر آمده است، در چارچوب تقویت فعالیت‌های نظامی در نابلس ارتش تصمیم گرفت سطح تفتیش و جست‌وجوی امنیتی در مسیرهای منتهی به شهر نابلس را افزایش دهد. یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز نشست دیگری برای ارزیابی اوضاع حواره برگزار کرد.

گالانت دستور داده نیروهای نظامی در شهرک‌ها و مسیرهای کرانه باختری مستقر شوند تا مانع از هرگونه درگیری و اغتشاش شوند. او همچنین سطح آماده باش نیروهای اشغالگر در قدس و اطراف غزه را افزایش داده است.

در بیانیه کوتاه ارتش اشغالگر آمده است: هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش به محل عملیات حواره رفته و ارزیابی از این مکان و وضعیت موجود انجام داده است. در عملیات حواره دو شهرک نشین به هلاکت رسیده بودند. اما در ساعات پایانی شب گذشته تنش و درگیری در چندین نقطه کرانه باختری از سوی شهرک‌نشینان رخ داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هالوی دستور داده نیروها هرگونه اغتشاش و درگیری را خنثی کنند و درصدد بازداشت تروریست‌ها برآیند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مشارکت یوآو گالنت، وزیر جنگ، رئیس ستاد ارتش، رئیس شاباک و مسؤولان ارشد دیگر به ارزیابی اوضاع پرداخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا