بین الملل

ترکیه مواضع ارتش سوریه در شمال حلب را هدف قرار داد

مواضع ارتش سوریه امروز (شنبه) در شمال حلب هدف حملات توپخانه ای و موشکی ارتش ترکیه قرار گرفت.

به گزارش یومیر، استقرار ارتش سوریه در روستای مرزی «ماراناز» در حومه شمالی حلب هدف حملات موشکی و توپخانه ای ارتش ترکیه قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که صدای انفجارهای بسیار شدیدی در این منطقه شنیده شده است.

دیروز خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قصد دارد حمله ای ناگهانی به شمال سوریه انجام دهد.

کارشناسان معتقدند هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه به احتمال زیاد برای عقب راندن آنها از مناطق درگیری در شمال سوریه انجام می شود.

نیروهای ترکیه امروز نیز مناطق مسکونی حومه شمالی رقه را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند که در نتیجه به اموال و دارایی های ساکنان خسارت وارد شد.

خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی در شمال سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه مستقر در نوار مرزی منطقه اطراف روستای عیو و جاده بین المللی M4 در حومه شمالی به سمت رقه را با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

رجب طیب اردوغان چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد: منطقه 30 کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه برای ما منطقه امنیتی محسوب می شود و نمی خواهیم کسی در این منطقه مزاحمتی برای ما ایجاد کند، بنابراین در این زمینه اقدام کرده ایم. در نظر گرفته شده و عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد

وی افزود: هرگز اجازه نمی دهیم گذرگاه های تروریستی در مرزهای جنوبی ما ایجاد شود و در این راستا کمربند امنیتی شمال سوریه را تکمیل خواهیم کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرده است که دمشق در سطح رسمی و مردمی در برابر هرگونه عملیات نظامی ترکیه در سوریه مقاومت خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا