اجتماعی

انجام ۹۳۳ ساعت پرواز از سوی بالگردهای هلال احمر از ابتدای سال تاکنون

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از انجام ۹۳۳ ساعت پرواز توسط بالگردهای سازمان امداد ونجات از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با یومیر با اشاره به امداد و نجات هوایی در کشور گفت: ما از بالگردها فقط در شرایط های خاص و حساس استفاده می‌کنیم که در سال ۱۴۰۳، برای اطفای حریق، جابه جایی مصدومان و انتقال اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان در سیل‌ها از آن استفاده شد. 

محمودی اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون، بارش های سنگینی در برخی نقاط کشور رخ داد که باعث جاری شدن سیلاب شد. در همین راستا ما ماموریت یافتیم که به کمک هموطنانمان که در سیل گرفتار شده بودند برویم. در سیل ها، اگر امکان تردد از جاده ها وجود نداشته باشد یا مسیر صعب العبور باشد؛ از بالگردها برای رساندن اقلام موردنیاز مانند چادر، مواد غذایی، محصولات بهداشتی و … به آسیب دیدگان استفاده می‌کنیم که در ۵ ماه نخست امسال، در مجموع ۳۳۰هزار کیلوگرم انواع این وسایل به مناطق آسیب دیده ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: این بارش‌های زیاد، باعث رویش مقداری زیاد علوفه در دشت ها شده بود که با کوچکترین جرقه‌ای، حریق‌های گسترده‌ای را ایجاد می‌کرد. بنابراین امسال علاوه بر سیل، حریق های بسیاری در جنگل ها و مراتع داشتیم و در اغلب استان‌ها حریق داشتیم.

محمودی گفت: در مجموع برای اطفای حریق نیز، بیش از ۲۱۲ ساعت پرواز، بالگردهای ما انجام دادند و توانستند حریق های مختلف را تحت کنترل بگیرند. در این حریق ها،  ۴هزارو۲۰۰ امدادگر توسط بالگردها به ارتفاعات برده شدند تا با انجام برخی اقدامات، از گسترش آتش در جنگل ها و مراتع جلوگیری کنند. انصافا اگر فداکاری این امدادگران نبود؛ هر یک از این حریق ها ممکن بود به فاجعه تبدیل شود. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امداد در کوهستان ها ادامه داد: ما از بالگردها فقط برای انتقال سریع مصدومان بدحال و یا کوهنوردانی که در ارتفاعات بسیار بالا گرفتار شده اند نیز استفاده می کنیم. در چندماهه نخست امسال، ۵۴ مصدوم توسط بالگردها به مراکز درمانی منتقل شده اند.

محمودی گفت: در مجموع در پنج ماهه امسال، بالگردهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ۹۳۳ ساعت پرواز و هزار و ۶۳۰  سوتی پرواز انجام داده اند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا