استفاده از برق مستقیم برای لپ تاپ ایسوس

لپ تاپ های امروزی از باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استاندارد استفاده می کنند. ظرفیت این باتری ها محدود است

اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق

آیا اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق کار درستی است؟ یا وقتی از برق به عنوان انرژی مورد نیاز  لپ تاپ Asus  استفاده می کنیم، باید باتری را از دستگاه خارج کنیم؟ یا حتی اینکه نحوه صحیح شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسوس چگونه است؟ سوالاتی از این دست برای بسیاری از کاربران آشناست. اطلاعات مختلفی درباره باتری لپ تاپ و روش های صحیح استفاده از آن یا مضر بودن یا نبودن اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق موجود است. در این بحث تلاش کرده ایم همه اطلاعات را جمع آوری کنیم و در پایان یک نتیجه گیری کلی برای این موضوع داشته باشیم. همراه ما باشید.

اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق؛ آری یا خیر؟

قبل از اینکه وارد بحث داغ اتصال دائم  بهترین لپ تاپ ایسوس به برق شویم، لازم است درباره باتری لپ تاپ اطلاعات تکمیلی به دست آوریم. باید بدانید که لپ تاپ های امروزی از باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استاندارد استفاده می کنند. ظرفیت این باتری ها محدود است و نمی توان بیش از اندازه ای معین، آنها را شارژ کرد. در واقع با فول و پر شدن شارژ لپ تاپ(100 درصد) فرآیند شارژ توسط لپ تاپ متوقف می شود. در این حالت عملیات شارژ شدن متوقف می شود و سیستم برای تامین انرژی خود از باتری تغذیه می کند. این درحالی است که به محض کم شدن شارژ باتری، دوباره لپ تاپ فرآیند شارژ را از سر می گیرد تا انرژی از دست رفته جایگزین شود. پس می توان نتیجه گرفت که اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق مانعی ندارد و نباید نگران بیش از حد شارژ شدن این قطعه باشید. در واقع این اتفاق به هیچ وجه رخ نمی دهد و در رابطه با این موضوع، خطری باتری ها را تهدید نمی کند.

واقعیت هایی درباره باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ تاپ ایسوس و باتری تمامی لپ تاپ ها در گذر زمان ضعیف تر می شوند. طول عمر باتری ها با چرخه شارژ و دشارژ آنها رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر هر چه چرخه شارژ و دشارژ باتری لپ تاپ بیشتر تکرار شود، عمر مفید آن نیز سریع تر به پایان می رسد. اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق می تواند در عمر مفید باتری موثر باشد، زیرا ذخیره شارژ آن هم با درصد بالا، به هیچ وجه برای باتری خوب نیست و باید بگذارید سیکل طبیعی شارژ و دشارژ به طور مداوم صورت گیرد. این درحالی است که هرگز نباید اجازه دهید که پس از هر بار استفاده، شارژ لپ تاپ به طور کامل تخلیه شود، زیرا این مورد نیز برای باتری مضر است. قرار گرفتن شارژ باتری در حوالی 50 درصد میزان ایده آلی است که سلامت باتری را تضمین می کند. گرما نیز در کاهش یا افزایش طول عمر باتری لپ تاپ ایسوس موثر است. هر چه محیط گرم تر باشد، سرعت از بین رفتن باتری نیز بیشتر می شود.

اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق مفید است یا مضر؟

با وجود تمام توضیحاتی که درباره باتری ارائه دادیم ، هنوز نظر قطعی درباره معایب و مزایای اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق وجود ندارد، زیرا باتری ها در هر صورت پس از پیمودن چرخه های شارژ متعدد ضعیف و ضعیف تر می شوند و هیچ راهی برای مقابله با این موضوع وجود ندارد. در مورد اتصال دائم لپ تاپ به برق باید به پیشنهادات سازندگان، خوب گوش کنیم. شرکت های مختلف از جمله ایسوس نظرات ضد و نقیضی در این باره دارند. گاهی می گویند که اتصال دائم لپ تاپ ایسوس به برق مانعی ندارد و گاهی آن را  منطقی نمی دانند. پس می توان گفت که  حتی اگر می خواهید لپ تاپ تان را برای مدتی طولانی به برق متصل کنید، باید هر از گاهی اجازه دهید تا باتری تا اندازه ای خالی شود و نفس بکشد.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ

در همه مشکلات این دستگاه مرتفع خواهد شد. مهم نیست که دستگاه شما از کدام برند و مدل باشد؛ در این نمایندگی امکانات بسیار پیشرفته و مدرنی فراهم است که تامین کننده هر سطحی از نیازهای کاربران خواهد بود. در نمایندگی رسمی تعمیرات لپ تاپ در ایران تمامی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه رفع می شود. تعمیرکاران و تکنسین ها به دلیل آنالیز و واکاوی مدل های مختلفی از لپ تاپ در برند های مختلف، به خوبی با ساختار و پیچیدگی های این دستگاه آشنایی دارند و می توانند خدماتی نوین و مفید ارائه دهند. در واحد مرکز سخت افزار ایران آرشیوی مجهز از قطعات جانبی در اختیار است تا مسیر تعویض نیز با امینت کامل طی شود. در این نمایندگی تمامی سرویس ها همراه با ضمانت نامه های کتبی و رسمی است. کیفیت  ویژگی اصلی تمامی سرویس های این نمایندگی است

آیا استفاده از لپ تاپ بدون باتری ممکن است؟

پاسخ به این سوال نیز ساده است و لپ تاپ های موجود را به دو دسته مشخص تقسیم می کند. استفاده از لپ تاپ بدون باتری در مدل های قدیمی که در آنها باتری لپ تاپ جدا شونده است، امکان پذیراست و کافی است باتری لپ تاپ را با آزاد کردن ضامن خارج کنید و بعد از وصل کردن آداپتور برق اصلی خود لپ تاپ، دستگاه را روشن کنید. اما در مدل های جدید اکثر برندها، به علت استفاده از باتری لپ تاپ در درون بدنه و عدم امکان جدا کردن باتری، مجبور به استفاده از لپ تاپ با باتری هستید. استفاده از لپ تاپ بدون باتری ساده است، اما آیا استفاده از این روش خطری برای لپ تاپ ایجاد میکند؟

استفاده از لپ تاپ با برق مستقیم یا همان استفاده از لپ تاپ بدون باتری نه تنها ممکن است، بلکه بسیاری از کاربران از این روش استفاده میکنند!

چرا از لپ تاپ با با برق مستقیم استفاده می کنیم؟

استفاده از لپ تاپ بدون باتری، همیشه هم همراه با ضرر نیست. همه ما از این نکته آگاهیم که شارژ بیش از حد باتری می تواند برای سلامت باتری مضر باشد و موجب تخریب سلول های باتری شود. این موضوع می تواند دلیل خوبی برای استفاده از لپ تاپ بدون باتری باشد. مسئله دیگر موقعیت های زمانی وابسته به کار است. بیان یک مثال می تواند به درک بهتر این موضوع کمک کند. فرض کنید که یک دانشجو باید تا دو ساعت دیگر مطلبی را با استفاده از لپ تاپ خود ارائه دهد. باتری لپ تاپ این فرد در حال حاضر کاملا پر است، اما تا فرا رسیدن زمان ارائه، بخشی از توان باتری از بین می رود. اولین راهی که به ذهن این فرد می رسد، وصل کردن شارژر تا آن زمان و کار کردن با لپ تاپ در حالی است که باتری لپ تاپ همواره در حال شارژ شدن است.

اما این کار نیز باعث شارژ بیش از حد باتری و کاهش عمر باتری می شود. علاوه بر این که موقعیت های این چنینی ممکن است به دفعات تکرار شود. استفاده از لپ تاپ بدون باتری، می تواند بهترین انتخاب کاربر در چنین وضعیتی باشد. زیرا با این کار شارژ باتری تا دو ساعت آینده برای ارائه پیش رو کامل باقی می ماند. نکته دیگر مربوط به آن دسته از کاربرانی می شود که از لپ تاپ بیشتر شبیه یک سیستم دسکتاپ استفاده می کنند. به این معنی که لپ تاپ در جایی ثابت از دفتر کار و یا خانه مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت نیز می توانید از لپ تاپ بدون باتری استفاده کنید. پس در کل استفاده از لپ تاپ بدون باتری بسیار پرکاربرد است، اما نکاتی وجود دارد که بهتر است به آنها توجه داشته باشید.

مضرات استفاده از لپ تاپ بدون باتری

استفاده از لپ تاپ بدون باتری بسیار وسوسه کننده به نظر میرسد، اما نکاتی در این رابطه وجود دارد که بهت است از آنها مطلع باشید. در لپ تاپ، نوسانات برقی موجود در سیم کشی و برق ساختمان، می تواند به آرامی و یا در برخی موارد به یکباره به اجزای الکترونیکی لپ تاپ آسیب وارد کند.

نکته بعدی این است که در صورت قطع شدن برق و یا کشیده شدن سوکت شارژ نه تنها تمام اطلاعات ذخیره نشده خود را از دست می دهید، بلکه می تواند شوک های الکترونیکی سنگینی را به کل سیستم وارد کند. نکته دیگر این است که عدم استفاده از باتری، برخلاف تصور بسیاری از کاربران می تواند به کاهش طول عمر باتری منجر شود. پس در کل تنها زمانی از لپ تاپ بدون باتری استفاده کنید که در موقعیتی اجتناب ناپذیر قرار گرفته اید.

توصیه هایی در رابطه با استفاده از لپ تاپ بدون باتری

اگر قصد استفاده از لپ تاپ بدون باتری را دارید، مطمئن شوید که در مسیر منبع برق تا لپ تاپ از محافظ استفاده میکنید. علاوه بر این تنها از آداپتور اصلی خود لپ تاپ استفاده کنید. در صورتی که در محل کار خود به UPS دسترسی دارید، برق لپ تاپ را مستقیما از UPS و از طریق آداپتور دریافت کنید.

برای حفظ سلامت باتری، در صورتی که از باتری به صورت دائمی استفاده نمیکنید، مطمئن شوید که باتری را با شارژ 40 درصد از لپ تاپ خارج می کنید و یا باتری لپ تاپ را هفته ای یک بار کاملا شارژ کرده و با کار با باتری شارژ آن را کاملا تخلیه کنید. استفاده از حالت Power Saver در ویندوز در زمان انجام پروژه های سیک مانند وبگردی نیز می تواند به افزایش طول عمر باتری کمک کند

منبع : صفحه اصلی ایسوس

دکمه بازگشت به بالا