فرهنگ و هنر

از خبر تسهیلات ویژه برای هنرمندان تا روایت یک شیوه درمانی فجیع

اعلام جزییاتی از یک تسهیلات ویژه برای هنرمندان، نمایشی درباره روایت یک شیوه درمانی فجیع، رونمایی از پوستر جدید پارسایی و… از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

یک شرکت وابسته به صندوق اعتباری هنر از اجرای طرح وام خرید کالا ویژه هنرمندان از روز ۵ شهریور خبر داد و اعلام کرد که در راستای تسهیل دریافت این وام برای هنرمندان گرامی، وام خرید کالا مَ‌کارت بدون سود، کارمزد و ضامن خواهد بود.

به گزارش یومیر، طبق گزارش رسیده، حیدر مرادی با اشاره به اینکه در این طرح با همکاری برندهای مختلف لوازم خانگی، برندهای آرایشی – بهداشتی و همچنین طرح‌های سلامت، تسهیلات ویژه وام خرید کالا و خدمات برای هنرمندان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: «هنرمندان دارای هنرکارت می‌توانند از روز ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ با ورود به سامانه وام که آدرس آن به زودی اعلام می‌شود، درخواست خود را برای دریافت یکی از دو وام ۳۰ میلیون تومانی یا ۶۰ میلیون تومانی ثبت کنند.»

به گفته وی، هر هنرمند تنها می‌تواند یک بار از این وام استفاده کند. همچنین، مبلغ وام اخذشده صرفا در کیف پول متقاضیان در فروشگاه آنلاین مَ‌کارت واریز می‌شود و آن‌ها تنها می‌توانند از این مبلغ، برای خرید محصولات و خدمات عرضه‌شده در این فروشگاه خرید کنند. در این طرح بیش از ۳۶۰ نوع محصول باکیفیت و متنوع در حوزه های لوازم صوتی و تصویری، تهویه سرمایش و گرمایش، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ خیاطی، لوازم پخت و پز، فرش، مبلمان، بیمه دندانپزشکی، لوازم آرایشی-بهداشتی، دوچرخه و بسیاری محصولات دیگر بر روی فروشگاه مَ‌کارت ارائه شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در فاز اول محدود است، یادآور شد: «هنرمندان گرامی دارای هنرکارت از روز ۵ تا ۱۵ شهریور فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند و اولویت با عزیزانی است که زودتر درخواست خود را ثبت کرده‌اند.» در این زمینه، متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: «متقاضیان برای ثبت درخواست، باید پیش پرداخت بپردازند. مبلغ پیش‌پرداخت برای وام ۳۰ میلیون تومانی، ۵ میلیون تومان و برای وام ۶۰ میلیون تومانی، ۱۰ میلیون تومان است. در واقع، مبلغ دریافتی در وام ۳۰ میلیون تومانی، ۲۵ میلیون تومان و در وام ۶۰ میلیون تومانی، ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده؛ اما متقاضیان در نظر داشته باشند که مبلغ پیش پرداختشان، همراه با مبلغ وام به کیف پولشان واریز می‌شود. نکته مهم اینکه هنرمندان گرامی باید مبلغ پیش پرداخت خود را صرفا از طریق هنرکارت‌های خود بپردازند.»

مدیرعامل شرکت مَ‌کارت (هنرکارت) افزود: «پس از طی فرآیند بررسی مدارک، و از روز ۱۷ شهریور تا ۱۷ آنلاین فرصت دارند تا با مبلغ شارژشده در کیف پول فروشگاهی، خرید خود را انجام دهند.»
مرادی با اشاره به مزایای این طرح خاطرنشان کرد: «اقساط ۱۰ ماهه بدون سود و کارمزد، بدون نیاز به ضامن، فروش آنلاین و امکان ارسال به سراسر کشور از جمله مزایای این طرح است.»

علاوه بر این، او درباره شرایط افرادی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند، توضیح داد: «متقاضیان وام خرید کالا، علاوه بر مدارک هویتی، سکونتی و شغلی باید متناسب با مبلغ وام، ۵ یا ۱۰ فقره چک نیز در سامانه بارگذاری کنند. اگر فرد متقاضی خود دسته چک نداشته باشد، می‌تواند از چک فرد دیگری استفاده کند.»
 وی در پایان تاکید کرد که متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به این لینک مراجعه کنند. 

همزمان با رونمایی از پوستر نمایش «من و گربه‌ی پری» طراحان و عوامل این نمایش معرفی شدند.  
 
 
،همزمان با رونمایی از پوستر نمایش «من و گربه‌ی پری» به نویسندگی سیمین امیریان و تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهره سلطانی با طرحی از مهدی دوایی، دیگر طراحان و عوامل این نمایش معرفی شدند.  
 
 
مجتبی رجبی‌معمار، بهروز پناهنده و شهره سلطانی بازیگران این اثر نمایشی هستند که از پنجشنبه یکم شهریور ساعت ۱۸:۳۰ در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.  
 
 

از خبر تسهیلات ویژه برای هنرمندان تا روایت یک شیوه درمانی فجیع

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ساسان و پری که زندگی خوبی با یکدیگر دارند، زندگیشان با ورود گربه دگرگون می‌شود.»  
 
شیوا حسینی: طراح صحنه، سوسن سلطانی: طراح لباس، کامبیز معماری: طراح گریم، رضا خضرایی: طراح نور و مهدی دوایی به عنوان طراح پوستر و بروشور در این پروژه سلطانی را همراهی می‌کنند. 
 
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از  مجری طرح: اردشیر مهرآبادی،  عکاس: رضا جاویدی، مدیر تولید، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: کهرام تاراج، منشی صحنه: باران زرین اقبال، دستیار تولید: اشکان میرچی، مدیر صحنه: امیرمحمد بحیرایی، دستیاران صحنه: راتا سلطانی و رضا سعیدا، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نگار امیری، تولید محتوای تبلیغاتی: جاوید علیپور و فرزین شکاری، عکاس پشت صحنه: معصومه اکرامی، انتخاب موسیقی: شهره سلطانی، میکس موسیقی: اشکان میرچی، ساخت دکور: مجید محمدی. 
 
 
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش که با حمایت انتشارات کتاب مجازی از پنجشنبه یکم شهریور، هرشب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در سالن چهارسو اجرا خواهد شد، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

روایتی از فجیع‌ترین شیوه درمانی

نمایش «لوبوتومی» به کارگردانی سهاب محبعلی به زودی با نگاهی به یکی از غیرانسانی‌ترین شیوه‌های درمانی در تاریخ بشریت به صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی این نمایش، لوبوتومی از ۱۵ شهریور، اجرای خود را آغاز خواهد کرد. متن این اثر را محبعلی نگاشته و نگاهی نیز به فیلم «خانه احمق‌ها» اثر آندری کونچالوفسکی داشته است.

لوبوتومی یک روش درمانی وحشیانه بود که در اواخر قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم ادامه یافت که در طی آن بخشی از مغز بیماران روانی با روشی خشن و شدید برداشته می‎‌شد که با توجه به عواقب دردناکی که برای بیماران روانی داشت، منسوخ شده است.

در این نمایش بازیگرانی چون محمدرضا حسن‌زاده، سحر حق شناس، سجاد حسین‌پور، احسان شیخی، نازنین بیوک، سلاله ارغوان، فرانک ظاهری،  مهدی طایفه عباسی، نوشین طیاری، پرنیا عسگری، نغمه احمدی، شیما محمدی، مریم تمجیدی، بهزاد ناجی، نسیم حقیقت، مبینا سلیمان فلاح، محمدرضا داودی، لیلی مهدوی، ژوان شوآن، سوین رحیمی بازی می‌کنند.  

از خبر تسهیلات ویژه برای هنرمندان تا روایت یک شیوه درمانی فجیع

سارا مقدم و زهرا پوررضا به عنوان دستیار کارگردان، کیانا الستی به عنوان طراح صحنه، زهره صمغ آبادی به عنوان طراح چهره‌پردازی، حامد سریفی، طراح گرافیک، مهدی طایفه عباسی به عنوان طراح حرکت، امین قهرمانی ویدیو و تیزر در این نمایش حضور دارند که محصولی از آکادمی تئاتر صحنه خواهد بود.

محبعلی سال گذشته نمایش «راهنمای جامع هیولا شدن» را در دو نوبت به صحنه برد.

پوستر جدید نمایش نبرد رستم‌ و سهراب منتشر شد

همزمان با اجراهای جدید نمایش نبرد رستم و سهراب پوستر جدید این نمایش با طرحی از محمد تقی‌پور منتشر شد. 

از خبر تسهیلات ویژه برای هنرمندان تا روایت یک شیوه درمانی فجیع

به گزارش روابط عمومی نمایش، نمایش نبرد رستم‌وسهراب به کارگردانی حسین پارسایی، از پوستر دوم خود رونمایی کرد.

سیامک صفری، امیررضا دلاوری، امیر کاوه آهنین جان، علی فرحناک، امیر حسین ساربان، فرحان فرحناک، الکس ملک کرم از جمله بازیگران این نمایش هستند.

همچین امیرآقایی، علی زندوکیلی، بانیپال شومون، النازشاکردوست، سینا مهراد، پردیس احمدیه، سارا پارسایی ، نیکا افکاری ، سروین ضابطیان ایفاگر نقش‌های مختلف در این نمایش هستند. 
 

نمایش بزرگ میدانی نبرد رستم و سهراب به قلم متین ایزدی و تهیه کنندگی سید محمود شبیری و حسین پارسایی مرداد و شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰ در استادیوم تنیس مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب روی صحنه می‌رود.  

علاقمندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت ایران‌تیک مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا