عمومیکسب و کار ایرانی

نکات مهم کلیدی برای تنظیم ساعت مچی

اگر پس از مدتی مجبور به تنظیم مجدد خود شوید شما ممکن است نام تولید کننده آن را به خاطر نداشته باشید. برای تغییر تنظیمات، لازم است ابتدا ساعت خود را در حالت Time Mode قرار دهید تا ساعت، تاریخ روز و هفته ساعت شما تنظیم شود. سپس باید تنظیمات آن را تعدیل کنید تا بتوانید از ساعت خود به درستی استفاده کنید.

قسمت اول: قرار دادن ساعت در حالت Time Mode

  1. برای ساعت های پیچیده تر بهتر است با شرکت سازنده تماس بگرید تا برای تنظیمات دستی راهنماییتان کنند. اگر ساعت شما پیچیده است و شما دستورالعمل تنظیم آن را نمیدانید میتوانید از روشهای تنظیم دستی ساعت های دیجیتال در اینترنت استفاده کنید. ساعت موندوشاپ با کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبا، انتخابی عالی برای هدیه دادن به عزیزان است . برای دسترسی به این روشهای تنظیم آنلاین باید حتما نام برند و مدل ساعت خود را وارد کنید.
  • اگر تنظیمات دستی ساعت خود را در اینترنت پیدا نکردید با بخش خدمات مشتری شرکت سازنده تماس بگیرید
  • برند و مدل ساعت معمولا بر قاب پشتی ساعت حک شده یا جایی بر روی صفحه آن نوشته شده است.
  1. دکمه های روی ساعت خود را بررسی کنید. ساعتهای دیجیتال طرح های مختلفی دارند. اگر ساعت ساده باشد معمولا یک یا دو دکمه دارد، اما اگر پیچیده تر باشد ممکن است دکمه های بیشتری داشته باشد. دکمه مربوط به تنظیمات این ساعت ها معمولا در سمت چپ یا راست صفحه آن قرار دارد.
  • گاهی اوقات دکمه تنظیمات در قاب پشتی یاعت یا زیر یک رویه یا سرپوش قرار دارد اگر چه این مدل غیر معمول میباشد. این سرپوش معمولا با دست کنار میروند، اما اگر نرفت میتوان از یک پیچ گوشتی کوچک برای برداشتن آن استفاده نمود.
  • بعضی از ساعتها کارکرد دکمه ها را روی آن مینویسند. معمول ترین دکمه های ساعت های دیجیتال شامل این موارد هستند: Set,” “Reset,” “Start,” and “Light.”
  • برای تنظیمات ساعت شما احتمالا باید دنبال دکمه های Mode یا Set بگردید. دکمه Mode ساعت را در حالتهای Stopwatch Time Mode و مانند اینها قرار میدهد. دکمه Set برای تنظیم ساعت در حالت Time Mode، یا برای نهایی کردن و ثبت تغییرات اعمال شده در تنظیمات، به کار میرود.

۳. برای استفاده از دکمه های فرو رفته برای تغییر حالت (mode ) ساعت، از یک خودکار استفاده کنید . ساعتهای دیجیتال ساده معمولا یک دکمه فرورفته کوچک برای تنظیمات خود دارند. میتوانید از یک خودکار استفاده کنید و آن را روی ناحیه فرورفته به داخل فشار دهید تا حالت ساعت خود را تغییر دهید.

  • وقتی در قسمت تنظیمات زمان گوشی هستید یکی از دکمه های مربوط به تنظیم زمان مثل دقیقه، ساعت یا مثلا تاریخ شروع به چشمک زدن میکند.
  • اگر ساعت شما داراری یک دکمه فرورفته و یک دکمه فشاری باشد، احتمال زیاد دکمه فرو رفته برای تغییر مد و حالت ساعت و دکمه دیگر برای تغییرات تنظیمات ساعت میباشد.
  • اصلا از مداد برای فشار دادن دکمه فررفته استفاده نکنید. چون اگر نک مداد داخل فرورفتگی بریزد و متراکم شود باعث میشود دکمه تنظیمات دیگر کار نکند.

۴. ساعتهایی که چندین دکمه دارند را در حالت Time Mode قرار دهید. اگر ساعت شما نام و کارکرد دکمه ها را ننوشته باشد، شما باید به طور تصادفی آنها را فشار داده تا متوجه شوید دکمه مخصوص تغییر حالت ساعت کدام است. اعداد دقیقه و ثانیه ساعتها هنگامی که انتخاب شده باشند شروع به چشمک زدن میکنند.

  • به طور کلی اعداد زمان (دقیقه، ثانیه، تاریخ) وقتی انتخاب شوند چشمک میزنند، اما بعضی ساعتها مدل های متفاوتی ممکن است داشته باشند مثلا زیر واحد انتخاب شده خط دار شود یا در داخل کادر یا مربع قرار گیرد.
  • بعضی ساعتهای پیچیده تر ممکن است ویژگی های زیادی داشته باشند، بهتر است تمامی دکمه را امتحان کنید تا با کارکرد ساعت خود بیشتر آشنا شوید.
  • بعضی از ساعتها ممکن است دکمه مخصوص تنظیم mode نداشته باشند، در این حالت شما باید از دکمه Set طبق روشی که در مرحله بعد توضیح داده شده استفاده کنید.

۵. از دکمه Set برای قرار دادن گوشی در حالت تنظیم زمان استفاده کنید. اگر ساعت شما تنها دکمه Set دارد این دکمه کار دکمه mode را انجام میدهد و شما باید با فشار دادن این دکمه ساعت را در حالت Time Mode قرار دهید. ساعتهای دیگر نیاز به دکمه Mode برای قرار دادن ساعت در حالت time mode و سپس به دکمه Set برای ثبت تغییرات اعمال شده دارند.

قسمت دوم: تغییر تنظیمات

  • ساعتهای ساده احتمالا فقط دو دکمه دارند: یکی برای تغییر mode و دیگری برای تنظیمات پیشرفته برای واحدی که نیاز به دکمه دارد
  • در بیشتر ساعتها تنظیمات چرخه زمان از کمترین به بیشترین (مثلا ۱ دقیقه تا ۵۹ دقیقه) یا از اولین ترتیب تا آخرین (مثلا یکشنبه تا شنبه) میباشد. که پس از مقدار ماکزیمم، مجددا مقدار مینیمم ظاهر میشود.
  • ساعتهای دیجیتالی که چندین دکمه دارند معمولا دکمه های جداگانه مثل Reset،” “Adjust،” یا “Set دارند برای تنظیمات پیشرفته تر برای مواردی که نیاز به تنظیمات مجدد پیدا میکنند.
  • بعضیا از ساعت ها ممکن است دکمه های ترکیبی متمایزی داشته باشند که برای تنظیمات مشخصی به کار روند. برای مثال، شما باید یک دکمه را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا بتوانید آلارم ساعت را تنظیم کنید.

خرید ساعت دیجیتال

ساعتهای دیجیتال علاوه بر نشان دادن زمان چه کاربردهای دیگردی دارند؟ برندهای مختلف ساعتهای دیجیتال هر کدام ویژگی و کابردهای متفاوتی دارند. بهترین راه پیدا کردن کارکردهای ساعت خود این است که تنظیمات دستی مربوط به برند ساعت خود را در اینترنت جستجو نمایید.

  • سعی کنید قبل از تنظیم زمان ساعت خود تمامی دکمه های آن را امتحان کنید و از این موضوع نگران نباشید.

تاریخچه جی شاک

پیدایش ساعت جی شاک به زمانی برمی‌گردد که ساعت‌ها بسیار ظریف و شکننده بودند. در چنین شرایطی، ساعت‌های جی شاک با مقاومت بسیار بالا به بازار آمدند که حتی در صورت افتادن از ارتفاع هم هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شد. وجود یک ساعت غیرقابل‌تخریب و مقاوم با جنجال بسیاری همراه بود و از همان ابتدا توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. با ظهور ساعت‌های جی شاک، کسانی که به انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و پرتحرک علاقه داشتند هم می‌توانستند این محصول را با خیال راحت استفاده کنند و حتی برخی از آن‌ها به‌عنوان ساعت ھای کوھنوردی هم مورداستفاده قرار می‌گیرند.

چیزی که این باتری‌ها را منحصربه‌فرد کرده، مقاومت بالا و کاربردها و امکانات فراوان آن‌ها در کنار زیبایی ظاهری و جذابیت است. همچنین برای ساخت این ساعت‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده‌شده و به‌صورت کاملاً مدرن و پیشرفته طراحی‌شده‌اند. ساعت جی شاک اصل از همان ابتدای پیدایش تا کنون همواره در حال پیشرفت و نوآوری بوده، تا جایی که هم‌اکنون نام جی شاک به یکی از معتبرترین و معروف‌ترین برندهای ساعت مچی تبدیل‌شده است. در این ساعت از فناوری GPS هیبریدی با تکنولوژی کارآمد Multiband استفاده می‌شود که ترکیبی از رادیو کنترل و GPS است. به‌این‌ترتیب تنظیم زمان به کمک دو سیستم قدرتمند انجام می‌شود که می‌توانند یکدیگر را کامل کنند.

به‌کارگیری این تکنولوژی باعث شده ساعت‌های جی شاک با ورود به هر منطقه جغرافیایی به‌صورت خودکار سیگنال رادیویی آن منطقه را دریافت کرده و زمان را به‌صورت دقیق نشان دهند. درصورتی‌که این سیگنال‌ها هم وجود نداشته باشند، ساعت جی شاک کاسیو به‌صورت خودکار از طریق GPS تنظیم خواهد شد. البته امکان تنظیم زمان به‌صورت دستی هم وجود خواهد داشت. این تکنولوژی بیشتر به درد کسانی می‌خورد که به‌واسطه شغل خود یا شرایط دیگر، مدام در حال سفر هستند. به‌این‌ترتیب می‌توانند به کمک ساعت‌های جی شاک از زمان محلی به‌صورت دقیق مطلع شوند.

دکمه بازگشت به بالا