دمنوشات گیاهی برای بهبود گوارش

بهترین دمنوش برای گوارش

خرید دمنوش دکتر بیز: زنجبیل دارای مواد جینجرول و شوگل است که باعث افزایش حرکت معده و افزایش سرعت تخلیه غذا میشود. در نتیجه زنجبیل میتواند به راحتی حالت ، دل درد، نفخ و دل پیچه را به طور معجزه آسایی کاهش دهد.

برای تهیه دمنوش زنجبیل 30 تا 35 گرم ریشه زنجبیل را با مقداری آب به مدت 20 تا 30 دقیقه به آرامی بجوشانید، پس از صاف کردن دمنوش آن را میل کنید. نوش جان!

دمنوش زنجبیل

دمنوش خارخاسک دکتر بیز: یکی از بهترین دمنوش ها برای گوارش دمنوش سنا است. ماده سنوساید در گیاه سنا پس از ورود به روده بزرگ شکسته میشود و درد ناحیه روده را التهاب میبخشد.

این دمنوش برای رفع یبوست در کودکان، بزرگسالان و سالمندان است؛ اما مصرف آن در حالت عادی (اگریبوست نداشته باشید) ممکن است باعث ایجاد اسهال شود.

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری از برگ خشک گیاه سنا، در لیوان آب داغ ریخته و پس از 5 الی 10 دقیقه برگ ها را جدا کرده و دمنوش را میل کنید.

دمنوش رازیانه ستین: برای پیشگیری از زخم معده، میتوانید از دمنوش استفاده کنید زیرا این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان است. با توجه به مطالعات علمی در رابطه با این گیاه، دمنوش رازیانه به طور خارق العاده ای برای یبوست و علائم آن موثر است چون حرکات دستگاه گوارش را افزایش میدهد.

برای تهیه این دمنوش عالی، یک قاشق چای خوری (حدودا 4 گرم) تخم رازیانه را در یک لیوان آب داغ ریخته و پس از 5 – 10 دقیقه، دمنوش را از صافی رد کنید تا دانه های رازیانه جدا شوند. نوش جان!

اکثر ما عطر دل انگیز برگ نعنا را دوست داریم. این گیاه با خواصی آرام بخش برای معده بسیار مناسب است. وجود ماده منتول در این گیاه برای بهبود مشکلات گوارشی طی تحقیقات مختلف علمی به اثبات رسیده است.

فراورده های این گیاه مانند روغن نعنا یا عرق نعنا هم دارای خواص مشابه هستند. دمنوش نعنا التهاب روده، دل پیچه، نفخ و درد معده را بهبود میبخشد.

برای تهیه دمنوش نعنا 7 الی 10 برگ تازه نعنا را به همراه یک لیوان آب گرم، به مدت 10 دقیقه کنار بگذاریم. پس از آن برگ ها را جدا کرده و میتوانید آن را میل کنید.

دمنوش برگ نعناع

دانه هل تقویت کننده معده و همچنین ضد نفخ است. برای رفع بوی نامطبوع سیر و پیاز در دهان میتوان از دمنوش هل استفاده کرد؛ البته از اینکه این دمنوش به هضم و گوارش هر چه بهتر غذا هم کمک میکند نباید غافل شد. ماده متانول در هل اسید معده را کاهش میدهد و معده درد، یبوست، حالت تهوع و سوزش سر دل را بهبود میبخشد.

برای تهیه دمنوش هل، دانه های هل را کوبیده و در یک فنجان آب جوش بریزید. پس از 8 الی 10 دقیقه میتوانید با عسل آن را شیرین کنید و میل بفرمایید.

دمنوش بهارنارنج

  1. برای تهیه دمنوش ، دانه های هل را کوبیده و در یک فنجان آب جوش بریزید. پس از 8 الی 10 دقیقه میتوانید با عسل آن را شیرین کنید و میل بفرمایید.دمنوش بهارنارنج

بهارنارنج تقویت کننده دستگاه گوارش، اشتهاآور و ضد سرفه است؛ همچنین یک گیاه آرام بخش برای سیستم عصبی بدن است.

برای تهیه دمنوش بهارنارنج، یک قاشق غذاخوری بهارنارنج را در قوری آب جوش بریزید و اجازه دهید تا 15 الی 20 دقیقه دم بکشد. حال میتوانید میل کنید!

دمنوش پوست پرتغال

  1. دمنوش بهارنارنجدمنوش پوست پرتغالال

این دمنوش برای هضم بهتر و سریع تر غذا، همچنین درمان نفخ، حالت تهوع، استفراغ و سوزش سر دل موثر است.

پوست پرتغال را بگیرید و قسمت سفید پوست را از قسمت نارنجی جدا کنید زیرا طعم دمنوش را تلخ میکند. پوست ها را شسته و در آب خنک بگذارید تا تلخی آن گرفته شود. حال پوست پرتغال را بر روی پارچه ای تمیز گذاشته تا آب آن گرفته شود. میتوانید پوست ها را خشک کنید و سپس دمنوش را تهیه کنید. ( اینجوری خوشمزه تر میشه!)

برای تهیه دمنوش، پوست پرتغال را با مقداری چوب دارچین در قوری آب جوش ریخته و بگذارید به مدت نیم ساعت دم بکشد. برای شیرین کردن آن میتوانید از نبات استفاده کنید. دمنوش شما حاضر است نوش جان!

دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز برای درمان رفلکس معده بسیار مناسب است. برای اثربخشی بهتر میتوانید این دمنوش را با لیمو، عسل، شیربادام و یا عصاره آلوئه ورا سرو کنید.

برای تهیه دمنوش، به ازای هر نفر یک قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و برای هر قاشق یه لیوان آب داغ اضافه کنید. بگذارید 8 الی 10 دقیقه دم بکشد و آن را میل کنید.

نوجه داشته باشید که چای سبز مانند چای سیاه نیاز به دمکشیدن بر روی حرارت ندارد.

درست است که گیاهان دارویی طبیعی هستند، اما برای کودکان خردسال، مادران شیرده و باردار به صورت خودسر از گیاهان دارویی استفاده نکنید زیرا ممکن است نتایج خوبی نداشته باشد. بهتر است تحت نظارت پزشک مربوطه از داروهای گیاهی استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا