علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

تقویت ابرو بعد از کاشت ابرو

در دهه های گذشته ابروهای نازک و بیش از حد تمیز مد بود اما اکنون این روند به پایان رسیده و ابروهای پرپشت و پررنگ طرفداران زیادی پیدا کرده است. ابروها نه تنها نقش مهمی در بیان احساسات و تشخیص چهره دارند، بلکه نقش مهمی در کادربندی و شکل دادن به زیبایی صورت نیز دارند. در سال های گذشته، افراد به خصوص خانم ها از آرایش، رنگ یا حتی تاتو ابرو استفاده می کردند که ظاهری کاملاً غیر طبیعی و مصنوعی داشت و پس از آن شاهد ظهور سرمهای محرک رشد و در نهایت روش های کاشت ابرو برای رسیدن به ابروی عالی بوده ایم. در متقاضیانی که خواهان ابروهای پرتر و ضخیم تر هستند، تکنیکهایی مانند خالکوبی یا میکرونیدلینگ باعث بهبودی موقتی می شود، مهمترین در نتایج دائمی و کاملاً طبیعی پیوند می باشد.

 

کاشت ابرو چیست؟

نازک شدن و ریزش ابروها به دلیل افزایش سن، کندن بیش از حد، ژنتیک یا مشکلات پزشکی برای هر کسی رخ می دهد، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مردان و زنان کاشت ابرو انجام دهند. کاشت ابرو، کاشت موی اتولوگ است، یعنی ریشه های تکی مو که تا سه تار مو می تواند رشد کند، به ابروها پیوند می شوند. در این روش جراحی موهای بدن از نواحی متراکم مانند پشت سر (در مردان از قفسه سینه یا ریش) برداشته میشوند و به ابروهایی که دچار طاسی یا هر نوع ریزشی شده اند انتقال می یابند. روش برداشت فولیکول های پیوندی می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول در بیشتر کلینیکشاید امروزه هر فردی پس از ریزش یا آسیب به ابرو به دنبال عمل زیبایی پیوند ابرو برای حل این مشکل باشد، اما کمتر کسی وجود دارد که به نتایج آن نیز فکر ‌کند، نتایج حاصل از عمل زیبایی پیوند ابرو به عنوان مهم‌ترین بخش از این عمل در نظر گرفته می‌شود، پس از انجام این عمل، فرد متقاضی باید تقویت ابرو بعد از کاشت پس از را در نظر داشته باشد. از راه‌های تقویت ابرو پس از پیوند ابروی طبیعی می‌توان به جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، عدم لمس ناحیه پیوند و دیگر نکات اشاره کرد.

اینفوگرافی تقویت ابرو پس از کاشت ابرو

اعمال بی‌حسی موضعی به جای بیهوشی باعث شده است تا دوره نقاهت بعد از پیوند بسیار کم بوده و شخص بلافاصله بعد از اتمام عملیات پیوند طبیعی ابرو بتواند به کارهای روزمره خود بپردازد. اگر ابرو طبق اصول خاص و استانداردهای لازم پیوند داده شود نیاز به هیچگونه دارو خاصی بعد از عمل نخواهد داشت.

مطالب بیشتر:

با این حال بهتر است مراقبت‌های لازم و تقویت ابرو بعد از پیوند ابرو جدی گرفته شود چون که فولیکول‌های تازه پیوند شده بسیار سُست هستند که اگر تقویت نشوند، از دست می‌روند. چند مورد از روش ‌های تقویت ابرو پس از کاشت عبارتند از:

  1. تقویت ابرو به کمک روغن‌های گیاهی مناسب برای ابرو، از جمله گزینه‌های تاثیرگذار در تقویت ابرو پس از کاشت طبیعی ابرو بوده و توسط بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه می‌گردد. این روغن‌ها می‌‌توانند شامل روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن دانه کنجد وباشند.
  2. تغییر رژیم غذایی خود به شیوه‌ای سالم‌تر، یکی از معیارهای بسیار مهم در تقویت ابرو پس از کاشت به حساب می‌آید چرا که تغذیه سالم، شرط اصلی سلامتی بوده و علاوه بر رسیدن مواد مغذی به ابروها مزیت‌های دیگری نیز با خود به همراه خواهد داشت.
  3. استفاده زیاد از محصولات آرایشی، تاثیر منفی در تقویت ابروها داشته و مواد شیمیایی موجود در آن‌ها می‌تواند باعث ریزش ابروهای شما شود.
  4. هیدراته نگه‌داشتن بدن، تا حد بسیار زیادی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و هچنین در رشد موها و ابروها تاثیر مثبت چشمگیری بگذارد.

پروسه بعد از عمل پیوند به این صورت است که ابروهای کاشته شده بعد از سه هفته دچار شوک ریزشی می‌شوند که نشان از موفقیت‌آمیز بودن پیوند ابرو بوده و جای هیچ نگرانی نیست. سپس بعد از چند ماه ابروها حالت نهایی و طبیعی خود را به دست آورده و شما می‌توانید از زیبایی آن‌ها در مقابل آینه لذت ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می‌کنیم. همچنین می‌توانید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

مطالب بیشتر:

تقویت ابرو بعد از کاشت با مزوتراپی

یکی از راههایی که می توان از طریق آن موهای کاشته شده در ابرو را تقویت نمود استفاده از روش پس از کاشت ابرو است، که در آن از تزریق برخی از داروهای درمانی و یا مواد معدنی و همچنین داروهای تقویتی به ناحیه میانی پوست ابرو  استفاده می شود، این کار با استفاده از سوزن‌های خاصی انجام می گیرد و نهایتاٌ می تواند تا حدود زیادی به تقویت موهای پیوند شده ابرو کمک کند.

 در نظر داشته باشید که تقویت ابرو بعد از کاشت با مزوتراپی قوانینی دارد که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است ابروهای شما آسیب ببینند، پس سعی کنید این کار را به حداقل یک ماه پس از ایمپلنت ابرو موکول کنید تا ریشه ها یا گرافت‌های پیوند زده شده به خوبی در محل خود تثبیت شوند سپس اقدام به تزریق مواد تقویتی به منظور افزایش ضخامت موی ابرو و یا رویت کردن سریع نتیجه کاشت ابرو نمایید.

مطالب بیشتر:

اثرات ماینوکسیدیل برای تقویت ابرو بعد از پیوند

دارویی است که به صورت محلول و یا فومی در دسترس است و از جمله موارد مصرف موضعی آن تسریع روند ترمیم مو و افزایش رشد مو پس از کاشت ابروست. چون ماینوکسیدیل به عنوان یک داروی گشادکننده عروق شناخته می‌شود پس می‌تواند باعث افزایش خون رسانی در پوست ابرو شده و با تغذیه و تقویت ریشه مو از ریزش آن جلوگیری کند.

با استفاده از ماینوکسیدیل ۳ و ۵ درصد البته زیر نظر پزشک متخصص خود، می‌توانید رشد مجدد موهای کاشته شده را افزایش دهید، از طرفی همانطور که می‌دانید حدوداٌ سه هفته پس از پیوند ابرو شما شاهد ریزش موی ابرو خود خواهید شد که این یک فرایند کاملاٌ طبیعی است ولی استفاده از ماینوکسیدیل تا حدود زیادی جلوی این شوک ریزش موی ابرو را خواهد گرفت.

از سوی دیگر یکی از دلایل اصلی انجام عمل ، بازگرداندن موهای از دست رفته است، نه کنترل ریزش بیشتر ابرو در آینده، ولی دلیل اصلی توصیه متخصصان به استفاده مداوم از ماینوکسیدیل، جلوگیری از ریزش بیشتر مو در آینده است. این دارو شاید نتواند باعث رشد مجدد موهای جدید شود ولی به احتمال قوی از ریزش موهای شما در آینده جلوگیری خواهد کرد.

معرفی سرم های تقویت ابرو پس از پیوند

اگر می‌خواهید سرم‌های بدون نسخه ابرو را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال سرم‌های با فرمول‌های حاوی بیوتین و پانتنول و همچنین برخی روغن‌های ارگانیک چون روغن ارگان، کرچک، بادام و … باشید چرا که همه‌ی این ترکیبات به تغذیه و سلامت مو کمک می‌کنند، از طرفی سرم های حاوی بیوتین و پانتنول به افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای آمینه، کراتین، اسید هیالورونیک و پپتیدها نیز کمک می‌کنند. از انواع سرم های تقویت کننده ابرو پس از پیوند ابرو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. تقویت کننده مژه و ابروی سریتا
  2. نرم کننده ابرو پیشرفته RevitaBrow
  3. سرم مژه و ابرو شیسیدو
  4. سرم حجم دهنده ابرو GRO
  5. سرم تقویت کننده ابرو RapidBrow
  6. روغن مغذی ابرو BBB London
  7. ژل ابروی ارگانیک تانیا
  8. تقویت کننده مژه و ابرو Embryolisse
  9. سرم مژه و ابرو لش بلاست کاور گرل
  10. سرم تقویت کننده مژه و ابرو ارگانیس
  11. سرم تقویت کننده ابرو NeuBrow
  12. سرم تقویت کننده ابرو GrandeBrow
  13. سرم تقویت کننده رشد مژه و ابرو باتر بار

برای اطلاع از کلیک کنید.

تزریق پی ار پی جهت تقویت و رشد موی ابرو پس از ایمپلنت ابرو

ترمیم ابرو با یک روش درمانی ابتکاری جدید است که از قدرت پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) خود فرد برای تشویق و تقویت رشد مجدد مو در ناحیه ابرو استفاده می‌کند. این روش درمانی برای افرادی که ابروهای نازکی دارند یا اخیراٌ عمل کاشت ابرو انجام داده‌اند به منظور تقویت و رشد موی جدید توصیه می‌شود تا زیباجویان بتوانند از داشتن ابروهای ضخیم و پرپشت لذت ببرند.

در پاسخ به این سوال که لزوم استفاده از پی آر پی پس از کاشت ابرو چیست بایستی بگوییم که با درمان PRP پلاسمای غلیظ غنی از فاکتور رشد و مواد مغذی جدا شده از خون شما به قسمت‌هایی از پوست ابروی شما که نیاز به رشد مو دارند تزریق می‌شود و این یک راه ایمن و موثر برای جلوگیری از ریزش موهای کاشته شده و فعال کردن رشد موهای جدید و موهای ایمپلنت شده است.

مطالب بیشتر:

سایر راهکارهای موثر خانگی جهت تقویت ابروهای کاشته شده

راه‌های موثر و خانگی زیادی برای تقویت ابروهای کاشته شده وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به استفاده از انواع روغن های طبیعی چون روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و … اشاره کرد که هر کدام از آنها با مکانیسم اثر مخصوص خود در تقویت ابروهای کاشته شده مفید واقع می‌شوند، به عنوان مثال روغن درخت چای با ایجاد یک سد مرطوب کنندگی برای سلامت سلولی و فولیکولی باعث تحریک رشد ابروها شده و افزایش ضخامت تار موها را باعث می‌شود.

شما با استفاده مرتب و منظم از آنها می‌توانید نتایج خوبی را دریافت کنید. رسیدگی به ابروها و نظافت آنها ( کوتاهی مداوم و البته صحیح ابروها)، عدم استفاده از محصولات آرایشی زیاد و از همه مهمترین تغییر سبک زندگی از جمله رعایت یک رژیم غذایی سالم و کاهش استرس‌های زندگی نیز تا حدود زیادی در تقویت و بهبود وضعیت ابروها پس از کاشت ابرو موثر خواهند بود.

مطالب بیشتر

بعد از کاشت ابرو چه روغنی استفاده کنیم؟

  • روغن بادام تلخ بعد از کاشت ابرو: استفاده از روغن بادام بعد از کاشت ابرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت و بهبود کیفیت موهای ابرو خواهد بود، چرا که این ترکیب تا حدود زیادی در التیام و رفع التهاب و همچنین رفع خشکی پوست ناحیه کاشت ابرو موثر بوده و با توجه به اینکه از روغن‌های سبک گیاهی شناخته می‌شود با یک شستشوی ساده از روی محل پاک می شود.
  • به منظور اطمینان از سالم بودن روغن بادام تلخ و عاری بودن از هر نوع افزودنی بهتر است خودتان بادام را خریداری کرده و به مراکزی که کار روغن گیری انجام می‌دهند ببرید تا در حضور خودتان روغن سالم و ارگانیک برای شما تهیه کنند.
  • استفاده از روغن سبوس برنج: روغن سبوس برنج یکی از روغن‌های بسیار موثر در درمان ریزش ابرو و درمان کم پشتی ابرو محسوب می‌شود. با استفاده از این روغن به راحتی می‌توان ابروها را بعد از کاشت تقویت کرد. همچنین این روغن از سفیدی ابرو جلوگیری می‌کند و می‌تواند راه درمانی برای درمان سفیدی ابرو باشد.
  • استفاده از روغن رزماری: روغن رزماری یک روغن ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی قوی است که می‌تواند باعث افزایش رشد ابرو، تقویت فولیکول و درمان سفیدی ابرو شود. روغن رزماری می‌تواند با افزایش جریان خون در فولیکول و تامین مواد مغذی فولیکول‌ها زمینه را برای رشد ابروها مهیا کند.
  • روغن کندش: روغن کندش یک روغن اعجاز آمیز برا تقویت ابروها است. این روغن می‌تواند باعث افزایش ضخامت تارهای ابرو شود. روغن کندش از ریشه این گیاه استخراج می‌شود. گیاه کندش یک گیاه سمی بومی هندوستان است.
  • روغن فندق: روغن فندق سرشار از ریز مغذی‌ها است و می‌تواند باعث ضخامت تارهای ابرو، رفع ریزش ابرو و پرپشت شدن ابرو شود. پتاسیم، فولات، امگا ۳ و ۶، منگنز، مس، منیزیم تنها بخشی از ترکیبات روغن فندق را شامل می‌شود.

به طور کلی می‌توان مقداری از روغن‌های ذکر شده را با موم زنبور عسل ترکیب کرد و یک پماد تقویت خانگی برای ابروها تولید کرد. استفاده از این پماد می‌تواند به تقویت و پرپشت شدن ابروها کمک کند و جلوی ریزش ابرو بعد از کاشت را بگیرد.

مطالب بیشتر:

اهمیت تقویت ابرو بعد از کاشت
  1. تقویت فولیکول‌های پیوندی که در ابتدا سُست و ضعیف هستند.
  2. افزایش قدرت ریکاوری پوست و کمک به ترمیم زخم‌ها در محل پیوند
راه‌های تقویت ابرو
  1. داشتن تغذیه سالم
  2. دارو درمانی
  3. هیدراته نگه داشتن پوست
مصرف زینک پلاس
  1. تقویت فولیکول‌ها
  2. افزایش جذب ویتامین‌ها
  3. افزایش کلاژن‌سازی پوست
مواد غذایی مناسب
  1. سبزیجات و میوه تازه
  2. مواد غذایی حاوی ویتامین و پروتئین
  3. غذاهای حاوی اسید چرب غیر اشباع

آیا تقویت تارهای مو و ابرو پس از کاشت ابرو الزامی است؟

دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های پس از عمل پیوند ابرو به حدی جدی و حیاتی هستند که باید پیش از انجام عمل زیبایی پیوند ابروی طبیعی، شفاف‌سازی شده و تمام اطلاعات لازم توسط پزشک متخصص در اختیار شما قرار گیرد.

برای اطلاع از و دریافت ویزیت می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان از طریق شماره در ارتباط باشید و همچنین از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره تمامی سوالات خود در رابطه با خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

قبل از انجام عمل زیبایی کاشت ابرو، پزشک متخصص در مورد تمامی نکات جلوگیری‌کننده از کبودی و خونریزی احتمالی، صحبت کرده و  توصیه‌هایی را ارائه خواهد داد.  

اگر مراقبت‌های لازم پس از این عمل زیبایی انجام نشود یا به تارهای موی کاشته شده در ابرو رسیدگی نشود، ممکن است تمام زحمات شما و پزشک متخصص از بین رفته و باعث عدم دریافت نتایج مطلوب شود. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این رابطه وجود دارد این است شما باید دقت داشته باشید مراقبت تنها به معنی رعایت برخی نکات همچون نحوه خوابیدن نیست! شما باید با استفاده از روش‌ها و دستورالعمل‌های ارائه شده توسط پزشک متخصص، به تقویت ابرو پس از پیوند طبیعی ابرو اهمیت دهید. تقویت ابرو کاشته شده باعث خواهد شد تا روند رشد ایده‌آل شکل گیرد، ریشه‌ تارهای ابرو قدرتمندتر شده و استحکام بالایی به دست بیاورند.

زمانی که بعد از انجام عمل زیبایی پیوند ابرو، فولیکول‌های پیوند شده در ناحیه ابرو تقویت شوند، می‌توان شاهد رشد بهتر و تراکم مناسب‌تر ابرو بود. در نتیجه زیبایی چهره فرد کاملاٌ نمایان خواهد شد. شاید هزینه و زمان زیادی صرف بهبود کاشت طبیعی ابرو کنید اما تنها با عدم رعایت چند نکته تمامی این زحمات بر باد خواهند رفت. توجه کنید که تقویت ابرو پس از کاشت طبیعی ابرو به روش‌هایی مانند تمیز کردن، ، استفاده از ژل‌های نرم‌کننده و، می‌تواند در نتیجه نهایی بسیار تاثیرگذار بوده و حتی مانع از ریزش مجدد یا آسیب آن‌ها شود. شما می‌توانید ابروی خود را با استفاده از روغن کرچک یا سرم ابرو در طول شبانه روز، خوش‌حالت و سالم نگه داشته و به رشد آن‌ها کمک کنید.

برخی افراد برای تکمیل فرآیند ترمیم ابرو، نسبت به انجام مجدد عمل زیبایی پیوند ابرو اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که کاشت مجدد جهت ترمیم ابرو زمانی نیاز می‌شود که به تقویت ابروی پیوند شده اهمیت ندهید.

برای تمیز و مرتب کردن ابروها هرگز از موم استفاده نکنید زیرا موم علاوه بر آن که موهای زائد را حذف می‌کند، ممکن است رشد موهای قسمت اصلی ابرو را نیز از بین ببرد. علاوه بر این، ممکن است تماس موم با سطح پوست دور چشم، باعث ایجاد آسیب‌های عصبی در اطراف چشم گردد. استفاده نادرست از موم حتی پس از گذشت سال‌ها از عمل پیوند ابرو، می‌تواند منجر به ریزش موهای ابروهای شما شود.

مطالب بیشتر:

چند اصل مهم و اساسی تقویت ابرو در دوران نقاهت کاشت ابرو

ابروها به راحتی می‌توانند باعث ایجاد تغییراتی در چهره هر فرد گردند. در نتیجه همواره از ابروها به عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌های صورت یاد می‌شود. با وجود ابرو شما می‌توانید حالات مختلف روحی خود را بروز دهید. از سویی دیگر و ضخامت آن، در جوان یا پیر به نظر رسیدن چهره تاثیر می‌گذارد. اما متاسفانه برخی از افراد از داشتن این نعمت محروم شده‌اند. براساس برخی باورها، نوع ابرو در جامعه امروزی شخصیت درونی شما را مشخص می‌کند. به عنوان مثال به افرادی که ابروهای خمیده دارند گفته می‌شود که اغلب افرادی اجتماعی و مردمی هستند و کسانی که ابروهای صاف و مستقیم دارند، عمدتاٌ افرادی منطقی و واقع‌گرا هستند.

در چنین موقعیتی که فرد ابروهای کم‌پشتی دارد، عمل زیبایی کاشت یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو است اما به شرطی که با تقویت ابرو و فولیکول های کاشته شده پس از عمل همراه باشد. رعایت چند اصل مهم و اساسی می‌تواند باعث شود تا تاثیرات عمده‌ای در تقویت ابروهای شما ایجاد شود:

  1.  وجود هر گونه استرس و اضطراب و فشار عصبی باعث ایجاد تغییراتی در عضلات شده و ممکن است پایه و ریشه‌های فولیکول مو را دچار مشکل و ضعف کند. شاید شما بتوانید رانندگی کنید اما اگر در مواردی هنوز هم کمی بی‌حالی و درد را در ناحیه ابروهای خود و اطراف چشم احساس می‌کنید، تحت هیچ شرایطی رانندگی نکنید چرا که اضطراب این کار و تحمل درد می‌تواند موجب از بین رفتن بسیاری از فولیکول‌های کاشته شده شود. لذا توصیه می‌شود در روز پیوند، حتماٌ یک نفر با شما همراه باشد.
  2. به دستورالعمل‌های پزشک متخصص زیبایی خود با دقت گوش کرده و از آن‌ها پیروی کنید. حتماٌ جراح یا پرستار قبل از عمل فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید را در اختیار شما قرار خواهند داد. سعی کنید تمامی این موارد را به خاطر بسپارید و به آن‌ها عمل کنید زیرا تمامی این نکات می‌توانند در روند بهبودی شما تاثیرگذار باشند و موجب تقویت پایه‌ها و ریشه‌های ابروی پیوندی شما شوند.
  3. از مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات، سیگار کشیدن، مصرف قرص‌های ضد التهابی و ضد انعقاد خون پرهیز نمایید. عدم رعایت چنین نکاتی نه‌تنها باعث بروز مشکلاتی از قبیل عفونت و خونریزی خواهد شد بلکه علاوه بر طولانی کردن دوران نقاهت و بهبودی، منجر به ضعیف شدن فولیکول‌های کاشته شده‌ می‌گردند.
  4.  از زخم‌های ناشی از عمل زیبایی پیوند ابرو به دقت مراقبت کنید. عدم مراقبت صحیح از می‌تواند باعث ضعیف شدن پایه‌های مو و فولیکول‌ها شود. به احتمال زیاد پس از عمل زیبایی پیوند طبیعی ابرو دچار خارش خواهید شد. در چنین مواردی از پمادهای تسکین‎‌دهنده استفاده کنید زیرا وارد کردن فشار و می‌تواند موجب از بین رفتن فولیکول‌های جدید شده و ریشه تارهای ابرو را نیز ضعیف نماید.
  5. اگر شرایط کاری شما ایجاب می‌کند که در طول شبانه‌روز ساعات زیادی را در جلوی آفتاب و هوای آزاد وقت بگذرانید، حتماٌ از مرطوب‌کننده استفاده کنید زیرا پوست شما نیازمند یک محافظ است که از پیری زودرس پوست و خشکی جلوگیری کند. فراموش نکنید که فولیکول‌ها و ریشه موها نیز در پوست قرار دارند و هر آسیبی که به پوست وارد شود در نهایت منجر به ایجاد آسیب در فولیکول‌های مو نیز خواهد شد. لذا خشکی پوست، قطعاٌ بر خشکی ریشه مو نیز تاثیر می‌گذارد. همچنین روزهایی که بیرون هستید، آب بیشتری بنوشید. از سویی دیگر حتماٌ باید از کلاه‌ لبه دار نیز استفاده شود تا نور خورشید مستقیماٌ به ابروهای کاشته شده برخورد نکند.

مطالب بیشتر:

آیا ترمیم و کوتاه کردن ابرو در تقویت و ترمیم آن تاثیر گذار است؟

از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند در شکل‌دهی و تقویت ابرو پس از کاشت ابرو نقش موثری داشته باشد، استفاده از پمادهای تسکین‌دهنده مانند  ، شُستشوی مداوم با شامپوی مخصوص، تمیز کردن محل پیوند طبیعی ابرو وخواهد بود. موی سر و موی ابرو تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. در زمانی که از موهای پشت گردن و سر برای عمل استفاده می‌شود قطعاٌ تفاوت‌هایی احساس خواهد شد. موهای پیوند زده شده برای اینکه به حالت طبیعی ابرو تبدیل شوند احتیاج به مراقبت بسیاری دارند.

همچنین زاویه و حتی عمق تار موهای کاشته شده در ابرو نیز متفاوت خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود که با دقت به بحث ترمیم و نگهداری تارهای مو کاشته شده و فولیکول‌های آن رسیدگی شود. تارهای موی پیوند زده شده، رشد سریع‌تری خواهند داشت و این به دلیل ماهیت آن‌ها است اما رفته رفته بر طبق عادت این مشکل برطرف شده و روند رشد عادی از سر گرفته خواهد شد.

مطالب بیشتر:

برای رسیدن به روند رشد عادی و همچنین تقویت ابرو پس از پیوند طبیعی ابرو، بهتر است از زمانی که متخصص اجازه می‌دهد، به تمیز کردن و کوتاه کردن ابروها بپردازید. در هنگام مرتب کردن ابرو و رعایت بهداشت ابروهای خود، از آینه‌هایی که نمایش تصویری غیر واقعی دارند استفاده نکنید. شاید در نگاه اول چندان گمراه‌کننده نباشد اما واقعیت امر این است آینه‌هایی که بزرگ‌نمایی زیادی دارند حقیقت را به شما نشان نخواهند داد در نتیجه ممکن است ابرو را بیش از اندازه کوتاه کنید.

برای جلوگیری از این امر بهتر است از یک آینه معمولی استفاده کنید. کوتاه کردن ابرو با برنامه زمانی مشخص و نگهداری آن‌ها در تراکم و حجمی مناسب، می‌تواند باعث شود تا رفته رفته ظاهر آن‌ها تغییر کرده و نتایج باب میل شما حاصل گردد. برای این کار چند توصیه به شما عزیزان داریم:

مطالب بیشتر:

  1. می‌توانید از یک جفت قیچی مخصوص ابرو استفاده کنید.
  2. تا حد ممکن از آرایش‌های غلیظ اجتناب کنید زیرا آرایش غلیظ روند رشد ابرو را کند می‌کند.
  3. از دیگر نکاتی که برای حفظ حالت ابروهای خود باید به آن توجه کرد این است که باید بعضی از عادات بد مانند خراشیدن، کندن یا برخی از استرس‌ها و فشار عصبی که ممکن است به دنبال آن موی ابروی خود را بکنید، ترک کنید. کندن تارهای ابرو به شدت خطرناک بوده و موجب آسیب رسیدن به فولیکول و ریشه ابرو می‌گردد.
  4. از ابزارهای مناسب برای اصلاح ابرو و از برس ابرو برای شانه زدن ابرو استفاده کنید. این لوازم آرایشی تنها زمانی استفاده می‌شوند که اگر در طول روز ابروها به هم چسبیده باشند بتوانید آن‌ها را از هم جدا کنید.
  5. در صورتی که از موچین برای تمیز و مرتب کردن ابروهای خود استفاده می‌کنید حتماٌ یک موچین بهداشتی در اختیار داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن مو، بهترین زمان برای استفاده از موچین بعد از دوش گرفتن است زیرا آب گرم باعث می‌شود پوست شما نرم گردد و هنگام جدا کردن مو، آسیب کمتری به ریشه موهای دیگر وارد شود.
  6. کوتاه کردن مداوم تارهای ابرو باعث می‌شود فشاری بر فولیکول‌ها وارد نشده و در کنار مراقبت‌های دیگر منجر به تقویت فولیکول های جدید در پیوند طبیعی ابرو خواهد شد.

مطالب بیشتر:

آیا رژیم غذایی مناسب برای تقویت و حفظ شادابی ابرو ها مهم است؟

در تمامی مراحل زندگی شاهد این موضوع هستیم که تغذیه و رژیم غذایی نقش بسیار مهمی را در سلامت جسمی و حتی روحی افراد ایفا می‌کند. در مواجهه با انواع بیماری‌ها یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکاتی که پزشکان به آن اشاره می‌کنند، تغذیه مناسب است. در امر پیوند ابرو نیز باید به تقویت فولیکول‌های پیوند زده شده اهمیت داد. همین موضوع باعث شد تا کمی به مبحث تغذیه مناسب مرتبط با سلامت ابروها بپردازیم. طی یک تحقیق انجام شده بر افرادی که رژیم غذایی آن‌ها شامل موادی همچون کراتین و پروتئین و همچنین مواد مغذی شامل آهن بود، دیده شده که این افراد ابروهای شفاف و شاداب‌تری را نسبت به سایر افراد دارند.

مطالب بیشتر:

  1. اگر رژیم غذایی شما مناسب نباشد ممکن است یک آسیب دائمی به فولیکول‌های مو وارد شود که به دنبال آن مو دوباره قادر به رشد و ترمیم نخواهد بود یا ممکن است رشد مو به آهستگی صورت گیرد.
  2. مصرف روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب باعث تقویت سیستم بدن، رشد موها و سلامت کلی بدن می‌شود.
  3. همچنین پروتئین و کلسیم موجود در شیر نیز می‌تواند در تقویت ابرو پس از پیوند ابرو نقش مهمی داشته باشد.

مصرف مواد غذایی یاد شده در دوران نقاهت پس از ترمیم ابرو باعث خواهند شد تا فولیکول‌های کاشته شده به خوبی تغذیه شده و خونرسانی به آن‌ها نیز به درستی انجام گیرد. این موضوع نه تنها باعث طراوت و شادابی ابروها خواهد شد بلکه باعث می‌شود تا فولیکول‌ها قدرتمند‌تر شده و رشد خوبی داشته باشند. همین موضوع در نهایت منجر به تقویت ابروی کاشته شده خواهد شد. پس حتماٌ به این موارد توجه نمایید.

در ویدیوی زیر در مورد تقویت ابرو پس از کاشت ابرو و فواید آن صحبت شده است. افرادی که به صورت طبیعی ابروهای کم‌پشتی دارند و یا در اثر بیماری یا انجام تاتوهای مکرر ابروهای خود را از دست داده‌اند، با این عمل زیبایی می‌توانند زیبایی ابروهای خود را به دست بیاورند. به این صورت که موها به روش‌های مختلف از بانک مو برداشته شده و در مدل ابروی دلخواه شما کاشته می‌شوند. این کار معمولاٌ در یک روز و در یک مرحله و همراه با بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد.

مطالب بیشتر:

هدبند بعد از کاشت ابرو

با توجه به تعداد کم تحقیقات علمی که در زمینه تأثیر هدبند بعد از کاشت ابرو انجام گرفته است، هنوز نمی‌توانیم به طور قطعی ادعا کنیم که اگر شما بعد از پیوند ابرو یک هدبند بر روی ابرو‌های کاشته شده خود ببندید، به خواب بهتر و طبیعی‌تر ابروها کمک می‌کنید. بعضی از افراد تصور می‌کنند که این کار باعث می‌شود مو‌ها از حالت سیخ شدن خارج شده و بهتر فرم بگیرند. اما نباید خودسرانه چنین کاری را انجام دهید چون فشار آوردن به ابرو‌ها باعث می‌شود فولیکول‌ها از بین بروند. به طور کلی در یک تا دو ماه اول به هیچ عنوان نباید فشاری بر روی ابرو‌ها اعمال گردد. پس از آن اگر می‌خواهید از هدبند بعد از پیوند مو استفاده کنید باید اجازه دهید که متخصص در این زمینه نظر بدهد.

ژل ابرو بعد از کاشت ابرو

همانگونه که گفتیم بحث حالت دادن به ابرو‌ها برای تمام کسانی که پیوند ابرو را انجام می‌دهند، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعضی از افراد به سراغ هدبند می‌روند تا در طول دوره درمان و تا زمانی که هنوز نتیجه نهایی کاشت ابرو به طور کامل رؤیت نشده است، بتوانند ابرو‌های خود را از حالت سیخ شدگی و شلخته، خارج کنند. بعضی دیگر می‌خواهند از ژل برای حالت دادن به ابرو‌های خود استفاده نمایند. به طور کلی استفاده از هر نوع مواد آرایشی برای ابرو‌ها تا زمانی که متخصص اجازه نداده است، ممنوع است چون این مواد آرایشی بهاز کاشت ابرو چه می‌دانید ؟

یکی از زیباترین عناصری که در چهره وجود دارد، ابروها هستند. درواقع ابروها مانند سایه بانی بر چشم‌ها می‌مانند که هرچه زیباتر و پرتر باشند، چشم‌های شما جذاب‌تر جلوه می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها و آقایان پس از ریزش ابروها به دنبال راهی برای درمان این مشکل هستند. روش‌های مختلفی مانند تاتو، و دیگر موارد مشابه برای ترمیم ابروهای ازدست‌رفته وجود دارد؛ اما کدام یک از این روش‌ها دائمی هستند و نتایج طبیعی‌تری دارند؟ بدون شک کاشت ابرو یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم ابروهای ازدست‌رفته است.

فرآیند کاشت ابرو مانند است. در این روش تارهای مو از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ابروها کاشته می‌شوند. از همین رو نتیجه کار بسیار طبیعی است و حتی موها امکان رشد دارند. روش‌های کاشت ابرو تقریباً مشابه با است. به همین دلیل اگر به دنبال این هستید که مانند جوانان یا روزگار جوانی خود ابروهای پرتری داشته باشید، باید به ابروهای خود پس از کاشت نیز رسیدگی کرده و از داروهای تقویتی موی ابرو استفاده کنید.

چرا باید ابروها بعد از کاشت ابرو تقویت شوند ؟

فولیکول‌های تازه قرار گرفته در ابروها پس از کاشت بسیار ضعیف هستند و به‌راحتی دچار ریزش می‌شوند. به همین دلیل مراقبت و استفاده از داروهای تقویت ابرو پس از کاشت الزامی است. البته ناگفته نماند امری طبیعی است؛ اما با نکاتی که در این مقاله بیان می‌کنیم، به‌راحتی قادر هستید عوارض احتمالی پس از کاشت را کاهش دهید. پس از کاشت ابرو زمانی که وارد دوره نقاهت شدید، باید به مدت حداقل یک ماه مراقب ابروهای خود باشید؛ درواقع باید تمامی راه کارهای تقویت و مراقبت از ابروها همچون استفاده از داروهای تقویتی موی ابرو در برنامه روزانه شما قرار گیرد.

در دوره نقاهت بهتر است که از انجام فعالیت‌های سنگین جسمی دوری کنید. درواقع در این دوره به‌هیچ‌عنوان به خود فشار نیاورید و از ورزش‌کردن و رفتن به استخر بپرهیزید. برخی دیگر از را در زیر نام می‌بریم:

  • پرهیز از نوشیدن مشروبات الکلی؛
  • دوری از استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان؛
  • استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و کلاه نقاب‌دار؛
  • دوری از خاراندن محل زخم و کندن دلمه‌ها؛
  • پرهیز از آرایش صورت.

علاوه بر موارد مذکور بهتر است در طول دوره نقاهت صورت خود را به‌دقت شستشو دهید و از مواد شوینده‌ای که پزشکتان تجویز کرده است، استفاده کنید.

رژیم غذایی مناسب

همان‌طور که می‌دانید رژیم غذایی مناسب و سالم در تمام قسمت‌های بدن تأثیر مستقیم دارد. به همین دلیل است که پس از کاشت ابرو داشتن رژیم غذایی ایده‌آل و استفاده از داروهای تقویتی موی ابرو تأثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. در دوره نقاهت بهتر است از پروتئین، سبزیجات و میوه‌های تازه به میزان کافی استفاده کنید و از خوردن غذاهای چرب و مضر مانند فست‌فودها و نوشابه بپرهیزید. ناگفته نماند رعایت رژیم‌های لاغری سخت و دشوار نیز باعث ریزش ابروها می‌شوند. با این حساب بهتر است در این دوره تنها به فکر سلامتی خود باشید و رژیم‌های خودسر را کنار بگذارید.

در کنار مصرف غذاهای سالم بهتر است نوشیدن روزی 8 الی 10 لیوان آب را نیز فراموش نکنید، زیرا هیدراته نگه‌داشتن بدن باعث می‌شود که بدن شما عملکرد طبیعی داشته باشد و عوارضی به سراغتان نیاید.

بازگشت به کلینیک جهت ویزیت مجدد

در طول دوره نقاهت با کلینیک و پزشک خود در تماس باشید. پزشک کمک زیادی را در تقویت ابروها به شما می‌کند و راهکارهای مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. در برخی از موارد ممکن است پزشک با ویزیت مجدد ابروهای شما داروی جدیدی را تجویز کند یا اینکه شما را از مصرف دارویی منع کند؛ بنابراین بهتر است برای ویزیت و معاینه مجدد به کلینیک بازگردید.

کوتاهی مداوم و صحیح ابروها

در ماه های اولیه پس از کاشت ابرو، رشد ابروها سریع است و موها بلند و نامرتب می‌شوند. به همین دلیل و قیچی مداوم آن ها ضروری است. درواقع کوتاهی ابروها باعث می‌شود که موهای ابرو به دلیل بلندی بیش از حد نشکنند و خواب آن ها تغییری نکند. ناگفته نماند استفاده از موم اصلاح ضرر جبران‌ناپذیری را به شما می‌زند و بهتر است از با استفاده از قیچی ابروهای خود را مرتب کنید. درواقع موم تمامی موها را از ریشه جدا کرده و رشد آن ها متوقف می‌کند. همچنین اگر به‌درستی از موم استفاده نشود، به پوست و رگ‌های عصبی دور چشم آسیب وارد می‌شود که در نهایت تمامی این موارد باعث ریزش ابروها خواهند شد.

داروهای تقویتی موی ابرو کدامند ؟

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که پس از کاشت ابرو دیگر نیازی به مراقبت از ابروهای کاشته شده خود نداریم و بدون هیچ دارویی موها به رشد خود ادامه می‌دهند! ناگفته نماند که به داروهای عجیب‌وغریبی برای تقویت ابروهای خود نیازی ندارید، اما باید از مواردی استفاده کنید که موهای کاشته شده در جای خود ثابت شوند. به طور معمول پس از کاشت ابرو دچار درد و تورم می‌شوید که اغلب این التهابات توسط داروهایی قابل‌کنترل هستند. ازجمله رایج‌ترین داروهای غیراستروئیدی که توسط پزشکان تجویز می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسپرین،
  • ایبوپروفن،
  • ایندومتاسین،
  • ناپروکسن،
  • دیکلوفناک،
  • پیروکسیکام،
  • ملوکسیکام.

اغلب این داروها تأثیری در انعقاد خون ندارند، به همین دلیل نیازی نیست در مصرف آن‌ها دچار شک و تردید شوید. در کنار این داروهای ضدالتهاب، باید به تقویت ابروها نیز بپردازید. توجه داشته باشید که داروهای تقویتی موی ابرو تا حد زیادی از ریزش ابروهای تازه کاشته شده و البته جلوگیری می‌کنند، از این ‌رو بسیاری از پزشکان ما را به استفاده از برخی از داروها توصیه می‌کنند.

پس از کاشت ابرو داروهایی وجود دارند که به طور معمول توسط پزشک تجویز می‌شوند، برخی از این داروها را در ادامه معرفی می‌کنیم. البته به یاد داشته باشید که پزشک متخصص با توجه ‌به شرایط شما این داروها را تجویز کرده و میزان و روش مصرف را بیان می‌کند.

ماینوکسیدیل؛ در صورت تجویز پزشک

احتمالاً تاکنون نام را شنیده باشید. اغلب این دارو به درمان ریزش موی سر کمک می‌کند و پزشکان پوست و مو با توجه ‌به شرایط متقاضی مصرف این محلول را پیشنهاد می‌دهند. در برخی از موارد نیز پزشکان این دارو را برای تقویت ابروها نیز توصیه می‌کنند. به‌طورکلی مکانیسم این دارو به‌گونه‌ای است که فولیکول‌های غیرفعال مو را فعال کرده و از این ‌رو تارهای مو رشد خود را آغاز می‌کنند. برای استفاده از این محصول باید به کمک اپلیکاتور مخصوصی که در بسته‌بندی آن قرار دارد، دارو را به تار ابروی خود بزنید و تا جذب کامل محلول به موها به‌آرامی ابروهای خود را با انگشت ماساژ دهید.

فراموش نکنید که نتیجه‌گیری از داروهای تقویتی موی ابرو پس از کاشت ابرو تا حد زیادی به مکانیسم بدن و شرایط شما بستگی دارد.

PRP ابرو؛ درمانی مؤثر در تقویت ابروهای کاشته شده

پیش از آنکه کاشت ابرو انجام دهید، احتمالاً پزشکتان به شما پیشنهاد داده است که به پی آر پی ابروهای خود بپردازید. در واقع prp نیز به‌عنوان یکی از داروهای تقویتی موی ابرو به شمار می‌رود. Prp یا پلاسمای غنی از پلاکت نوعی روش درمانی برای شناخته می‌شود. در این روش برای به‌دست‌آوردن پلاسما ابتدا از شما نمونه خون به میزان 40 الی 60 سی‌سی دریافت می‌شود. سپس در دستگاه‌های مخصوصی پلاسمای غنی از پلاکت از خون جدا شده و پالایش خواهد شد.

پس از گذشت این مراحل پزشکان به کمک سوزن‌های مخصوصی پلاسما را به ناحیه کاشت ابرو تزریق می‌کنند. این ماده با افزایش گردش خون در ابرو و نواحی اطراف آن نتیجه کاشت ابرو را تا حد زیادی بهبودی می‌بخشد. با این حساب اگر قصد دارید که بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیرید، استفاده از این داروی تقویتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تقویت ابروها توسط فولیک‌اسید

یکی از داروهای تقویتی موی ابرو، فولیک‌اسید است. این داروی حلال در آب با بهره‌مندی از ترکیبات ویتامین B به رفع کم‌خونی شما کمک به سزایی می‌کند. از این‌ رو پس از مصرف شاهد بهبود رشد موها و تقویت آن‌ها خواهید بود. درواقع با درمان کم‌خونی سیستم گردش خون در بدن تقویت می‌شود. به همین دلیل مواد مغذی موردنیاز فولیکول‌ها به‌آسانی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. در کنار این نوع مکمل، استفاده از سبزیجات و مواد غذایی زیر به‌عنوان منبع فولیک‌اسید پیشنهاد می‌شود:

  • سبزیجاتی مانند اسفناج، کاهو و کلم بروکلی،
  • بامیه و میوه‌هایی همچون موز، لیمو و ملون،
  • لوبیا، قارچ و گوشت همچون جگر و کلیه،
  • نوشیدنی‌های طبیعی مانند آب‌پرتقال و آب گوجه‌فرنگی.

بدون شک با استفاده از مواد غذایی سالم قادر خواهید بود که روند درمان زخم‌های باقی‌مانده از کاشت ابرو را نیز بهبود دهید.

امگا 3 مؤثر در تقویت فولیکول‌های ابرو

یکی از اسیدهای چرب موردنیاز بدن که همه ما با آن آشنایی داریم، امگا 3 است. این دارو پس از کاشت ابرو تأثیر خوبی در تقویت ابروها و نتیجه‌بخشی بیشتر دارد. درواقع این اسید با قرارگیری در غشای سلولی هنگام فعالیت بدن نقش خود را آغاز می‌کند. این ماده به تقویت تارهای مو کمک زیادی کرده و رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند. مواد غذایی مانند تخم‌مرغ، ماهی، روغن‌های گیاهی و روغن بذر کتان حاوی امگا 3 هستند. با این حساب پیشنهاد می‌دهیم برای نتیجه‌گیری بهتر از پزشک خود درخواست کرده در صورت نیاز این دارو را برای شما تجویز کند.

سرم‌های تقویتی مناسب کاشت ابرو

در کنار داروهای تقویتی موی ابرو که توسط پزشک تجویز می‌شود، سرم‌هایی نیز در بازار موجود هستند که تأثیر خوبی در درمان ریزش ابرو افزایش رشد موهای کاشته شده دارند. در زیر برخی از این سرم‌ها را معرفی می‌کنیم که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

سرم تقویتی ابرو برند سریتا

یکی از محصولاتی که پس از کاشت ابرو به‌راحتی قادر به استفاده از آن هستید، سرم تقویتی سریتاست. درواقع این سرم باعث می‌شود که موهای تازه کاشته شده به‌خوبی تقویت شوند و مواد مغذی لازم در اختیار آن‌ها گیرد. این محصول با برخورداری از مواد اولیه کاملاً طبیعی و گیاهی مخصوص افرادی است که به‌تازگی کاشت ابرو انجام داده‌اند.

محصولات سریتا به‌راحتی توسط پوست جذب می‌شوند و با حفظ رطوبت به تقویت فولیکول‌های تازه کاشته شده کمک می‌کنند؛ بنابراین پس از کاشت دیگر نگران ریزش ابروها نخواهید بود.

محلول تقویت‌کننده لامینین

یکی دیگر از داروهای تقویتی موی ابرو، سرم لامینین است. این محصول نیازی به ماساژ ندارد؛ به همین دلیل پس از کاشت ابرو بدون آنکه آسیبی به فولیکول‌های مو برسد، قادر به استفاده از این محصول هستید. این محصول به‌گونه‌ای ساخته شده است که با تحریک متابولیسم‌های سلولی و افزایش جریان خون به تغذیه فولیکول‌های مو می‌پردازد. به همین دلیل ریزش ابروها در سریع‌ترین زمان ممکن قطع می‌شود و به‌مرور شاهد جان گرفتن فولیکول‌های تازه خواهید بود.

در محلول لامینین از مواد گیاهی استفاده شده است که اگر کمی صبوری کرده و مدتی از این محصول به طور پیوسته استفاده کنید، بدون شک از نتیجه به‌دست‌آمده شگفت‌زده خواهید شد.

ژل تقویتی ابرو سروینا

مواد گیاهی مانند گزنه و رزماری تأثیر فراوانی در رشد ابروهای تازه کاشته شده دارند. ژل تقویتی سروینا با بهره‌مندی از این عناصر و همچنین املاح معدنی مانند گوگرد، آهن، روی، منیزیم و سیلیس تأثیر بسیار خوبی در تقویت ابروها دارد.

این ژل با تحریک محل کاشت مو به افزایش تراکم مو کمک می‌کند؛ به‌گونه‌ای که پس از رشد موها شاهد ضخیم‌تر و مشکی‌تر شدن آن‌ها خواهید بود.

راهکارهای خانگی جهت تقویت ابروها

استفاده از روش‌های خانگی و مواد طبیعی از گذشته تا کنون تأثیر زیادی در تقویت ابروها داشته است. اگر علاوه بر داروهای تقویتی موی ابرو که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، مایل به استفاده از راه کارهای خانگی هستید، استفاده از روغن‌های گیاهی زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • روغن نارگیل : یکی از معجزات روغن نارگیل تقویت موهای ابرو و موی سر است. برای استفاده از این روغن به ابروهای خود فرصت دهید که استحکام لازم را به دست آورند؛ درواقع بهتر است 6 ماه پس از کاشت ابرو از روغن نارگیل استفاده کنید. به این منظور کمی روغن نارگیل در جهت خواب ابروهای خود بمالید.
  • روغن رزماری : یکی از گیاهان مؤثر در تقویت ابروها رزماری است. این گیاه آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد و باعث افزایش گردش خون در ابروها می‌شود. همچنین رشد ابروها به کمک این روغن تقویت خواهد شد. جالب است بدانید که روغن‌های گیاهی باعث مرطوب شدن تارهای مو می‌شوند و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • آب پیاز : اگر به دنبال افزایش تراکم و تقویت ابروهای خود هستید، از آب پیاز غافل نشوید. این مایع حاوی گوگرد است که به کلاژن‌سازی در پوست کمک می‌کند. برای استفاده از آب پیاز به‌عنوان یکی از داروهای تقویتی موی ابرو در خانه، از یک عدد پیاز کوچک رنده شده کمک بگیرید. محلول را به مدت 5 دقیقه روی ابروهای خود ماساژ دهید و سپس با آب سرد محل را تمیز کنید.
  • روغن بادام : استفاده از روغن بادام تلخ تأثیر شگرفی در تقویت ابروها دارد و به‌ نوعی یکی از داروهای تقویتی موی ابرو به شمار می‌رود. بهتر است از فروشگاهی که این روغن را می‌خرید، درخواست کنید که در مقابل شما روغن بادام را بگیرد که از اصل بودن آن مطمئن شوید.

تأثیر انتخاب کلینیک در نتایج کاشت ابرو

پس از کاشت ابرو باید دوره‌ای را برای از بین ‌رفتن دلمه‌ها و لخته‌های خون طی کنید. همچنین به مدت زمانی نیاز است که التهابات و تورم ابروها از بین برود. اغلب پس از گذشت 2 هفته بعد از کاشت ابرو قادر به استفاده از داروها و محلول‌های نام‌برده مانند ماینوکسیدیل هستید. همچنین برای استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت اغلب پزشکان توصیه می‌کنند که باید 2 الی 3 ماه از کاشت ابرو گذشته باشد؛ بنابراین پس از گذشت این مدت زمان، به کمک متخصصان ماهر پوست کلینیک خانه سفید به تقویت ابروهای خود کمک کنید.

همه ما می‌دانیم بسیاری از اتفاقاتی که پس از کاشت ابرو می‌افتد، به دلیل بی‌تجربگی پزشک انتخابی و البته کلینیک نامعتبری بوده که متقاضی به آن مراجعه کرده است. ناگفته نماند برخی از متقاضیان نیز نکات مراقبتی پس از کاشت ابرو را رعایت نمی‌کنند؛ از این‌ رو به نتایج دلخواه نمی‌رسند.

کلینیک خانه سفید با بهره‌مندی از پزشکان ماهر و تجهیزات به‌روز دنیا به شما کمک می‌کند که با استفاده از داروهای تقویتی موی ابرو به خواسته خود برسید. متخصصان این مجموعه همواره با پاسخ‌گویی به سؤالات شما سعی بر این داشته‌اند که به روند بهبودی شما سرعت بخشند.

 راحتی به فولیکول‌ها آسیب وارد می‌کنند. اکنون اگر شما این کار را بر روی ابرو‌های پیوندی انجام دهید، چون فولیکول‌های کاشته شده بنیه ضعیفی دارند، به راحتی از بین می‌روند و نتیجه کاشت ابرو از دست خواهد رفت. به همین دلیل متخصص از شما می‌خواهد که حداقل به مدت ۹ ماه تا یک سال به سراغ ژل ابرو بعد از پیوند ابرو نروید.

شما می‌توانید با مراجعه به ”  ” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت  خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره  تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین ما بهره‌مند شوید. خدمات زیبایی در این کلینیک توسط پزشک مطرح کشور دکتر حمیدرضا خراسانی صورت می‌گیرد.

های معتبر از روش FUE استفاده می شود، چرا که در کنار عوارض کم نتیجه ای پرتراکم می دهد. جراح ابتدا واحدهای فولیکولی (گرافت) را با استفاده از ابزارهای خاص از ناحیه اهداکننده (بانک مو) استخراج می کند، این گرافت ها در محفظه ای نگه داری و آماده سازی می شوند.

کاشت هر فولیکول مو در ابرو به صورت جداگانه و با توجه به محل قرارگیری و جهت طبیعی رشد آن انجام می شود، به این ترتیب طبیعی ترین ظاهر ممکن به دست می آید. با بی حسی موضعی انجام می شود تا بیمار دردی احساس نکند، معمولاً بین 250 تا 400 تار مو از بانک مو برداشت می شود تا ابروهای پرپشتی را نتیجه دهد. مدت زمان این روش می تواند بسته به وسعت ناحیه مورد نیاز پیوند بسیار متفاوت باشد، به طور میانگین زمان مورد نیاز برای کاشت ابرو بین دو تا 4 ساعت در نظر گرفته می شود.

 

چه کسانی به کاشت ابرو نیاز دارند؟

هم مردان و هم زنان ممکن است از ریزش ابرو رنج ببرند، در مردان اغلب به دلیل عوامل ارثی، موهای ابرو دچار ریزش می شود اما برای خانم ها، شایع ترین علت کاهش یا عدم وجود موهای ابرو، کندن بیش از حد یا حذف موهای زائد صورت با لیزر است. اگر دلیل ریزش ابرو رفع نشود، کاشت ابرو نمیتواند از ریزش ابروها جلوگیری کند و تنها می تواند موهای از بین رفته را بازگرداند. از مزایای بزرگ کاشت ابرو امکان انجام آن روی اسکار و تاتو می باشد که استفاده از این روش را برای تقریبا همه افراد ممکن می کند. به طور کلی هر کسی با شرایط جسمی سالم می تواند از کاشت ابرو بهره ببرد، اما در شرایط خاصی ممکن است برخی افراد نتوانند کاشت مو انجام دهند، بهترین انتخاب برای اطمینان از مناسب بودن کاندید کاشت ابرو، مراجعه به یک پزشک متخصص می باشد، متقاضی در جلسه مشاوره باید تمام سوابق پزشکی خود را با جراح درمیان بگذارد.

 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای به دست آوردن بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه مشکلی، مهم است که بعد از پیوند از ابروهای خود مراقبت کنید، درست مانند هر عمل جراحی دیگر باید به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد. برای شروع از دست زدن به ابروهای خود اجتناب کنید، این کار به کاهش خطر عفونت کمک کرده و از شل شدن پیوندها نیز جلوگیری می کند. با مشورت با پزشک در روزهای اول، می توانید ابروهای خود را با اسپری نمکی تمیز کنید و از روز دوم می توانید صورت و ابروهای خود را به آرامی با شامپوی مخصوص بشویید و خشک کنید. هر کاری که انجام می دهید، در این مدت پیوندهای خود را به هیچ وجه مالش ندهید و آنها را نخارانید. حدود 3 تا 7 روز بعد از کاشت ابرو، پوسته هایی که گرافت ها در آن قرار داده شده اند شروع به ریزش می کنند، پس از آن کمی قرمزی خفیف خواهید داشت و شاهد طی 3 تا 6 هفته خواهید بود که کاملا طبیعی است. بهتر است در ماه اول پس از پیوند از قرارگیری در نور مستقیم خورشید اجتناب کنید و اگر بیرون می روید از کلاه استفاده کنید تا ابروها را در سایه نگه دارید.

باید به یاد داشته باشید که موهای کاشته شده از سر شما با موهای طبیعی ابرو متفاوت است و با سرعت موهای سر رشد می کنند، در ماههای بعد از عمل، لازم است ابروهای خود را مرتباً کوتاه کرده و شانه کنید تا بهترین ظاهر را حفظ کنید. بعد از گذشت مدتی با کوتاهی و اصلاح مداوم ابروهای کاشته شده با سیستم ابروهای طبیعی هماهنگ خواهند شد.

 

چند نکته مهم برای تقویت ابروها بعد از کاشت

بسته به اینکه فولیکول های موهای ابرو شما چقدر سالم هستند، ممکن است ۱۲ تا ۱۶ هفته طول بکشد تا حداکثر پتانسیل رشد موهای ابروهایتان را بعد از پیوند ببینید. در کاشت ابرو جراح فولیکول ها را در الگویی قرار می دهد که شبیه به رشد طبیعی ابرو باشند، با این حال باید آنها را به طور منظم کوتاه کنید. موهای ابرو درست مانند موهای سر شما هستند و در یک چرخه رشد می کنند، هر مو به یک رگ خونی کوچک متصل است، تحریک جریان خون در ناحیه ابرو می تواند به رشد سالم مو کمک کند. برای تقویت ابروها بعد از کاشت نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

1- در هنگام اصلاح ابروها مراقب باشید.

یک راه برای افزایش رشد طبیعی ابروهایتان این است که آنها را رها کنید، موچین ها را کنار بگذارید و تنها با قیچی آنها را کوتاه کنید و روی تحریک رشد مو از طریق روش های تقویتی تمرکز کنید. اگر کندن بیش از حد در شما بوده در صورت ادامه این عادت پس از پیوند نیز ممکن است ریسک ریزش مجدد ابروها را داشته باشید، برداشتن گاه به گاه موهای سرگردان یا فرم دادن به آنها جای نگرانی ندارد، اما بیش از حد اصلاح نکنید.

 

2- از روغن های ضروری استفاده کنید.

روغن می تواند با ایجاد مانعی که رطوبت را مسدود می کند، رشد ابروها را تشویق کند، اما همچنین گردش خون را افزایش می دهد و متابولیسم سلولی را تحریک می کند که در نتیجه باعث رشد مو می شود. از هر روغنی می توانید استفاده کنید، بهترین گزینه ها روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و حتی روغن کرچک هستند که بهتر است از شب تا صبح روی ابروهایتان بمانند.

 

3- رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

سرم ها تنها محصولاتی نیستند که می توانند به تقویت ابروها بعد از کاشت کمک کنند، غذاهای خاص غنی از ویتامین ها و مواد معدنی نیز می توانند به رشد موها در تمام بدن کمک کنند. گردو، انبه، سبزی هایی با برگ های تیره و سیب زمینی شیرین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا به هیدراتاسیون و گردش خون بدنتان کمک کنید؛ که هر دو عامل مهم در رشد مو هستند. همچنین مواد غذایی مانند پروتئین های دریایی، بیوتین و ویتامین B را برای حمایت از اسیدهای آمینه در تغذیه روزانه خود قرار دهید تا تولید کراتین را در بدن خود افزایش دهید.

 

4- از ماساژ ابروها غافل نشوید.

هنگام انجام روتین مراقبت از پوست سعی کنید استخوان ابرو را با نوک انگشتان خود به مدت 30 ثانیه روی هر ابرو با ضربه ملایم میکروماساژ دهید. در مرحله بعد، شقیقه های خود را با انگشتان سبابه و میانی خود ماساژ دهید و در نهایت با انگشت اشاره و وسط یک دست به چشم سوم خود فشار وارد کنید. با اینکار میتوانید از مزایای در ابروهایتان نیز بهره ببرید، همچنین می توانید برای انجام ماساژ ابرو از روغن های ضروری استفاده کنید.

 

5- هیدراته بمانید.

پوست سالم و هیدراته برای رشد مو و ابروهای قوی ضروری است، این به معنای مرطوب نگه داشتن پوست از داخل می باشد. با تامین مقادیر کافی آب، بدن شما می تواند به درستی سم زدایی کرده و تمام مواد مغذی مناسب را حفظ کند؛ علاوه بر خوردن آب کافی در تمام طول روز، مرطوب کردن موضعی ناحیه ابرو نیز مهم است.

 

دکمه بازگشت به بالا