عمومیکسب و کار ایرانی

تحصیل در قبرس دندانپزشکی

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

رشته دندانپزشکی یکی از رشته‌های پزشکی است و طرف‌داران زیادی دارد. تحصیل در دندانپزشکی در قبرس شامل سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. دانشجویان رشته دندانپزشکی در قبرس باید ۶-۵ سال در این رشته درس بخوانند. در مقطع کارشناسی تحصیل دندانپزشکی در قبرس دانشجویان تمام اطلاعات پایه مربوط به بهداشت دهان و دندان را فرامی‌گیرند.

در دوره کارشناسی ارشد دروس دشوار‌تر می‌شود و به اطلاعات تخصصی رشته دندانپزشکی پرداخته می‌شود. در مقطع دکترا دانشجویان وارد دوره‌های عملی می‌شوند. در این مقطع تمام مباحث عملی دندانپزشکی به‌صورت حرفه‌ای آموزش داده می‌شود.

نکته مهم اینکه دانشجویان باید دروس هر مقطع را با موفقیت به پایان برسانند تا بتوانند وارد مقطع بعدی شوند. رشته دندانپزشکی در قبرس شاخه مهمی از مطالعات پزشکی را شامل می‌شود. رشته‌های محبوب دندانپزشکی در قبرس شامل جراحی دندان، ایمپلنتولوژی و دندانپزشکی عمومی است. نکته قابل‌توجه اینکه کشور قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی (اروپایی) تقسیم می‌شود.

دانشگاه‌های دندانپزشکی قبرس

در قبرس دانشگاه‌های معروفی در زمینه پزشکی دوره‌های دندانپزشکی را ارائه می‌دهند. این دانشکده‌ها با داشتن بهترین تجهیزات دندانپزشکی جدیدترین دوره‌های تخصصی دندانپزشکی را تدریس می‌کنند. به همین دلیل کیفیت تحصیل دندانپزشکی در قبرس بالا است. در برابر این تجهیزات و دوره‌های پیشرفته هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در قبرس پایین است. دانشگاه‌هایی که دوره‌های دندانپزشکی در آن‌ها ارائه می‌شود عبارت‌اند از:

  • دانشگاه بین‌المللی قبرس در قبرس شمالی
  • دانشگاه اروپایی لفکه در قبرس شمالی
  • دانشگاه نیکوزیا
  • دانشگاه قبرس
  • دانشگاه خاور نزدیک در قبرس شمالی
  • دانشگاه اروپایی قبرس
  • دانشگاه گیرنه در قبرس شمالی

بهترین دانشگاه‌ قبرس ، دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک قبرس، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه بین‌المللی قبرس و دانشگاه مدیترانه‌‌ای کارپاسیا 5 دانشگاه برتر این کشور هستند.

نگاهی به تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی

دانشگاه‌های قبرس شمالی دارای تخصصی‌ترین تجهیزات دندانپزشکی در سراسر اروپا هستند و دانشجویانی که در رشته‌ی دندانپزشکی در قبرس شمالی تحصیل می‌کنند، می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی به‌ عنوان یک دندان‌پزشک در قبرس شمالی، ترکیه و حتی دیگر کشورها کار کنند؛ چرا که مدرک پزشکی قبرس دارای اعتبار بالایی است که در اکثر کشورها مورد تایید است.

به عبارتی دیگر مدارک پزشکی اعطا شده به دانشجویان دندانپزشکی (پس از فار‌غ‌التحصیلی) در قبرس شمالی، در سراسر دنیا معتبر است و فارغ‌التحصیلان می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود در رشته دندانپزشکی، به‌عنوان یک جراح دندان یا دندان‌پزشک در قبرس شمالی یا در هر کشور اروپایی که بخواهند، کار و زندگی کنند.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس شمالی، حدودا به مدت ۵ سال طول می‌کشد، که معادل ۱۰ ترم دانشگاهی است، هزینه‌های آن بسیار مقرون به‌صرفه است و از مزایای مهم آن می‌توان به امکان اخذ بورسیه و الزامی نبودن مدرک زبان اشاره کرد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، رشته‌ دندانپزشکی در قبرس شمالی شامل ۱۰ ترم است، که این ۱۰ ترم به ۳ دوره یا بخش، ‌تقسیم می‌شوند.

جهت اطلاعات بیشتر برای مهاجرت اینجا کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا