علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

بهترین ویتامین برای مو و ضخیم شدن آن

هر چقدر سن بالاتر می‌رود، موها هم پیرتر می‌شوند و درست مثل پوست، قلب، دستگاه گوارش و… نیازمند توجه بیشتری می‌شوند. مراقبت از مو همیشه به معنای خرید شامپوها و ماسک‌ موهای گران‌قیمت نیست. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید مراقبت از مو یعنی چه؟ چه روش‌هایی برای مراقبت از مو وجود دارد؟ چطور می‌توانید موهایتان را تقویت کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری کنید؟ بهترین دارو برای رشد مو چیست؟

بهترین روش‌ برای مراقبت از مو چیست؟

شما واقعاً از پس کنترل تمام عوامل محیطی‌ای که به موهای‌تان شما آسیب می‌رساند، برنمی‌آیید. اما آنچه می‌توانید کنترل کنید نوع شامپوهایی است که استفاده می کنید. هر چقدر میزان مواد شیمایی موجود در شامپو کمتر باشد، موهای سالم‌تر و شاداب‌تری خواهید داشت. بنابراین دنبال شامپوهای ملایم و متناسب نوع موهای‌تان باشید. سولفات و پارابن موجود در شامپو، به ترتیب به عنوان کف‌کننده و ماده نگهدارنده در تهیه شامپو به‌کار می‌روند. اما با گذشت زمان باعث تحریک پوستی شده و خطر اختلالات هورمونی را افزایش می‌دهند.

برای اینکه موهای سالم و پرپشت داشته باشید، باید بدن خود را هیدراته نگهدارید. هر چقدر محصولات مراقبتی و آبرسان‌های مو به کار بیایند، به همان اندازه نوشیدن روزانه حداقل ۳ لیتر آب هم اهمیت دارد. به علاوه، فراموش نکنید «شما همان چیزی هستید که می‌خورید». موها از پروتئین و آمینه‌اسید ساخته شده‌اند و برای رشد و حفظ خود به تغذیه مناسب نیاز دارند.

تخم‌ مرغ، توت، آجیل، ماهی، سبزیجات برگ سبز و سیب‌زمینی شیرین از جمله مواد مغذی برای مراقبت از مو هستند. ماسک مو و مکمل‌های مراقبت از مو و قرص‌های ضد ریزش از دیگر روش‌های تقویتی می‌باشند که اگر موهای ضعیف و شکننده‌ای دارید، می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. حتی اگر موهایتان آسیب‌ندیده هم با گنجاندن مولتی ویتامین و ماسک مو در روتین مراقبتی به موهایتان یک حال اساسی بدهید.

بهترین قرص برای ضخیم شدن مو کدام است؟

بسیاری از مردم از ریزش مو ها و نداشتن موهای قوی رنج می برند. ریزش مو و شکننده بودن مو ها می تواند علل های مختلفی داشته باشد از جمله : نداشتن تغذیه مناسب، تغییرات هورمونی، سابقه خانوادگی و قرص های نا مناسب. برخی از این افراد ترجیح می دهند موهایشان را با کلاه گیس و یا روسری بپوشانند و یا با کاشت های مو مشکلشان را حل نمایند.

علت نازک شدن مو در بانوان و آقایان چیست؟

نازک شدن مو می تواند علل مختلفی داشته باشد.

استرس زیاد: یک شوک ناگهانی باعث می شود که موی شما دچار یک نوع ریزش مو یا تلوژن افلوویم قرار شود و همین موضوع باعث می شود که موی شما دچار ریزش یا نازک شدن بشود.

رژیم غذایی: اگر وزن زیادی از دست بدهید، ممکن است مو های شما شروع به نازک شدن کنند. همچنین کمبود آهن، پروتئین، ویتامین A، ویتامین D و … باعث نازکی مو می شود. اگر بی اشتهایی یا پرخوری عصبی دارید، ممکن است ضخامت موی شما کم شود. همچنین اگر مقدار زیادی ویتامین A و سلنیوم دریافت کنید، مو های شما نازک می شوند.

افزایش سن: با افزایش سن، میزان کلاژن بدن کم می شود و ضخامت مو کاهش پیدا می کند. با ورود به سن پیری، نازک شدن مو یک امر طبیعی است

تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی مانند ایجاد مشکل در غده تیروئید باعث تغییر در عملکرد چرخه رشد مو می شود و ممکن است نازکی مو را تجربه کنید. به طور ویژه در زنان سندروم تخمدان پلی کیستیک، یائسگی، زایمان و استفاده از قرص های ضد بارداری و استروئید ها نیز در عملکرد هورمون ها تداخل ایجاد می کند.

استفاده از محصولات مو: رنگ کردن، هایلایت، دکلره و دیگر امور مربوط به زیبایی مو باعث نازکی مو می شوند. همچنین شامپو زدن و شانه کردن بیش از حد مو، باعث افزایش ریزش مو و کاهش ضخامت آن می شود. بافتن خیلی تنگ مو، حرارت زیاد سشوار یا اتو مو، گیره های محکم مو و … این مشکل را شدید تر می کنند.

ریزش موی زنانه و مردانه: آلوپسی آندروژنیک یا ریزش موی زنانه و مردانه، یک بیماری ارثی است و شایع ترین نوع ریزش موست. اگر یک فولیکول مو معمولی از بین برود، با یک فولیکول نازک جایگزین می شود. تنها الگوی ریزش مو در میان زنان و مردان متفاوت است. بالای سر زنان معمولا شروع به کچل شدن می کند. مو های زنان در این حالت به حدی کم پشت می شود که ممکن است پوست سر آن ها را ببینید. درحالیکه نازک شدن مو در مردان از خط مو تا پشت سر شروع می شود.

چطور باید بهترین قرص برای  پرپشت شدن مو را انتخاب کنیم؟

رژیم غذایی نقش مهمی در رشد موهای سالم دارد. در اصل بایستی بدانید چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو میشود تا همان را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اگر بدن دچار کمبود مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، C، D، E، روی، پروتئین، اسیدهای چرب و بیوتین باشد ممکن است موهایتان به تدریج کم‌پشت شوند. ویتامین‌ها می‌توانند به رشد سلولی کمک و از آسیب رادیکال‌های آزاد به موها جلوگیری کنند. قرص‌های مکمل ویتامینه از سفید شدن زودهنگام مو جلوگیری می‌کنند. برای انتخاب بهترین قرص برای پرپشت شدن مو بهتر است با پزشک یا کارشناسان دراگ لند مشورت کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین برندهای موجود در بازا می‌پردازیم.

آیا قرص برای پر پشت شدن مو تاثیر گذار است؟

هیچ مطالعه بالینی به‌طور قطعی از مکمل‌های ویتامینی برای رشد مجدد مو حمایت نمی‌کند. توانایی یک مکمل در کمک به سلامت مو به علل ریزش مو بستگی دارد. اگر ریزش موی شما به‌دلیل داروهایی است که مصرف می‌کنید، قرص‌های مکمل رشد مو کمکی نخواهند کرد. همچنین، اگر کمبود ویتامین نداشته‌باشید نیز این قرص‌ها رشد موهای شما را بهبود نمی‌بخشند. ویتامین‌های رشد مو اگرچه می‌توانند به حفظ سلامت موها کمک کنند اما واقعیت این است که به شما موهایی شبیه راپونزل نمی‌دهند.

معرفی بهترین قرص برای پرپشت شدن مو

یک داروی موثر می‌تواند سرعت رشد را سریع‌تر و تارهای مو را تغذیه کند. یک مکمل موثر می‌تواند طول و حالت موهای شما را بهبود بخشد و روی ناخن و پوست نیز اثرات مفیدی داشته‌باشد.

قرص بیوتین؛ بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

بیوتین که به‌عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، تولید کراتین را برای افزایش رشد فولیکول تحریک می‌کند. کمبود بیوتین در بدن معمولاً نادر است. شما می‌توانید این ویتامین را در بسیاری از غذاها از جمله تخم‌مرغ، گوشت، ماهی، آجیل و مغزها، سیب‌زمینی شیرین و نان گندم پیدا کنید. مقدار توصیه شده مصرف روزانه بیوتین 30 میکروگرم برای بزرگسالان است. یکی از بهترین انواع قرص برای پرپشت شدن مو حاوی بیوتین قرص بیوتین هلث اید است. برای دیدن قرص های بیوتین وارد دسته بندی قرص بیوتین دراگ لند شوید.

قرص آهن

کمبود آهن به‌ویژه در زنان می‌تواند منجر به ریزش مو شود. آهن را در غذاهایی مانند تخم‌مرغ، گوشت قرمز، عدس، اسفناج، صدف و ماهی پیدا خواهید کرد. مصرف روزانه توصیه شده آهن برای بزرگسالان 45 میلی‌گرم است. به خاطر داشته‌باشید که مصرف بیش از حد آهن می‌تواند منجر به یبوست، درد معده و استفراغ شود. استفاده از قرص آهن میتواند از ریزش مو جلوگیری کرده و به پر پشت شدن مو کمک کند

قرص روغن ماه

روغن ماهی از ماهی‌های روغنی مانند ماهی تن، ماهی خال‌مخالی، سالمون و ساردین استخراج می‌شود و یکی از مکمل‌های غذایی محبوب و سرشار از امگا 3 است. امگا 3 یک اسید چرب ضروری است که به عملکرد سالم قلب، مغز، پوست و چشم کمک می‌کند. این ماده توسط بدن تولید نمی‌شود، بنابراین باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسد. طبق یک مطالعه، روغن ماهی خطر عفونت‌های قلبی را کاهش می‌دهد، با التهاب مبارزه می‌کند و علائم بیماری‌های طولانی‌مدت مانند آرتریت روماتوئید را تسکین می‌دهد. این روغن همچنین سطح کلسترول را کاهش می‌دهد، از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محافظت و به تغییرات دژنراتیو مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند. از بهترین انواع قرص روغن ماهی برای پرپشت شدن مو قرص امگا پلاس ویواتیون و قرص امگا فلکس هلث برست را می‌توان نام برد.

قرص ویتامین D؛ دومین قرص ویتامین برای ریزش مو

کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به بیماری‌های ریزش مو مانند آلوپسی، ریزش موی زنانه و ریزش بیش از حد شود که اغلب در افراد 65 ساله و بالاتر به چشم می‌خورد. برای دریافت ویتامین D، می‌توانید ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی، غذاهای غنی‌شده (غلات، تخم مرغ، نان، ماست) و قارچ را در رژیم غذایی خود بگنجانید و بیشتر در برابر نور آفتاب قرار بگیرید. بهترین قرص برای پرپشت شدن مو حاوی ویتامین D، قرص ویتامین d3 ویواتیون است. مصرف بیش از حد ویتامین D می‌تواند منجر به حالت تهوع، کاهش وزن، بی‌نظمی و مشکلات ریتم قلب شود.

قرص روی و زینک بهترين قرص براي ضخيم شدن مو و پرپشت کردن مو

روی باعث رشد مو می‌شود و غدد چربی اطراف فولیکول‌ها را فعال می‌کند. اگر کمبود روی دارید، ممکن است دچار ریزش مو شوید. کسانی که بیشتر مستعد کمبود روی هستند، معمولا الکل بیش از حد مصرف می‌کنند و یا مبتلا به کرون هستند. زنان باردار یا شیرده و کسانی که بیماری‌های مزمن کلیوی دارند نیز به کمبود روی دچار می‌شوند. شما می‌توانید روی را در بسیاری از غذاها مانند گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخم کدو تنبل، صدف و عدس پیدا کنید. دوز توصیه شده روزانه روی برای مردان 11 میلی‌گرم و برای زنان 8 میلی‌گرم است. مصرف بیش از حد روی می‌تواند منجر به از دست دادن اشتها، گرفتگی عضلات و سردرد شود و کلسترول خوب را کاهش دهد. یکی از بهترین انواع قرص زینک برای پرپشت شدن مو قرص یونی زینک است.

دکمه بازگشت به بالا