اقتصادیکسب و کار ایرانی

انواع کلید لمسی هوشمند

 خرید انواع کلید لمسی هوشمند و ساده با قیمت مناسب

فناوری معمولا سبب آسایش بیشتر بشر و زندگی راحت‌تر او می‌شود، به همین دلیل هوشمند سازی سیستم‌های روشنایی خانه و محل کار، به وسیله تکنولوژی‌های جدید در حال حاضر طرفداران زیادی دارد. احتمالاً تا چند سال آینده اثری از خیلی وسایلی که الان هر لحظه از آن‌ها استفاده می‌کنیم نخواهد بود، مانند کلیدهای برق مکانیکی.

برعکس کلیدهای برق معمولی که حتماً باید در خانه باشیم و مسافتی را طی کنیم تا دقیقاً از همان نقطه که کلید وصل است، وسایل را کنترل کنیم، کلیدهای لمسی قابلیت کنترل از هر نقطه‌ای را دارند. کلید لمسی یا touch دارای فناوری‌های بروز و جدیدی است، به همین دلیل تنها با یک لمس ساده یا از طریق ریموت کنترل، قابلیت روشن و خاموش کردن آن‌ها وجود دارد.

با کمترین هزینه و خرید یک کلید لمسی ارزان و قیمت مناسب می‌توان، کلیدهای منزل یا دفتر کار خود را هوشمند کرد. چون این کلیدها قابلیت نصب بر روی قوطی‌ کلیدهای قدیمی را دارند. در ادامه با انواع کلید لمسی هوشمند و ساده آشنا خواهید شد.

انواع کلید لمسی هوشمند و ساده

طی چند سال اخیر کلیدهای لمسی و هوشمند، جایگاه ویژه‌ای در بازار لوازم الکترونیکی و روشنایی پیدا کرده‌اند؛ زیرا مزیت‌های متعددی دارند. معمولا امروزه انتخاب اول سازندگان در پروژه‌های لوکس و هوشمند، کلیدهای لمسی هوشمند است. در واقع خرید کلید لمسی به عنوان اولین قدم برای و محل کار، به حساب می‌آید.

افزایش تقاضا در بازار باعث شده تا تولیدکنندگان، انواع مختلفی از کلیدهای لمسی هوشمند را تولید نمایند. باتوجه به تنوع این محصول، مشتریان می‌توانند با توجه به بودجه و نیاز خود این محصول را خریداری کنند. رایج‌ترین انواع کلیدهای لمسی به شرح زیر است:

1- کلید لمسی ساده (touch)

عملکرد این نوع کلید کاملا شبیه به کلید‌های تک پل و دو پل معمولی است، اما در کلید لمسی دیگر  پل به صورت شاسی وجود ندارد و شاسی پل‌ها جای خود را به صفحه لمسی داده‌اند. برای روشن و خاموش کردن چراغ با “کلید لمسی” کافیست صفحه کلید را لمس کرد. با نصب کلیدهای touch می‌توان از تجمع کلید‌ها و شلوغی دیوارها جلوگیری کرد، زیرا برخی از برندهای سازنده کلید سه پل و چهار پل نیز تولید می‌نمایند.

کلیدهای touch ساده، در مقایسه با کلیدهای هوشمند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌نماییم، دارای ویژگی و امکانات خاص یا ویژه‌ای نیستند. همین موضوع باعث می‌شود تا قیمت کلید لمسی ساده مناسب‌تر از نوع هوشمند آن باشد.

2- کلید لمسی هوشمند رادیویی RF

در قسمت داخلی این نوع کلید، رله و گیرنده‌های رادیویی قرار می‌گیرد، در نتیجه قابلیت کنترل از طریق ریموت را دارند. برخی از کلیدهای لمسی هوشمند، قابلیت اتصال و برقراری ارتباط با نرم‌افزارهای موبایلی را نیز دارند؛ یعنی به کمک گوشی تلفن همراه هوشمند و نرم‌افزارهای مناسب می‌توان چراغ‌ها را روشن و خاموش کرد.

استفاده آسان، کنترل از راه دور و ظاهر شیک آن‌ها سبب شده تا طرفداران زیادی داشته باشند. علاوه بر موارد گفته شده یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن این نوع کلیدها، این است که قابلیت نصب بر روی قوطی‌ها و سیم‌کشی‌های قدیمی را نیز دارند.

3- کلید لمسی وای فای wifi

درون این نوع از کلیدهای touch، یک رله و گیرنده امواج wifi تعبیه می‌شود و برقراری ارتباط میان کلید و پنل لمسی به صورت وایرلس است. به همین دلیل کاربران می‌توانند با استفاده گوشی تلفن همراه هوشمند کلید را کنترل کنند. برای نصب این نوع از کلید لمسی هوشمند، احتیاجی به تعویض سیم‌کشی‌ ساختمان نیست.

این نوع گران‌ترین مدل موجود در بازار است، اما قابلیت‌هایی برای ما فراهم می‌کند که خرید آن به‌صرفه می‌شود. کلید لمسی هوشمند علاوه بر قابلیت کنترل از هر نقطه و مکانی، روی گوشی‌های مختلف اعضای خانه امکان تنظیم دارد.

4- کلید لمسی کابلی

ارتباط میان پنل لمسی و ماژول‌های مرکزی در کلید touch کابلی، به وسیله سیم برقرار می‌شود؛ به همین علت برای نصب این نوع کلید، حتما باید سیم‌کشی قدیمی ساختمان تعویض گردد. دستورات در کلیدهای مدل کابلی سریع‌تر از مدل‌های بی‌سیم اجرا می‌شوند، اما باید سیم‌های اضافه و پروسه طولانی تعویض سیم‌کشی را تحمل کرد.

در صورتی که کار سیم‌کشی و قوطی گذاری ساختمان از قبل اجرا شده باشد، نمی‌توان از این مدل کلید استفاده کرد (در واقع به‌صرفه نیست). به همین دلیل، معمولا در ساختمان‌های نوساز یا ساختمان‌هایی که تعمیرات اساسی در آن‌ها انجام می‌پذیرد از کلید لمسی کابلی استفاده می‌شود. این مدل کمتر از مدل‌های دیگر طرفدار دارد.

ویژگی‌‌ها و مزایای انواع کلید لمسی هوشمند و ساده

  1. مدل‌های هوشمند دارای قابلیت کنترل، توسط ریموت‌های رادیویی را دارند، یعنی از هر نقطه‌ای از خانه امکان خاموش یا روشن شدن سیستم روشنایی وجود دارد.
  2. کاربری بسیار ساده‌ای دارند، به همین دلیل کودکان و سالمندان نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  3. دارای عایق هستند و خطر برق گرفتگی در کلیدهای touch وجود ندارد.
  4. تمامی مدل‌ها به جز نوع کابلی، قابلیت نصب بر روی قوطی‌های قدیمی را دارند و نیازی به تعویض سیم‌کشی نیست.
  5. نصب آن‌ها بسیار ساده است و افرادی که حتی مهارت کمی در مورد نصب کلید و پریز دارند نیز می‌توانند، آن‌ها را نصب نمایند.
  6. معمولا دارای LED بک لایت هستند و در زمان تاریک بودن محیط، کلید به آسانی قابل مشاهده است.
  7. دارای سنسورهای خاصی هستند و در صورت نشت گاز معمولا جریان برق درون کلید قطع می‌شود تا از بروز آتش‌سوزی پیشگیری شود.
  8. بروزترین خازن‌ها و تجهیزات داخلی در آن‌ها به کار می‌رود، به‌ همین دلیل عملکرد و طول عمر بالایی دارند.
  9. در برابر نوسانات جریان برق مقاومت دارند و دچار اختلال نمی‌شوند.
  10. کنترل به وسیله موبایل و تاچ پنل یکی از ویژگی‌های مهم این نوع از کلید‌ها به حساب می‌آید.
  11.  از تجمع کلیدها در کنار هم و نامرتب شدن دیوار جلوگیری می‌کند، چون مدل‌های 3 و 4 پل آن نیز، وجود دارد. یعنی به جای نصب دو کلید دو پل یک کلید چهار پل نصب می‌شود.
  12. ظاهر شیکی دارند و به حفظ زیبایی محیط نیز کمک می‌کنند.
  13. بدنه کلید‌ها از جنس شیشه‌های کاملا ضد خش ساخته می‌شود.
  14. باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شوند، زیرا امکان خاموش کردن چراغ‌ها از راه دور نیز وجود دارد، حتی اگر خارج از منزل یا دفتر کار خود باشید.
  15. کاملا مطابق استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند.
  16. کلیدهای لمسی در رنگ‌های مختلف سفید، مشکی، بژ، طلایی، کروم یا ترکیب دوتایی این رنگ‌ها تولید می‌شوند، تا مشتریان بتوانند مطابق سلیقه و هماهنگ با محیط رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

قیمت کلید لمسی ساده و هوشمند

قیمت کلید لمسی معمولا به مواردی همچون شرکت سازنده، امکانات کلید، جنس بدنه، ظاهر کلید و ساده یا هوشمند بودن آن بستگی دارد. از سوی دیگر برخی از تجهیزات داخلی و اصلی کلیدها، وارداتی هستند و قیمت آن‌ها به قیمت ارز بستگی دارد. در نتیجه با توجه به این ویژگی‌ها و نوسان قیمت ارز، نمی‌توان یک قیمت مشخص برای کلیدهای touch تعیین کرد.

درست است که در زمان خرید کلید لمسی فقط به قیمت آن نباید توجه کرد، بلکه به مواردی همچون کیفیت، کارایی، دوام، ظاهر و عملکرد ریموت در مدل‌های هوشمند را باید در نظر گرفت. با این حال بسیاری از شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه سعی کرده‌اند که علاوه بر توجه به کیفیت بالا، قیمت مناسب را نیز بر روی محصولات خود لحاظ کنند. شما می‌توانید کلید هوشمند لمسی ارزان و با کیفیت بالا را در این صفحه آرتا الکتریک مشاهده و خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا