عمومیکسب و کار ایرانی

آیا آب ترکیه قابل آشامیدن است

یکی از متداولترین سوالاتی که ذهن بسیاری از هموطنان تازه وارد را به خود مشغول می‌کند بحث آب آشامیدنی استانبول هست. در اینجا لازم دیدیم مختصری راجع به این مسئله توضیح دهیم تا یک رفت ابهام کلی نسبت به این مسئله شود. آبی که از شیر منزل یا همان شبکه ی آبرسانی شهری در اختیار ساکنین عزیز استانبول قرار داده می‌شود کاملا از نظر بهداشتی و نداشتن هر گونه باکتری و ماده ی بیماری‌زا سالم می‌باید، اما مسئله ای که باعث می‌شود تا عزیزان از آشامیدن این آب خودداری کنند.

Is Turkish water safe to drink

 املاح بسیار بالای این آب هست بطوری که متخصصان اعتقاد دارند استفاده مکرر و طولانی مدت از این آب برای مدت یک یا دو سال می‌تواند باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل سنگ کلیه و… شود. بعلاوه بسیاری از اپارتمانها و ساختمان‌های مسکونی برای حل مشکل قطع احتمالی آب که ممکن است به هر دلیلی رخ دهد با تعبیه ی یک منبع آب به ذخیره ی آب می‌پردازند. به همین دلیل تشخیص اینکه آبی که از شیر منزل شما در اختیار شما قرارداده میشود از آب ذخیره شده است یا شبکه ی آب شهری غیر ممکن میباشد.

گاها آب ذخیره شده برای موارد اضطراری می‌تواند متعلق به چند ماه قبل باشد به همین دلیل استفاده نکردن از آب شیر برای آشامیدن همیشه مفیدتر خواهد بود. نکته دیگری که لازم می‌دانیم یاد آوری کنیم این است که در مواردی عزیزان تازه وارد با احساس بوی غیر طبیعی در ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی خود به اشتباه از تمیز نبودن دستگاه خود شبهه می‌کنند اما این نکته را فراموش نکنید گاها برای تصویه ی آب و دفع باکتری‌های غیر مفید شبکه ی آب شهری به قدری مواد به آب اضافه می‌شود که بوی نا مطبوع دستگاه های شستشوی خانگی ناشی از آن میباشد.

برای رفع اینگونه مشکلات با استفاده از قرص ها و یا پودرهای ضد بو و خوشبو کننده با رایحه ی انتخابی خود که در بازار برندها و کیفیت‌های مختلف آن با قیمت‌های مختلف وجود دارد میتوانید از این موارد ناخوشایند رهایی یابید.
سوال دیگری که شاید در اینجا برای شما پیش آمده باشد این است که این آب برای چه مواردی قابل استفاده است؟ با توجه به تجربه ی چند ساله‌ی زندگی ما در استانبول استفاده از این آب برای پخت و پز، شسشتشو، و استحمام، ممانعتی ندارد. برای آب آشامیدنی شرکت های تامین کننده ی آب موجود می‌باشند که بطری‌های 20 لیتری آب برای استفاده ی روزانه در اختیار شما قرار می‌دهند. . میتوانید برای خرید آب اقدام کنید.

قیمت این آب بسته به شرکت تامین کننده ی آن بین 7 تا 12 لیر ترکیه متغیر هست. نحوه ی کار این شرکت‌ها به این شکل است که با یک بار عضویت بطری 20 لیتری در اختیار شما قرار داده می‌شود و مبلغ اندکی بین 10 تا 20 لیر ترکیه بابت بطری به عنوان دپوزیت از شما دریافت میشود و بعد از آن تنها با یک تماس با مراجعه به منزل شما با تحویل بطری پر، بطری خالی را از شما تحویل می‌گیرند.

استانبول شهری با موقعیت جغرافیایی مهم در جنوب شرقی اروپا و غرب آسیا است و از نظر سیاسی و گردشگری شهر بسیار مهمی است. اهمیت زیاد استانبول بسیاری را به این سوال واداشته است که آیا آب استانبول قابل شرب است؟ بنابراین این سوال است که در این مقاله در مورد جاذبه ها بررسی خواهد شد.

همانطور که گفتیم استانبول شهر بسیار مهمی است که امکانات آن باعث شده هر ساله افراد زیادی برای اقامت در استانبول به فکر اخذ اقامت و شهروندی ترکیه بیفتند. اما یکی از دغدغه های اصلی ساکنان مزوق آب شهر استانبول است و یکی از مهم ترین سوالات این اهالی این است که آیا آب استانبول خوراکی است؟

دسترسی آسان به آب آشامیدنی سالم در اقصی نقاط جهان یکی از بزرگترین دغدغه های مردم است و به همین دلیل یکی از دغدغه های ساکنان استانبول و کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند بحث آب آشامیدنی است. در استانبول تا بتوانند به راحتی با استفاده از آب لوله کشی از اقامت خود در استانبول لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ این سوال که آیا آب استانبول قابل شرب است و کیفیت آب استانبول را بررسی کنیم.

آیا آب استانبول خوراکی است؟

در پاسخ به این سوال که آیا آب استانبول قابل شرب است یا خیر باید بگوییم که آبی که از شیر منازل به شهروندان عزیز استانبولی عرضه می شود از نظر بهداشتی کاملا سالم بوده و فاقد باکتری و بیماری می باشد. -مواد ایجاد می کند، اما مشکلی که باعث می شود افراد از نوشیدن این آب به دلیل نمک زیاد آن اجتناب کنند، زیرا کارشناسان معتقدند استفاده طولانی مدت یک یا دو ساله از این آب می تواند مشکلاتی مانند سنگ کلیه ایجاد کند.

آیا آب استانبول قابل شرب است؟

در مورد خوراکی بودن آب ، متوجه شدیم که نباید از آن استفاده کنیم. پس این سوال پیش می آید که آب استانبول چه فایده ای دارد؟

با توجه به تجربه چندین ساله ما در استانبول استفاده از این آب برای پخت و پز، شستشو و استحمام مشکلی ندارد. برای آب آشامیدنی شرکت های تامین آب وجود دارند که بطری های 20 لیتری آب را برای استفاده روزانه در اختیار شما قرار می دهند. قیمت این آب بسته به تامین کننده بین 10 تا 20 لیر ترکیه متغیر است. ترک ها می توانند با پرداخت 10 تا 20 لیر با اشتراک تامین کنندگان بطری آب در منزل، روزانه یک بطری 20 لیتری تهیه کنند. وقتی آب بطری خالی شد، می توانند با تامین کننده آب آشامیدنی تماس بگیرند و بطری 20 لیتری جدید بخواهند و بطری خالی را به آنها برگردانند.

کمبود آب یکی دیگر از مشکلات مردم استانبول است

پس از پاسخ به این سوال که آیا آب استانبول قابل شرب است، باید بدانید که آب استانبول گاهی قطع می شود. بسیاری از آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی برای حل مشکل کم آبی استانبول منبع آب آماده کرده اند تا بتوانند آب را برای حل مشکل کم آبی استانبول ذخیره کنند.

گاهی اوقات آب ذخیره شده برای مواقع اضطراری می تواند چندین ماه از عمر خود را بگذراند، بنابراین توصیه می شود از آب لوله کشی برای نوشیدن استفاده نکنید، زیرا ممکن است آب ذخیره شده در منبع آب حاوی باکتری های مختلفی باشد و شما در استانبول هستید. بیمار خواهد شد

دلیل بوی بد ماشین لباسشویی در استانبول چیست؟

نکته دیگری که باید به شما اشاره کرد این است که گاهی افرادی که به تازگی وارد این شهر شده اند بوی بد ماشین لباسشویی را حس می کنند و احساس می کنند ماشین لباسشویی یا ظرفشویی بوی بدی می دهد اما این نکته: فراموش نکنید که آب را ببندید. تمیز کنید و بردارید. باکتری هایی که در شبکه آب شهری مفید نیستند. با پودر ضد بو و پودر ضد بو با رایحه کودک می توانید در بازار بازار بازار تسکین پیدا کنید.

دکمه بازگشت به بالا