افزایش تقاضا برای سفرهای قسطی/ وضعیت تراژیک در پروازها
رئیس هیئت مدیره Tehran -flyer اتحادیه کارگری گردشگری و زیارت که وضعیت گردشگران خارجی را به ایران ارزیابی می کند به تأثیر نرخ ارز و پرواز در سفرهای خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت این سفر به یک سفر تبدیل شده است کالایی لوکس که مصرف کننده مصرف کننده است. از یک طرف هنگامی که مردم بودجه پرداخت سفر را ندارند به نرخ سفر می کنند.

امیر پویان رافی در آستانه شروع تورهای نوروز با ارزیابی وضعیت سفرهای خارجی ورودی و داخلی به یومیر: “شرایط در سفر به گردشگران خارجی به ایران خیلی خوب نیست. درباره اینوفوبیا به ویژه کشورهای اروپایی و به ویژه ایتالیا و آلمان. گردشگری ورودی مناسب نیست و ما باید ببینیم که در زیر چه اتفاقی می افتد.
وی درباره ایدئولوژی مقابله با اینوفوبیا گفت: “هالوا دهان خود را شیرین نمی کند. البته ما شک نداریم که تعداد متقاضیانی که به ایران سفر می کنند همانطور که برای بیمه مسافرتی و هواپیماهای مستقیم لازم است. با این حال پروازهای غیرمستقیم یکی از چالش ها است و سفر به ایران را دشوار می کند تا زمانی که ما راه حلی برای این رویدادها نداریم نمی توان انتظار تغییر را داشت.
رئیس هیئت مدیره Tehran گردشگری و اتحادیه مسافرتی زائران ادامه داد: برای پروازهای داخلی نیز یک چالش برای پرواز وجود دارد. اگرچه آنها می گویند در بلیط های هواپیمایی هیچ افزایش قیمت وجود نداشته است اما ما در حال افزایش هستیم. آنها می گویند هیچ افزایش قیمت بلیط هواپیمایی وجود نداشته است اما آنچه سیستم بلیط به ما نشان می دهد این است که قیمت بلیط های هواپیمایی در مسیرهای داخلی تغییر کرده و افزایش یافته است.
رافی سایه اضافه کرد: “البته ما نمی توانیم قیمت تعطیلات را انجام دهیم اما به طور کلی ما در پرواز یک چالش جدی داریم ؛ علاوه بر قیمت تعداد هواپیماها نیز کم است و ما برای تحویل بلیط به چالش کشیده شده ایم به گردشگران خارجی که این بار به ایران سفر کرده اند و در بین کشورهای سودآور نیست.
او ادامه داد. میزان عرضه و تقاضا در زنجیره پرواز مطابقت ندارد. تا زمانی که هیچ رقابتی وجود نداشته باشد ما نمی توانیم در مورد دلایل این موضوع در صنعت حمل و نقل هوایی صحبت کنیم. خطوط هوایی عراقی کشورهای همسایه ما که چهار هواپیما دارند در نظر بگیرید که تعداد زیادی از شرکت های هواپیمایی ایران (ایران ایر) دارند؟ این دو کشور با تاریخ حمل و نقل هوایی قابل مقایسه نیستند اما توجه داشته باشید که در اینجا بحث امارات قطر یا هواپیمایی ترکیه نیست که ما حرفی برای گفتن نداریم.بشر البته ما می دانیم که بخش اعظم این سؤال به تحریم ها برمی گردد اما فکر می کنم مدتها پیش برای سایر بخش ها باید در مورد این چالش فکر کنیم. زندگی در شرکت هواپیمایی ما بسیار زیاد است هواپیما بسیار فرسوده است و بسیار مؤثر نیست و ما در نهایت با شرایطی روبرو خواهیم شد که صندلی هواپیما کمیاب است و با آن سفر می کنیم.
رئیس هیئت مدیره Tehran -اتحادیه مسافرتی گردشگری و زیارت همچنین به وضعیت سفرهای نوروز برای قیمت و بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود که با افزایش قیمت کالاها و خدمات سفر از آنجا ماهیت بدن نیاز دارد و روح و آرامش به بیرون می آید و به یک کالای لوکس تبدیل می شود. البته با این دلار 4000 دلار و هتل جایی که اقامت روزانه 2 دلار هزینه دارد. شب فقط می تواند یک سفر مالی ثروتمند و مالی -مالی را داشته باشد.
وی افزود: “این وضعیت شامل سفرهای خارجی از جمله سفرهای داخلی نیست. یک خانواده چهار نفره برای سفر به QESHM و KISH با پرواز هفت میلیون Tomans چقدر باید چقدر باشد؟ درآمد این خانواده برای صرف یک سفر کوتاه چقدر است؟ هزینه سفر که فقط بلیط و بلیط اقامت نیست هزینه های دیگری مانند خوراک و خرید.
رافی شاد گفت: “در سالهای اخیر هنگامی که ما به ماه فوریه رسیدیم بازار کار عید آغاز شده بود اما امسال در فوریه ما تنش گذشته را ندیدیم و فاصله قابل توجهی از گذشته داشتیم.
رئیس هیئت مدیره Tehran گردشگری و اتحادیه مسافرتی زیارت در مورد اقساطی که با بسیاری از دفاتر مسافرتی به این بسته اضافه شده است گفت. وقتی مردم بودجه سفر را ندارند نرخ می گیرند. البته هنگام خرید نرخ سفر باید نکاتی وجود داشته باشد. مراقب میزان مزایای اقساطی باشید و مسافر در نظر ندارد قدرت انتخاب شده برای خرید نرخ را از دست بدهد.
پایان پیام