اقتصادی

آخرین وضعیت تردد در راه‌های کشور درپی بارش برف/ از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید

به‌دنبال بارش برف و باران، تردد در محورهای هراز و فیروزکوه روان اما در برخی مسیرهای محور چالوس و محور شهریار – تهران ترافیک سنگین است.

به گزارش یومیر، طبق آخرین اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور که تا ساعت ۹ امروز (یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه) به‌روزرسانی شده، در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، مازندران، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه بارش برف و در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان بارش باران وجود دارد.

همچنین آخرین اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور حاکی از آن است که محور چالوس و آزادراه تهران – شمال تا اطلاع بعدی مسدود است. در محور و آزادراه تهران – پردیس وبالعکس محدوده‌های جاجرود، پردیس، بومهن و رودهن ترافیک نیمه‌سنگین است.

در حال حاضر تردد در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) روان است؛ همچنین در آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل گلشهر تا وردآورد در اکثر مقاطع و در آزادراه ساوه – تهران حدفاصل نسیم‌شهر تا احمدآباد مستوفی ترافیک نیمه‌سنگین است.

از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید

در عین حال رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد که مسافران از سفرهای غیرضروری به ویژه در محورهای کوهستانی پرهیز کنند.

همچنین با توجه به شرایط جوی ناپایدار، بارش برف و باران لغزندگی سطح جاده‌ها، لازم است کاربران جاده‌ای و مسافران تا قبل از سفر از همراه داشتن وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی خودرو مثل زنجیر چرخ اطمینان حاصل کنند و با رعایت سرعت مطمئن و احتیاط لازم در رانندگی مانع از وقوع تصادفات و سوانح جاده‌ای شوند.

کاربران جاده‌ای و مسافران می‌توانند آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها را از سامانه‌های اطلاع‌رسانی ۱۴۱ کسب کنند و لازم است هنگام تردد احتیاط لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا