چرا حماس پیروز جنگ است؟


در سالگرد عملیات طوفان الاقصی لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی هنوز به اهدافی که برای خود تعیین کرده بود نرسیده است. لازم به یادآوری است که بنیامین نتانیاهو اهدافی مانند آزادی اسرا نابودی حماس نابودی جهاد اسلامی خلع سلاح گروه های فلسطینی اخراج فلسطینی ها ایجاد منطقه امن و حتی شهرک سازی را مطرح کرد. در غزه اما با وجود گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی هیچ یک از این اهداف رژیم صهیونیستی محقق نشد.

چرا حماس برنده جنگ است؟

به گزارش یومیر سیدهادی صیدفقی کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی با این مقدمه نوشت: یک سال پیش عملیات تاریخی و غرور آفرین طوفان الاقصی توسط دو گروه فلسطینی حماس و جهاد اسلامی انجام شد. البته تحت مدیریت حماس. به این دلیل که بر خلاف سایر عملیات های دفاعی حماس در این عملیات دست به عملیات زد و در سطوح نظامی امنیتی سیاسی روانی و اجتماعی به نتایج بزرگی دست یافت. به همین دلیل مقام معظم رهبری این عملیات را یک عملیات راهبردی نامیدند. به این ترتیب معادلات بازدارندگی در فلسطین اشغالی و در سطح منطقه به نفع فلسطین و محور مقاومت تغییر کرد. نباید فراموش کرد که رژیم صهیونیستی در سال گذشته هر جنایتی را مرتکب شد. از نسل کشی و محاصره تا قحطی و قطع آب و برق که با کمک جنایتکارانه آمریکا کشورهای ناتو و حتی برخی از کشورهای جنوب خلیج فارس مانند بحرین عربستان سعودی و امارات انجام شد. اما آنها نتوانستند حماس را به زانو درآورند. بنابراین در حالی که در سالگرد این عملیات قرار داریم رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود که از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد شده بود نرسیده است و می توان گفت اهدافی مانند آزادی اسرا. نابودی حماس جهاد اسلامی خلع سلاح گروه های فلسطینی اخراج فلسطینی ها از غزه ایجاد منطقه امن و حتی شهرک سازی در غزه هنوز محقق نشده است.
به این ترتیب حماس و مقاومت را باید پیروزی های میدانی دانست. در این میان لازم به یادآوری است که پیروزی دو سطح دارد که سطح پایین آن این است که نگذارید دشمن به اهداف خود برسد. اما در سطح بالا غلبه بر دشمن مهم است. در این زمینه حماس اجازه نداده تا بنیامین نتانیاهو به اهداف شوم خود دست یابد در حالی که جنگ همچنان ادامه دارد. اما به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی بیشتر نیروهای خود را برای مبارزه با حزب الله لبنان به شمال فلسطین منتقل کرده است متفرق شده است. به این ترتیب رژیم صهیونیستی این روزها گرفتار جنگ با حزب الله شده است و می توان گفت. که در این جنگ تلفات بیشتری خواهد داد. زیرا در غزه حدود 17 سال حماس و جهاد اسلامی در محاصره زمینی هوایی و دریایی بودند و با وجود این شرایط رژیم صهیونیستی با گرفتار شدن در دام نیروهای زبده حزب الله نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد. به همین دلیل شاهد پدیده نافرمانی سربازان رژیم صهیونیستی هستیم و آنها به فرماندهان خود اعتراض می کنند و می گویند چرا ما را به مسلخ می فرستید؟
در این میان لازم به یادآوری است که رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرد تا این جنگ را به سوریه ایران عراق و یمن بکشاند. اما خوشبختانه با سیلی های محکمی مواجه شد. به عنوان مثال یمنی ها به غزه کمک می کنند و از تردد کشتی های عازم بنادر رژیم صهیونیستی جلوگیری می کنند. علاوه بر این از راکت و پهپادهای پیشرفته نیز استفاده می کنند. در عراق مقاومت عراق به غزه کمک می کند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بمباران کنسولگری ما در دمشق عملیات قول صدوق 1 را اجرا کرد و اخیراً عملیات وعده صادق 2 را اجرا کرد که بسیار ویرانگر بود. اگرچه رژیم صهیونیستی اطلاعات را سانسور می کند اما به تدریج حقایق این عملیات آشکار می شود چرا که برخی روزنامه های داخلی در سرزمین های اشغالی و روزنامه های غربی نیز از ضرب و شتم شدید آنها خبر داده اند. باید تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران این بار که دوستی پیدا کرد و مانند رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی را هدف قرار نداد امکانات رژیم صهیونیستی از جمله آب گاز تلفن برق و بنادر را تخریب نکرد. اما اگر رژیم صهیونیستی دوباره جرات پاسخگویی را داشته باشد. بر اساس بیانات رهبر انقلاب و فرماندهان نظامی کشور ایران این بار هیچ خط قرمزی را در نظر نخواهد گرفت.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا