فائقی: دنیامالی راه توسعه را بلد است/ از وقتی شرکت توسعه و تجهیز خصوصی شد کمرش شکست

فائقی: دنیامالی راه توسعه را بلد است از وقتی شرکت توسعه و تجهیز خصوصی شد کمرش شکست

معاون سابق سازمان تربیت بدنی گفت: جانب انصاف را در قضاوت نگه داریم دنیامالی راه توسعه را بلد است.

سعید فائقی در گفت وگو با خبرگزاری آنا در خصوص اینکه احمد دنیامالی وزیر ورزش در صدد آن است تا فدراسیون های ورزشی را افزایش دهد اظهار کرد: دنیامالی به لحاظ بین المللی مخصوصاً قایقرانی آدم قدری است. عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی و نایب رئیس فدراسیون آسیا بود. او اگر فدراسیون های قایقرانی را بیشتر کرد چون چند رشته این ورزش المپیکی است. او به دنبال آن است تا فدراسیون های المپیکی را افزایش دهد و آنها را برای المپیک آماده کند. دنیامالی می خواهد بحث ورزش و جوانان را از یکدیگر جدا کند و وزارت را به حالت سازمانی برگرداند.

آشپز فوتبال در المپیک دو تا شد

وی ادامه داد: از روزی که بار جوانان بر دوش ورزش افتاد پیشرفت خاصی برای ورزش رخ نداد و برداشتن آن از روی دوش ورزش به توسعه و پیشرفت آن کمک می کند. وقتی تبدیل به سازمان ورزش شویم اقدام بعدی بردن فدراسیون ها زیر نظر کمیته ملی المپیک است. فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک در هم عجین هستند فدراسیون ها باعث تشکیل المپیک هستند و المپیک هم با حضور رشته های متعدد برگزار می شود. علت اینکه فوتبال ما بعد از انقلاب به المپیک نرفته و پیش از انقلاب رفته به خاطر آن است که فدراسیون برای خود و کمیته هم برای خود تصمیم می گیرند. آشپز که دو تا شود هم قطعاً کار درست پیش نمی رود. تمام رشته های المپیکی می توانند مستقل شوند و هماهنگ با کمیته ملی المپیک پیش روند. چراکه هیئت اجرایی المپیک از فدراسیون هایی تشکیل می شود که در المپیک حضور دارند.

آزادی یکی از بی نظیرترین ورزشگاه های دنیاست

معاون سابق سازمان تربیت بدنی افزود: با افزایش فدراسیون های المپیکی می توانیم قدرت دیپلماسی را در ورزش بالا ببریم. بنابراین باید به وزیر ورزش کمک شود تا تعداد فدراسیون های المپیکی را بیشتر کنیم. مرحوم حسن غفوری فرد زمانی که رئیس کمیته المپیک بود و سمت های دیگر ورزشی داشت مشکل نیاز به ورزشگاه ها را متوجه شد و شرکت توسعه و تجهیز ورزشگاه ها را تأسیس کرد. این شرکت توسعه و تجهیز ورزشگاه ها را در شیراز اهواز آبادان تبریز مشهد ساری و زاهدان مدنظر قرار داد. در واقع شرکت تجهیز در حال تبدیل شدن به متخصص ورزشگاه سازی بود. ورزشگاه آزادی یکی از بی نظیرترین ورزشگاه های دنیاست پس ما می توانستیم از طریق شرکت توسعه به شرایط قدری دست پیدا کنیم اما به یکباره به خاطر استقلال و پرسپولیس این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد. از آن روز کمر این شرکت شکست چون اعتبارات لازم برای توسعه به این شرکت داده نشد.

ورزشگاه ها مستهلک شد تا متوجه وضعیت سخت امروز شدیم

وی خاطرنشان کرد: افول شرکت توسعه و تجهیز با مدیریت مدیرانی همراه شد که در سطح مورد انتظار نبودند. نتیجه آن شد که از توسعه و تجهیز افتادیم و در نگهداری هم به مشکل خوردیم. به مرور ورزشگاه ها مستهلک شد تا اینکه امسال متوجه شدیم در چه وضعیت سختی قرار داریم. خدا آقای گوهرخانی را بیامرزد که ورزشگاه یادگار امام تبریز را پایه گذاری کرد خدا طول عمر به رضا رحیمی پایه گذار ورزشگاه نقش جهان اصفهان دهد در مشهد و اهواز ورزشگاه های مدرن امام رضا و فولاد آرنا را ساختیم. ورزشگاه هایی که بالای 50 هزار نفر گنجایش دارد و نشان از رشد خوب زیرساخت های ورزشی ما می داد. با تضعیف شرکت توسعه خودزنی کردیم و از درون خود را منهدم کردیم.

دنیامالی راه توسعه را بلد است

فائقی تصریح کرد: الان جانب انصاف را در قضاوت نگه داریم دنیامالی راه توسعه را بلد است. وی در بیرون از ورزش هم موفق بوده راه توسعه دریایی را می داند و افزایش اسکله ها را شاهد بودیم؛ معاون قالیباف بود تأثیر بسیار زیادی در توسعه خطوط مترو داشت بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب دکتر سمیعی در غرب تهران ساخته شد که در مهندسی مشاور آن نقش داشت او می تواند از طریق شرکت توسعه و تجهیز بار دیگر اوضاع ورزشگاه ها را به سامان کند. به منطقه آزاد انزلی رجوع کنیم آثار مدیریت دنیامالی را در استان گیلان هم موجود است.  

دکمه بازگشت به بالا