الگوریتم Page Layout.
به گفته گوگل این الگوریتم در ابتدا تنها چیزی در حدود یک درصد وب سایتها را تحت تاثیر قرار داد اما باعث شد سایتها طراحی و چیدمان مطالب خود را طوری تغییر دهند که تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان ایجاد کنند. نسخههای اولیه پیج لایوت کاری به تبلیغات پاپآپ نداشت اما رفتهرفته این نوع تبلیغات را هم شامل شد.
تاثیر الگوریتمبندی گوگل بر سئو سایت
همه مطمئنیم که هیچ کاربری دوست ندارد در مراجعه به سایت شما با انبوهی از تبلیغات بیربط مواجه شود. بلکه دوست دارد محتوای موردنیاز خود را پیدا کرده و از آن استفاده کند. در این میان نمایش حجمی از تبلیغات که سایت را از حالت طبیعی خود خارج نکند، قابل قبول است. امروزه برخی از سایتها تبلیغات خود را در پایین صفحه نمایش میدهند. این روش به اندازه تبلیغات بالای صفحه آزاردهنده نخواهند بود و درآمدزایی سایت را هم تضمین میکند. بدینترتیب هم نمایشدهنده تبلیغ و هم بازدیدکننده از آن بیشترین بهره را میبرند.
دوره خصوصی سئو ، آموزش بهینه سازی سایت در مجتمع ما برگزار می شود. این کلاس هم می تواند در محل شما و هم در محل ما برگزار گردد.
به همین دلیل بهتر است این مقدار را توسط ابزارهای مخصوص بررسی کنید. افزونههای مرورگر گوگل کروم Screen Resolution Tester برای بررسی نمایش بالای صفحه سایتتان در دستگاههای مختلف وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها ببینید تبلیغات سایتتان چه میزان از بالای صفحه سایت را اشغال کرده و آیا این میزان آزاردهنده است یا نه. اما اگر تبلیغات زیاد سایتتان باعث شده توسط این الگوریتم جریمه شوید، باید سریع نسبت به حذف تبلیغات اضافه اقدام کنید و منتظر خزندههای گوگل باشید تا سایت شما را ببینند و از پنالتی خارج شوید. خبر خوب این است که دیگر مثل گذشته برای خارج شدن از پنالتی پیج لایوت نیازی به ارائه بروزرسانی جدید نیست و با خزش دوباره سایتتان میتوانید از پنالتی خارج شوید.