استان ها

مرکز رشد دانشگاه آزاد شهرکرد به سطح ۱ کشوری ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری یومیر استان چهارمحال وبختیاری ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حمایت از مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، سطح بندی مراکز رشد دانشگاه یکی از اقدامات موثر در جهت تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه است که به صورت سالانه توسط اداره کل سراهای نوآوری و مراکز رشد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، انجام می گیرد.

دکتر ابراهیم رحیمی افزود: مطابق با آخرین سطح بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱، فروردین تا اسفند ماه، مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با کسب امتیاز۸۸۶/۷۵، در سطح یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در امتیاز بندی واحدهای سراسر کشور، تا سقف امتیاز ۳۰۰ مراکز رشد در سطح ۳، از امتیاز ۳۰۰ تا ۶۰۰ در سطح ۲ و بالاتر از ۶۰۰ در سطح یک قرار می گیرند که در سطح بندی سال ۱۴۰۰ امتیاز مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ۳۰۵ و در سطح ۲ قرار داشت و در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۹۰ درصدی امتیاز، به سطح یک ارتقاء یافت.

این مقام مسئول اطلاعات کمی و کیفی مرکز رشد نظیر تعداد دوره های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، برگزاری ایده آراها، استارتاپها و رویدادها در دانشگاه، حضور در نمایشگاهها و فن بازارهای کشوری و منطقهای، تعداد اعضای هیأت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت، زیرساختارهای فناوری استفاده شده برای مراکز، اطلاعات مربوط به هستهها و واحدهای فناور، شرکتهای خلاق و دانشبنیان نظیر تعداد قراردادهای هسته ها یا واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، اخذ مجوز محصول و در نهایت گزارش مالی نظیر میزان درآمدها و هزینه های صورت گرفته در این مراکزرشد و جذب سرمایه جهت حمایت واحدهای مستقر و همچنین سایر امور فناورانه در واحدهای دانشگاهی را از جمله شاخصهای ارزیابی عنوان کرد.

دکتر ابراهیم رحیمی اظهار کرد: تعداد قراردادهای منعقد شده با هسته ها و واحدهای فناور در سال ۱۴۰۱ با افزایش۲۱۷ درصدی همراه بود و مرکز رشد مجموعا افزایش۳۰۰ درصدی حضور در نمایشگاهها و فن بازارهای کشوری و رونمایی از محصولات جدید را در کارنامه علمی خود ثبت کرده است.

وی گفت: همچنین مرکز رشد واحد در راستای عمل به رسالت خود در خصوص حمایت از ایدهها و فعالیتهای نوآورانه، سری رویدادهای تخصصی در حوزههای مختلف و با هدف توانمندسازی، دانشافزایی و آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید با زیست بوم فناوری طراحی و اجرا کرده است که منجر به پویایی دانشگاه در مسیر فناوری و تعامل هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید با مراکز رشد و فعالیتهای دانشمحور شده است.

دکتر رحیمی یادآور شد: نشستهای مرکز رشد با توجه به اهداف مشخص در پنج گروه مجزا تحت عناوین در ۵ گروه تخصصی دانش افزایی و توانمندسازی هستهها و واحدهای فناور، رویدادهای پاورآپ، تجربههای تلخ و شیرین در راه اندازی یک کسب و کار، رویدادهای تجربستان، هم نشینی ارائه تجربیات برای دانشجویان، رویدادهای بلدچی، مسیر فناوری برای یک استاد دانشگاه، رویدادهای فن استاد و همکاری با دانشکده مهارت و کارآفرینی در برگزاری دورههای توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، رویدادهای ماهران از آغاز سال ۱۴۰۱ به صورت منظم برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای استقرار هستهها و واحدهای فناور در مرکز رشد، بخشی از طبقه همکف ساختمان فرهنگی دانشگاه آزاد واحد شهرکرد نیز مجهز به امکانات اداری شد و به مجموعه مرکز رشد افزوده شد.

دکتر ابراهیم رحیمی افزود: با پیگیریها و اقدامات مرکز رشد و عقد قرارداد با شرکت دانشبنیان اندیشه سلامت سبلان، خط تولید اسانسگیری دانشگاه در حال راهاندازی است.

وی عنوان کرد: مرکز رشد واحد شهرکرد تعامل بسیار مطلوبی با صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دارد و تا کنون علاوه بر سفرهای استانی اعضای هئیت مدیره صندوق به استان چهارمحال و بختیاری جهت بازدید از ظرفیتها، امکانات و پتانسیلهای موجود در استان، ارائه میز خدمت به هستهها و شرکتهای مستقر در مرکز رشد با هدف حمایت از ایدههای دانش محور و برگزاری جلسات و نشستهایی جهت آشنایی فناوران و نوآوران با خدمات و تسهیلات صندوق و فرآیندهای دانشبنیانی نیز انجام گرفته است.

دکتر رحیمی در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا طرح های متعددی جهت ورود به فرآیند ارزیابی صندوق و ارائه تسهیلات، از طریق مرکز رشد معرفی و در سال ۱۴۰۱ نیز مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد شهرکرد به عنوان مدیر برتر مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

46

دکمه بازگشت به بالا