چشم انداز تیره رشد اقتصادی صفر در ایتالیا

نگرانی های انرژی انجمن صنعت گران ایتالیا را بر آن داشته است که چشم انداز تیره ای را منتشر کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری یومیر، بر اساس گزارشی که توسط انجمن صنعتی Confindustria در روز شنبه منتشر شد، انتظار می رود اقتصاد ایتالیا در سال 2023 به دلیل نگرانی های عمده در مورد عرضه انرژی در بحبوحه افزایش تنش ها بین روسیه و اتحادیه اروپا دچار رکود شود.

لابی اصلی تجاری این کشور چشم انداز خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 از 1.6 درصد پیش بینی در آوریل به صفر کاهش داد.

به گفته راشاتودی، اگر تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و روسیه به حدی افزایش یابد که منجر به افزایش بیشتر قیمت‌ها و/یا انسداد عرضه گاز شود، اثرات منفی بر فعالیت‌های تولیدی شدیدتر خواهد بود و به معنای رکود بارزتر خواهد بود.

این کاهش رتبه یک هفته پس از آن صورت می گیرد که دولت این کشور پیش بینی رشد خود را برای سال آینده به 0.6 درصد به دلیل افزایش هزینه های انرژی کاهش داد.

با این حال، دولت مستعفی ماریو دراگی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال 2022 به میزان 3.3 درصد رشد کند که در مقایسه با پیش بینی 3.1 درصدی در آوریل بیشتر است.

با این حال، Confindustria با اشاره به عملکرد عالی اقتصاد ایتالیا در نیمه اول سال جاری، برآورد خود را برای سال 2022 از 1.9 درصد به 3.4 درصد تغییر داد.

مسکو و بروکسل از زمانی که اتحادیه اروپا طیف گسترده ای از تحریم ها را علیه این کشور به دلیل عملیات نظامی خود در اوکراین اعمال کرد، بر سر عرضه گاز طبیعی روسیه با هم اختلاف دارند.

این اقدامات روسیه را مجبور کرده است تا عرضه گاز به چندین کشور عضو این اتحادیه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

از ماه فوریه، سهم گاز روسیه در واردات ایتالیا از 40 درصد به تقریبا 18 درصد کاهش یافته است. اما مقامات می گویند که می توانند با استفاده از منابع سوخت جایگزین، کمبودهای مورد انتظار را در زمستان امسال برطرف کنند.

به منظور کاهش مصرف گاز، کشور طرح صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز اتخاذ کرده است که در آن فصل گرمایش 15 روز کاهش می یابد و دمای ساختمان های دارای گرمایش یک درجه سانتی گراد کاهش می یابد.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا