علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

دستگاه تصفیه آب Ro چیست؟ آموزش انتخاب تصفیه آب از فراب کالا

احتمالا هنگام خرید تصفیه آب شنیدید که دستگاه های از روش اسمز معکوس یاRo  برای تصفیه آب استفاده می کند. اما شاید خیلی ها ندانند اسمز معکوس یا Ro  چیست و چگونه باعث تصفیه اب می شود. اسمز معکوس یک فرآیند تصفیه آب است که از یک غشای نیمه تراوا (پوشش مصنوعی) برای فیلتر کردن مولکول‌های ناخواسته و ذرات بزرگ مانند آلاینده‌ها و رسوبات مانند کلر، نمک و کثیفی آب آشامیدنی استفاده می‌کند. علاوه بر حذف آلاینده ها و رسوبات، اسمز معکوس می تواند میکروارگانیسم ها را نیز از بین ببرد – که مطمئنا نمی خواهید بنوشید.  آب را تا سطح مولکولی تمیز می کند و تنها H2O خالص را پشت سر می گذارد.

اسمز معکوس چگونه کار می­کند؟

از اینکه به جزئیات نحوه عملکرد اسمز معکوس بپردازیم، باید با توضیح نحوه عملکرد اسمز شروع کنیم. همانطور که ممکن است از کلاس شیمی دبیرستان خود به یاد داشته باشید، اسمز فرآیندی است که طی آن آب از یک غشای نیمه تراوا از محلولی با غلظت کمتر به محلول غلیظ تر عبور می کند. به عبارت دیگر، آب خالص از طریق فیلتر به آب آلوده می‌رود تا غلظت‌ها را یکسان کند – این چیزی نیست که ما می‌خواهیم آب آشامیدنی ما انجام دهد.

 این حرکت باعث ایجاد فشار اسمزی می شود. در اسمز معکوس، از فشار اعمالی برای غلبه بر فشار اسمزی و هدایت آب از غلظت بالای آلاینده ها به غلظت کم آلاینده استفاده می شود. این به این معنی است که به طور معکوس فشار داده می شود و آب آلوده سعی می کند به داخل آب خالص حرکت کند، اما چون ابتدا باید از فیلتر عبور کند، آلاینده ها به دام می افتند و فقط آب خالص از آن عبور می کند. در نتیجه تمیزترین آب آشامیدنی ممکن است – که دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم!

خرید تصفیه آب با فرآیند اسمز معکوس

خرید تصفیه آب خانگی که از فرآیند اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می­کند ایمن ترین روش برای داشتن یک آب اشامیدنی سالم است. دستگاه های تصفیه آب معمولا داراری مراحل فیلتراسیون مختلفی هستند و به تعداد مراحل فیلتراسیون فیلتر مختلف با وظایف مختلف دارند.

 اما روش اسمز معکوس معمولاً شامل چهار مرحله فیلتراسیون است : فیلتر رسوبی، بلوک پیش کربن، غشای اسمز معکوس و فیلتر پس از کربن،  فیلتر رسوب  که از جنس پلی پرولین بزرگترین ذرات مانند خاک، ماسه و زنگ را حذف می کند تا از گرفتگی فیلترهای بعدی جلوگیری کند.

فیلتر پیش کربن از کربن فعال برای جلوگیری از عبور مواد شیمیایی درشت و همچنین جذب و پیوند با یون های دارای بار مثبت برای جلوگیری از عبور ترکیبات شیمیایی مانند کلر و کلرامین ها به فیلتر سوم استفاده می کند، فیلتر سوم معمولا از جنس فیلتر اول اول است با این تفاوت که ذرات بسیارریز تر را حذف میکند.

سپس غشای اسمز معکوس مولکول های سنگین تر از آب مانند سدیم، سطوح بالای سرب، مواد معدنی محلول و فلوراید را حذف می کند  در نهایت فیلتر پست کربن آب را جلا می دهد. اسمز معکوس با فیلتراسیون کربن متفاوت است زیرا می تواند آب را تا 99.9 درصد از تمام آلاینده ها و رسوبات یا ذرات کوچک به اندازه.0010/ میکرون پاک کند، در حالی که فیلتر کربن فقط می تواند ذرات کوچکتر از 1 میکرون را حذف کند. با این حجم از ایمنی سلامت آب احتمالا شما هم راغب به خرید تصفیه اب خانگی شده اید. اما کدام دستگاه تصفیه آب خانگی را بخریم و از کجا بخریم؟

خرید تصفیه آب خانگی کدام برند؟

 معمولا اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی از روش های اسمز معکوس استفاده می کنند اما اینکه در یمان این همه دستگاه تصفیه اب خانگی با نام های مختلف و ساخته شده کشور های مختلف و همینطور قیمت های متفاوت کدام دستگاه را بخریم کمی کار را سخت می کند.  احتمالا برای خرید تصفیه اب خانگی برند های تایوانی را به شما نیز معرفی کرده اند. بله درست است برند های تایوانی تصفیه آب بهترین و معروف ترین برند های دستگاه های تصفیه اب محسوب میشوند.

اما به دلیل تحریم ها یافتن برندهای تایوانی سافت واتر و cck   که با قطعات اصل تایوان در ایران با کیفیت عالی مونتاژ شده اند بسیار غنیمت است. هرچند برخی از دستگاه های تصفیه اب ایرانی چون برند ادنسه گوی سبقت از برند های متفرقه و حتی برندهای تایوانی ربوده است.

انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی فراب کالا

فراب کالا مرکز معتبر عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی، بهترین و مرغوب ترین دستگاه های تصفیه اب خانگی را بدون هیچ گونه واسطه و با بهترین قیمت به مشتریان عزیز عرضه می کند.

خدمات پس از فروش فراب کالا در کنار قیمت مناسب و گارانتی محصولات می تواند بهترین مکان برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باشد. اگر هم چنان برای خرید تصفیه اب خانگی خود، نوع برند، تعداد مراحل فیلتراسیون و… دچار تردید هستید می توانید با مراجعه به سایت فراب کالا  با مشاروان و کارشناسان این مرکز صحبت کنید تا بهترین گزینه را با در نظر گرفتن فاکتور های مد نظرتان به شما اعلام نمایند.

منبع: فراب کالا

دکمه بازگشت به بالا