بین الملل

کرملین: روسیه هرگز کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض نکرده است

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت که روسیه در پاسخ به اتهامات رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه مسکو از بمب های فسفری استفاده کرده است، هرگز کنوانسیون های بین المللی را نقض نکرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه هرگز کنوانسیون های بین المللی را نقض نکرده است.

وی همچنین سیاست ایالات متحده در انزوای روسیه را به عنوان یک سیاست “تهاجمی” محکوم کرد و گفت: تجاوز آمریکا برای منزوی کردن روسیه غیرقابل دفاع است. بسیاری از کشورها همچنان از رویکرد متعادل تری پیروی می کنند.

پسکوف افزود: ما می دانیم که ایالات متحده به سیاست تهاجمی خود در انزوای روسیه ادامه خواهد داد. تاکنون این سیاست تا حدودی موثر بوده است. جهان بسیار متنوع تر است و ایالات متحده و اروپا تنها کشورهای جهان نیستند. بسیاری از کشورها رویکرد متعادل تر و منطقی تر را به آنچه در حال وقوع است ترجیح می دهند. این امر این سیاست آمریکا را غیرقابل دفاع می کند.

سخنگوی کرملین گفت: «تقویت جناح شرقی ناتو قبل از اعلام رسمی آغاز شده بود و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سرگئی شویگو، وزیر دفاع دستور داده است تا پیشنهاداتی را برای تقویت جناح غربی روسیه ارائه کند.

رهبران ناتو روز پنجشنبه با افزایش بودجه دفاعی و تقویت جناح شرقی ائتلاف موافقت کردند.

پسکوف گفت: «حتی قبل از اتخاذ تصمیم برای تقویت بال شرقی ناتو، این تصمیم آغاز شده بود. ما به نیروها نمی پیوندیم و پوتین به شویگو دستور داده است که برای تقویت جناح غربی روسیه پیشنهادهایی به فرمانده کل قوا ارائه کند.

وی در خصوص اخراج روسیه از گروه 20 نیز گفت: گروه 20 نهاد مهمی است و روسیه آماده پیوستن به آن است اما اگر روسیه از این گروه اخراج شود اتفاق خاصی نمی افتد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست سران ناتو در بروکسل تاکید کرد که روسیه باید از گروه 20 اخراج شود.

پسکوف گفت: گروه 20 نهاد مهمی است، اما از سوی دیگر در شرایط کنونی که اکثر اعضای این گروه در جنگ اقتصادی با ما هستند، اخراج از این گروه عواقب خاصی نخواهد داشت. .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: صحبت درباره آینده مذاکرات تضمین امنیتی روسیه و آمریکا زود است زیرا واقعیت تغییر کرده و نیاز به یک ارزیابی جدی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا