علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

جای بخیه ابدومینوپلاستی

بسیاری از افراد به دنبال انجام عمل ابدومینوپلاستی جهت بازسازی فرم و ظاهر شکم هستند ولی لازم است که این افراد پیش از اقدام به این عمل درباره اسکار و جای بخیه ابدومینوپلاستی از دکتر ابدومینوپلاستی اطلاعاتی کسب کنند. جای زخم و بخیه پس از انجام عمل تامی تاک یک امر طبیعی است ولی می توان با انجام اقداماتی، باقی ماندن و نمایان شدن این زخم ها را کاهش داد. اقداماتی که قبل و بعد از عمل جراحی شکم انجام می شود تاثیر قابل توجهی در نمود ظاهری جای بخیه ابدومینوپلاستی خواهد داشت. در طی جراحی باز شکمی، لازم است برش هایی در سطح پوست شکم ایجاد شود تا بخش های اضافی به همراه بافت چربی زیر آن ها برداشته شود و شکل بهتری در شکم ایجاد شود. البته این جای بخیه مانند هر زخم دیگری به مرور زمان کم رنگ خواهد شد ولی همچان می توان با انجام اقداماتی سبب کم رنگ شدن هر چه بیشتر این زخم ها شد.

در عمل تامی تاک در چه نواحی برش ایجاد می شود؟

در عمل یا ابدومینوپلاستی جهت دسترسی به بافت های زیر پوست شکم، لازم است برش افقی در زیر شکم تقریبا چند سانتی متر پایین تر از ناف ایجاد شود؛ البته ذکر این نکته ضروری است که بسته به نوع ابدومینوپلاستی می تواند با طولی کم و یا سرتاسر ناحیه لگنی ایجاد شود؛ این تفاوت طولی ناشی از میزان پوست و بافت اضافی است که لازم است از شکم خارج شود؛ اگر بیمار دارای میزان پوست اضافی کمی باشد طول این برش نیز کمتر خواهد بود.

همچنین در ابدومینوپلاستی کامل در اطراف ناف نیز یک برش زده می شود که بعد از عمل این برش کاملا نماین خواهد بود ولی به مرور زمان این اسکار کمرنگ شده و محو خواهد شد. البته در طی عمل شاید نیاز باشد که برش عمودی از ناف تا همان برش افقی زیر شکم ایجاد شود و در نتیجه باقی مانده اسکار این برش عمودی نیز لازم است در نظر گرفته شود.

 

جای بخیه ابدومینوپلاستی

جای بخیه ابدومینوپلاستی چگونه است؟

ایجاد اسکار و جای زخم بعد از هر عمل جراحی، امری طبیعی است ولی باقی ماندن آن برای مدت طولانی برای بسیاری از افراد امری آزاردهنده است و به فکر برطرف کردن جای این زخم های هستند. به طور کلی نوع پوست و میزان تولید کلاژن در آن در بهبود زخم و اسکار بعد از عمل جراحی حرف اول و تعیین کننده را می زند؛ شاید شنیده باشید که برخی افراد اصطلاحا خوش زخم هستند و برخی دیگر بد زخم! همین عبارات تعیین کننده نوع پوست و واکنش متفاوت بدن افراد به ترمیم وبهبود زخم است.

در رابطه با جای بخیه ابدومینوپلاستی علاوه بر اینکه میزان نمود ظاهری جای زخم در افراد مختلف فرق می کند، می توان با استفاده از پمادها و کرم های ترمیم زخم و همچنین رعایت دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل جراحی شکم به بهبود هرچه سریعتر این زخم ها کمک کرد. اگر با انجام این اقدامات همچنان روند بهبودی جای بخیه ابدومینوپلاستی انچنان که باید پیش نرفت، می توانید از دیگر روش های استفاده نمایید.

اقدامات پیش از جراحی تامی تاک

در ابتدا بدیهی است که تبحر پزشک در نحوه انجام عمل جراحی می تواند تاثیر به سزایی در برش ها و اسکار بعد از عمل داشته باشد. بنابراین پیش از انجام عمل، نمونه کارهای جراح را مشاهده کرده تا از میزان تبحر این پزشک مطمئن شوید.

مصرف سیگار یکی از عواملی است که شاید عجیب به نظر برسد ولی به دلیل کاهش جریان خون، تاثیر قابل توجهی در بهبودی جای بخیه ابدومینوپلاستی دارد؛ در نتیجه تاچند هفته قبل از انجام جراحی باز شکمی، از استعمال سیگار و مصرف الکل پرهیز نمایید.

مراقبت های بعد از عمل برای بهبود جای بخیه ابدومینوپلاستی

  • همانند قبل از عمل، لازم است بعد از انجام جراحی نیز تا چند هفته از مصرف سیگار خودداری کنید.
  • از انجام ورزش های حرفه ای، بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید تا به زخم ها فشاری وارد نشده و بخیه ها باز نشود.
  • غذای سالم مصرف کنید و مایعات بیشتری بنوشید؛ همچنین مصرف نمک را کم کنید تا سبب کند شدن بهبود زخم نشوید.
  • برای اینکه دچار تورم کمتری شوید بلافاصله بعد از اتمام عمل جراحی سعی کنید مقداری راه بروید.
  • از آنجا که نباید آفتاب به جای زخم بخورد بهتر است که از ضد آفتاب های قوی با تجویز پزشک خود استفاده نمایید.
  • استفاده از پمادهای ترمیم زخم می تواند به بهبودی هر چه سریعتر جای بخیه ابدومینوپلاستی کمک کند.
  • در صورت عدم آلرژی می توانید از پماد ویتامین E نیز استفاده کنید تا سبب تسریع بهبود اسکار ابدومینوپلاستی شود.
  • تمیز نگه داشتن زخم و رسیدگی به بخیه ها بسیار مهم است تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

جلوگیری از عفونت بخیه ابدومینوپلاستی

حتما در دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی، سعی کنید در تمیز نگه داشتن زخم و جای بخیه ابدومینوپلاستی دقت نمایید. تمیز بودن زخم هم در روند بهبود جای زخم و هم در جلوگیری از عفونت زخم ها تاثیرگذار است. در ادامه علائمی ذکر می شود که اگر هریک از آن ها را شماهده کردید باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا از بروز عفونت پیشگیری شود.

  • خونریزی بیش از حد در جای زخم
  • تورم، کبودی و قرمزی زیاد در محل برش
  • ترشحات غیر طبیعی از زخم ها
  • تب و لرز

روش های جدی تر برای برطرف کردن جای بخیه ابدومینوپلاستی

داروهای استروئیدی

تزریق داروهای استروئیدی می تواند به بهبود زخم های برجسته و قرمز  باقی مانده از عمل بسیار کمک کند. پزشک ممکن است تزریق آمپول استروئید را در داخل زخم، پانسمان فشاری یا ورقه ژل سیلیکونی جهت پیشگیری از ایجاد جای زخم و درمان اسکار فعلی توصیه کند.

لیزر آیا برای شما سوال است که جای بخیه ابدومینوپلاستی بعد ازعمل باقی می ماند یا خیر؟ ابدومینوپلاستی یکی از عمل های زیبایی محبوب به ویژه در بین زنان در حوزه پیکر تراشی است. در این جراحی با برداشتن چربی اضافی موجود در ناحیه شکمی و سفت کردن ماهیچه های دیواره شکمی، شما به ظاهر ایده آل و مورد انتظار خود، یعنی داشتن شکمی تخت و صاف می رسید. اولین قدم برای اقدام به جراحی آبدومینوپلاستی انتخاب پزشکی با کارنامه موفق در این زمینه و دریافت مشاوره کامل از وی است. چراکه این عمل زیبایی  یک جراحی کاملا تخصصی و حرفه ای است که عدم انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب، ممکن است عوارض احتمالی آن را تشدید کند و تلفات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

یکی از عوارض رایج و متداول پس از این جراحی، جای بخیه آبدومینوپلاستی است. دکتر داریوش نادری، با مهارت و کارنامه درخشان از رضایت مراجعین خود، در کنار شماست تا لذت رسیدن به اندام دلخواه با حداقل عوارض احتمالی ممکن را تجربه کنید. ما در ای مقاله روش های موثر برای رفع جای بخیه بعد از ابدومینوپلاستی را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید…

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی مناسب است که انواعی از روش های لاغری، اعم از ورزش، رژیم های غذایی و دارویی را امتحان کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیده اند. پزشک جراح، قبل از اقدام به عمل وضعیت فرد را کاملا می سنجد، نتایج آزمایش های وی و بیماری های زمینه ای و… را بررسی می کند و فقط در صورت مساعد بودن تمام شرایط، با این جراحی موافقت می کند.

مثلا اگر فردی بیماری زمینه ای عدم بهبود زخم داشته باشد، برای این عمل مناسب نیست چرا که ممکن است جای بخیه ابدومینوپلاستی در وی بهبودی کامل  پیدا نکند و فرد از عمل جراحی، نتیجه دلخواه را کسب نکند. انتخاب پزشکی که در نهایت مهارت، بتواند این موارد را تشخیص دهد و از تشدید عوارض احتمالی بعدی جلوگیری کند، بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت عمده آبدومینوپلاستی با سایر روش های مشابه در چیست؟

این روش، برای کاهش سایز مناسب است

دکمه بازگشت به بالا