اقتصادیکسب و کار ایرانی

12 مهارت مورد نیاز برای مشاوره فروش خانه

در فرآیند خرید خانه، مشاوران فروش نقش مهمی را ایفا می کنند. آن ها به خریداران بالقوه خانه برای پیدا کردن خانه مناسب خود کمک می کنند. همچنین در مورد قیمت آن، با هم مذاکره می کنند. در جلسات مشاوره فروش خانه، مشاوران باید از بازار مسکن شناختی عمیق داشته باشند و بتوانند به طور موثر با خریداران بالقوه مسکن ارتباط برقرار کنند.

مهارت های مورد نیاز برای مشاوره فروش خانه

مشاوران فروش خانه برای به انجام رساندن هدف خود نیازمند مهارت هایی در این زمینه می باشند. این مهارت ها عبارتند از:

  1. ارتباطات مؤثر

توانایی برقراری ارتباط مؤثر برای مشاوره فروش خانه بسیار ضروری است. آن ها باید بتوانند ویژگی ها و مزایای یک خانه را برای خریداران بالقوه به خوبی شرح دهند. همچنین بتوانند به سوالاتی که ممکن است خریداران داشته باشند پاسخ دهند. از این طریق می توانند اعتماد آن ها را جلب کنند.

  1. خدمات مشتری

توانایی ارائه خدمات عالی به مشتریان و خریداران بالقوه خانه، خدمات مشتری است. توانایی پاسخگویی به سؤالات آن ها، ارائه اطلاعات، پشتیبانی و بستن فروش از جمله خدمات مشتریان است.

  1. توانایی فروش

کار مشاوران فروش خانه، فروختن خانه است. به این معنی که داشتن توانایی فروش برای آن ها ضروری است. آن ها باید بتوانند مشتریان بالقوه را در خرید خانه ای که به آن علاقه مند هستند، متقاعد کنند که این خانه مناسبی برای آن ها است. مشاور فروش باید بتواند با خریداران ارتباط برقرار کند و نیازهای آن ها را درک کند. این کار مستلزم توانایی بیان حقایق در مورد ملک است.

  1. بازاریابی

برای مشاوران فروش خانه، داشتن مهارت بازاریابی برای شناسایی مشتریان بالقوه و ایجاد سرنخ جهت تبلیغ و فروش خانه بسیار مورد نیاز است.

  1. مذاکره

داشتن مهارت مذاکره برای مشاوران فروش خانه  بسیار مهم است. معمولا آن ها در حال مذاکره با مشتریان در مورد قیمت خانه هستند. اگر آن ها نتوانند منصفانه در مورد قیمت خانه مذاکره کنند، مشتری را از دست خواهند داد.

  1. مهارت به سرانجام رساندن معامله

برای مشاوره فروش توانایی به سرانجام رساندن معامله ضروری است. این مهارت به طور مؤثر باعث ارتباط با خریداران بالقوه می شود و آن ها را برای خرید خانه متقاعد می کند. بدون داشتن این مهارت، نمی توانید فروشی داشته باشید و در ازاء آن پورسانت دریافت کنید.

  1. دانش محصول

مشاوران با داشتن دانش محصول می توانند خریداران بالقوه را در مورد ویژگی ها و مزایای خانه هایی که می فروشند آموزش دهند. بدون داشتن این دانش و درک واقعی و عمیق از محصول، آن ها نمی توانند خانه ای بفروشند.

  1. مهارت توانایی ارائه

داشتن توانایی ارائه در مشاوره فروش خانه بسیار حیاتی است. مشاوران باید اطلاعات مربوط به خانه ها را به طور واضح، مختصر و متقاعدکننده به مشتریان ارائه دهند. ارائه این اطلاعات برای تصمیم گیری خریداران بالقوه که تصمیم به خرید خانه دارند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

  1. مدیریت زمان

به منظور دستیابی به اهداف خاص، توانایی برنامه ریزی و سازماندهی زمان نقش مهمی را ایفا می کند. یک مشاور فروش خانه، باید بتواند زمان خود را مدیریت کند. اولویت ها را رعایت کند، قرار ملاقات ها را برنامه ریزی و کارهای اداری را پیگیری کند.

  1. سازمان

سازمان برای مشاور فروش خانه بسیار کلیدی است. آن ها باید بتوانند تمام خانه های مختلف را که می فروشند و همچنین خریداران بالقوه را پیگیری کنند.

  1. خلاقیت

خلاقیت برای ارائه راه های جدید و مبتکرانه بازاریابی خانه ها و جذب خریداران بالقوه برای مشاوران بسیار ضروری است. آن ها همچنین باید با خلاقیت مشکلاتی را که ممکن است در فرآیند فروش به وجود بیاید را حل کنند.

  1. ماندگاری

داشتن پشتکار برای ادامه کار با وجود مشکلات، برای مشاوران بسیار ضروری است. زیرا ممکن است بارها یک خریدار بالقوه نه بگوید و یا علاقه ای به خرید خانه معرفی شده، نشان ندهد. اگر یک مشاور پشتکار وجود نداشته باشد و خیلی سریع تسلیم شود، هرگز فروش نخواهد داشت.

چگونه می توان مهارت های مشاوره فروش خانه را بهبود بخشید

با توجه به رشد هر روزه بازار املاک و مستغلات، مشاوره فروش خانه بسیار پر تقاضا است. اگر به دنبال بهبود مهارت های خود در این زمینه هستید، انجام چند کار کلیدی برای پیشی گرفتن از رقبایتان ضروری است:

  • در ابتدا داشتن درک قوی از محصولی که می فروشید بسیار مهم است. مشاوره فروش خانه یک فرآیند پیچیده است و معمولا خریداران سؤالات زیادی خواهند داشت. توانایی پاسخگویی با اطمینان و آگاهی به این سؤالات در جلسات مشاوره فروش ضروری است. حدالامکان درباره خانه هایی که می فروشید، وقت بگذارید و در اخبار و روند صنعت خرید و فروش خانه به روز باشید.
  • ایجاد روابط قوی با همکاران و مشتریان خود در وحله دوم بسیار مفید است. هر چه افراد بیشتری در این صنعت بشناسید، شانس بیشتری برای مشاوره فروش خواهید داشت. ایجاد روابط واقعی با افرادی که با آن ها کار می کنید نیز مهم است. مشتریان شما باید از وجود شما احساس اعتماد کنند و شما را بهترین حامی خود بدانند.
  • حرفه ای رفتار کنید. برداشت های اولیه در جلسات مشاوره فروش خانه بسیار مهم است. همیشه مرتب لباس بپوشید و نقش خود را خوب اجرا کنید. به جزئیات کوچک هم توجه کنید و همیشه محترمانه و مؤدب برخورد کنید. در قرارهای ملاقات وقت شناس باشید. به تمامی تماس های تلفنی مراجعه کنندگان پاسخ دهید و بعد از جلسات آن ها را پیگیری کنید. با رعایت این نکات می توانید باعث ارتقاء مهارت های خود به عنوان یک مشاور فروش خانه باشید و شانس موفقیت خود را در این صنعت افزایش دهید.

برای موفقیت خود به عنوان یک مشاور باید بتوانید مهارت های خود را پررنگ کنید. برخی از مهارت ها عبارتند از: توانایی کار گروهی، سازماندهی و برنامه ریزی، توانایی برقراری ارتباط موثر و توانایی فروش خانه.

باید تجربیات خود را در یک رزومه در خصوص صنعت خانه سازی، دانش خود از فرآیند فروش و توانایی در ایجاد روابط با مشتریان را فهرست کنید. همچنین اگر جوایز یا تقدیر نامه‌ای در این خصوص برای کار خود دریافت کرده‌اید را درج کنید.

شرایط معمول برای مشاور فروش خانه

  • داشتن مدرک کاردانی یا لیسانس بازرگانی
  • حرفه ای بودن و دانش محصول
  • اعتماد به نفس در هنگام مذاکره
  • نگرش مثبت در همه زمان
  • مسلط به موجودی ها و بانک های اطلاعاتی خانه ها

کلام آخر:

مشاورانی که در صنعت املاک و مستغلات کار می کنند، به مشتریان برای پیدا کردن خانه ای مطابق با نیازها و ترجیحاتشان کمک می کنند. همچنین آن ها برای شرکت های خانه سازی نیز کار می کنند. آن ها مسئول مشاوره فروش برای شناسایی نیازهای  مشتریان، ارائه موجودی و پیشنهادات قابل اجرا، تکمیل مدارک مربوطه و رسیدن به اهداف فروش هستند. دانش محصولات، فروش خانه ها و قراردادهای ایمن را حفظ می کنند.

مشاوران فروش، بازدیدکنندگان خانه ها را درگیر می کنند و برای برطرف کردن خرید خانه رابطه برقرار می کنند. آن ها بازدیدکنندگان را از طریق ارائه خانه های نمونه و موجود همراهی می کنند. پاسخگوی سؤالات آن ها هستند و اطلاعاتی جامع را در این مورد به آن ها ارائه می دهند. در مورد مشخصات و ویژگی های خانه های مورد نظر بحث می کنند و دانش عمیق خود را از بازار  محصول، سایت و جامعه محلی به اشتراک می گذارند. ارائه پیگیری به موقع و مداوم به مشتریان و سوابق دقیق همه ارتباطات در طول فرآیند فروش به عهده مشاوران است.  

دکمه بازگشت به بالا