یک واحد دشمن شناسی در قرآن/ وعده صادق منطبق بر آموزه های دینی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین گروه استان ها- علی ستاری: نبرد حق و باطل و خیر و شر نبردی ازلی بوده و تا ابد نیز ادامه خواهد داشت بر همین اساس خداوند حکیم در قرآن کریم به عنوان گنجینه بزرگ رمز و راز هستی راهکارهای برخورد در این نبردها جهت میل به سوی اهداف والای انسانی و کسب پیروزی مطلق را قرار داده است و ما انسان ها را دعوت کرده است که با تأمل عالمانه در آن ها دستورات الهی را در مقام عمل پیاده کنیم.

یک واحد دشمن شناسی در قرآن/ وعده صادق منطبق بر آموزه‌های دینی است

اولین نبرد خبر و شر بعد از خلقت انسان و علامت ورود به وادی کفر

اگر بخواهیم به اولین موضع شکل گیری نبرد خیر و شر بعد از خلقت آدم اشاره کنیم باید توجه شما را به آیه ۳۴ سوره بقره جلب کنیم؛ آیه ای از دستور خداوند به عنوان خیر مطلق برای سجده بر آدم خبر می دهد و از شر اندیشی شیطان پرده بر می دارد که «وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَیٰ وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ-و چون فرشتگان را فرمودیم: «برای آدم سجده کنید» پس بجز ابلیس -که سر باز زد و کبر ورزید و از کافران شد- [همه] به سجده درافتادند.»

بنابراین از مهم ترین درس هایی که خداوند متعال به انسان می دهد درس دشمن شناسی است طبق این آیه کسانی که وارد وادی کفر می شوند دشمن مؤمنان و انسانیت هستند این افراد همچون شیطان برای ورود به وادی کفر به دو ویژگی نیاز دارند که شامل «أَبَیٰ وَاسْتَکْبَرَ» است.

«أَبَیٰ» به معنای امتناع ورزیدن و سرپیچی کردن و «اسْتَکْبَرَ» به معنای کبر و استکبار ورزیدن!

طبق این دو مصداق کسانی که از اجرای دستورات الهی سرپیچی کنند و کسانی که کبر و استکبار بورزند از وادی ایمان خارج هستند و مانند شیطان در رده کافران قرار می گیرند ولو اینکه الوهیت خداوند را قبول داشته باشند که شیطان خدایی خدا را قبول دارد اما به واسطه تکبر و استکباری که وجودش را گرفته است نمی تواند در برابر فرمان الهی سر خم کند.

مسلمانانِ کافر چه کسانی هستند؟

با فراگرفتن این اصول پس برای ما سخت نخواهد بود که قبول کنیم ممکن است در تاریخ اسلام و در قرن بیست و یکم با مسلمانانی مواجه باشیم که «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ» می گویند اما جزو دسته کافران قلمداد می شوند و مثال برای این مورد بسیار است که از خوارج دوران امیرالمؤمنین علی علیه السلام گرفته تا دواعش این دوران و برخی سران مرتجع کشورهای اسلامی را شامل می شود.

همین مصادیق در رابطه با سایر ادیان ابراهیمی نیز صدق می کند یعنی فرقی ندارد شما پیرو آئین یهود باشید یا مسیح به محض اینکه از دستورات الهی سرپیچی کنید و تبدیل به استکبار شوید وارد وادی کفر خواهید شد و اولین سرپیچی هم برای خیل عظیم یهود و نصاری همان مقاومت و فتنه اندوزی در برابر رسالت پیامبر خاتم (ص) است که هنوز ادامه دارد و آن ها را در خود حل کرده است.

وجوه شباهت آمریکا و اسرائیل با شیطان

ابلیس از دستور خداوند سرپیچی کرد و تکبر ورزید؛ تبدیل شد به شیطان رجیم؛ امام امت نیز با مشاهده همین دو مصداق قرآنی آمریکا را شیطان بزرگ نامید؛ رژیمی که به دستورات الهی پایبند نیست و اساسش با قتل و خونریزی بی گناهان و استثمار ملت ها شکل گرفته است و رژیمی که اهل تکبر است و هیچ قدرتی را جز خود نمی بیند و نمی پذیرد و خود را مالک مطلق دهکده جهانی می داند و معتقد است بقیه باید گوش به فرمان او باشند.

رژیم اشغالگر قدس به عنوان فرزند نامشروع ایالات متحده آمریکا نیز هویت خود را از همین «أَبَیٰ وَاسْتَکْبَرَ» می گیرد یهود به عنوان قومی که همواره با سرپیچی از دستورات الهی و قتل پیامبران درگیر جنایت بوده است از هیچ تلاشی برای تحریف ادیان الهی فروگذار نکرده است همیشه پای ثابت جنگ و خونریزی ها بوده است و بعد از جنگ جهانی دوم نیز مسیر جدیدی را در جنایت آغاز کرده است.

این رژیم به حدی در استکبار خود غرق است هزاران انسان بی گناه را که روزانه در غزه و لبنان می کشد و دلی برایشان نمی سوزاند اما در مایه بی شرمی در برای جهانیان مظلوم نمایی می کند.

آمریکا و اسرائیل و هر کسی که به آن ها تمسک بجوید دل در گرو شیطان دارند و طبق آیات قرآن «إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ».

عملیات «وعده صادق ۲» منطبق بر آموزه های دینی است

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: عملیات «وعده صادق ۲» منطبق بر آموزه های دینی و قرآنی بود دستور صریح خداوند متعال به پیامبر (ص) و مؤمنان «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است که در آیه ۲۹ سوره فتح به آن تاکید شده است.

وی افزود: عملیات «وعده صادق ۲» شدت عمل جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظامی برخواسته از تعالیم دینی در برابر دشمنان نشان داد و از سویی دیگر برای دوستداران نظام ایمانی و محور مقاومت رحمت سلامت و قوت قلب به ارمغان آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: قرآن کریم دو ویژگی فوق را جزو نخستین ویژگی های یاران پیامبر (ص) ذکر کرده است و پس از آن به «تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا» اهل رکوع و سجده بودن اشاره کرده است یعنی چه بسا انسان هایی که اهل عبادت نماز رکوع و سجده هستند اما در مقابل کافران و ظالمان ایستادگی نمی کنند و به یاری مؤمنان نمی شتابند؛ مثل این دسته از افراد امروز در کشورهای اسلامی بسیار زیاد است که در عین اینکه عنوان مسلمانی را یدک می کشند نمی خواهند روابط شان با رژیم اشغالگر قدس تیره و تار شود.

امت رسول الله (ص) در برابر هیچ ظلم و ستمی سکوت نخواهد کرد

وی افزود: حمایت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مردم ستمدیده فلسطین و غزه حمایت های بی دریغ از محور مقاومت در یمن سوریه عراق و لبنان و مساعدت به ملت های مسلمان در روزهای سخت و دشوار نشان از راه درستی است که امام خمینی (ره) برای ایران اسلامی گشودند و امام خامنه ای (مدظله) آن را به درستی ادامه می دهند.

حجت الاسلام حقانی تاکید کرد: امت رسول الله (ص) در برابر هیچ ظلم و ستمی سکوت نخواهد کرد؛ عملیات «وعده صادق ۲» نخستین سیلی رزمندگان اسلام به جبهه کفر و نفاق نبوده و آخرین سیلی هم نخواهد بود بلکه تا تحقق آرمان قدس شریف وعده های صادق یکی پس از دیگری محقق خواهد شد تا جهان نظاره گر وعده راستین امامین انقلاب اسلامی مبنی بر پاک شدن غده سرطانی اسرائیل از صفحه روزگار باشند.

دکمه بازگشت به بالا