اقتصادی

یافته‌های محقق ایرانی در معتبرترین مجله صنایع غذایی دنیا

بازبینی توسط عضو هیئت علمی گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه تربیت مدرس درباره پوست تازه پسته در مجله معتبر Trends in Science and Technology مواد غذایی با ضریب تأثیر 11.08 منتشر شد و در بین 135 ژورنال علوم و صنایع غذایی رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش یومیر مروری بر دکتر محسن برزگر ، عضو هیئت علمی گروه علوم و صنایع غذایی دانشگاه تازه پوست پسته تازه (نتایج 18 سال تحقیق) در ژورنال معتبر Trends in Science and Technology مواد غذایی با ضریب تأثیر 11/0 و رتبه اول را در بین 135 علوم و صنایع غذایی کسب کرد (بر اساس JCR 2019) منتشر شد.

این مطالعه با عنوان “ترکیبات فعال زیستی و ویژگیهای عملکردی پسته هال: یک بررسی” در ژورنال Trends in Science and Technology مواد غذایی براساس تحقیقات در مورد ترکیبات فعال زیستی در پوست تازه پسته (مانند پلی فنول ها) انجام شده است. هل ، توکوفرول ، هل ، فیبر رژیم غذایی ، روغن ضروری و برخی ترکیبات دیگر) در گروه تحقیقاتی دکتر محسن برزگر (نتیجه 18 سال تحقیق در این زمینه در قالب پایان نامه ها و پایان نامه های دانشجویی و نتایج آنها منتشر شده در مجلات معتبر بین المللی) و سایر محققان ایرانی و بین المللی و اهمیت این منبع غنی از ترکیبات زیست فعال را نشان می دهد.

پوست تازه پسته یکی از عوارض جانبی درمان پسته است و وجود آن باعث بروز مشکلات محیطی می شود. در این مطالعه ترکیبات شیمیایی ، روشهای استخراج سنتی و مدرن و خصوصیات عملکردی عصاره پوست تازه پسته گزارش شده است.

براساس تجربه نویسنده و سایر محققان و نتایج آزمایش های داخلی و خارجی می توان ادعا کرد که ترکیبات استخراج شده از پوست تازه پسته می توانند آنتی اکسیدان ، محافظ سلول ، ضد میکروبی ، ضد التهابی ، ضد دیابتی ، ضد قهوه ای ، ضد التهابی باشند. سرطان ، عمل ضد جهش زا. در مطالعات دیگر استفاده از پوست سبز پسته به عنوان منبع سلامت در صنایع غذایی و دارویی برای بهبود پایداری و خواص غذایی آنها ارزیابی شده است.

طبق اعلام دانشگاه تربیت مدرس ، دکتر محسن برزگر استاد گروه علوم و فناوری مواد غذایی ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده کشاورزی و تاکنون بیش از 245 مقاله در مجلات ISI و مجلات داخلی ، 30 مقاله در مجلات Q1 منتشر کرده است. و دارای 12 مقاله در JCR کمتر از 5٪ در سابقه تحصیلی خود است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا