بین الملل

گاه‌شمار حملات ترکیه به شمال عراق و سوریه

به گزارش گروه بین الملل آنا ، یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه روز سه‌شنبه جلسه‌ای از مرزبانان عراقی و اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در منطقه سیدکان در استان کردستان شمالی عراق بمباران کرد. در این حادثه پنج مرزبان ، 10 عضو پ.ک.ک و پنج غیرنظامی عراقی کشته شدند.

ترکیه با ادامه تجاوز خود به خاک کشورهای همسایه ، ترکیه به مناطق شمالی سوریه حمله کرد و یک پایگاه نظامی در آنجا مستقر کرد. ارتش ترکیه در حومه لاذقیه در شمال شرقی سوریه منطقه نظامی جدیدی را در کوههای کورمانج (کوههای کرد) ایجاد کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت كه آنكارا ارزیابی كرد كه ارتش سوریه در حال پیشرفت است و منطقه را به دست گرفته است.


بیشتر بخوانید:

تأسیس ستاد نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلامیه جنگ برای دولت دمشق است


قلمرویی که ترکیه به عنوان پایگاه نظامی خود انتخاب کرده است سدی بین ارتش سوریه و گروههای افراطی در منطقه است و در واقع آنکارا این پایگاه نظامی را برای محافظت از این نیروها ساخته و مانع از ادامه ارتش سوریه و پیشبرد آن شده است. بخش دیگری از شمال را کنترل کنید. سوریه شرقی ایجاد کرده است.

کورمانج کوه

کوه کورمانج (کوههای کرد)

به بهانه حمله ترکیه به عراق و سوریه ، برخی از حملات مهم آنکارا در سال گذشته به ترتیب زمانی خلاصه می شود. قابل توجه است که برخی از این حملات یک سری عملیات نظامی را آغاز کردند و چند روز و هفته به طول انجامید.

30 سپتامبر 2019/8 اکتبر 1398

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که هفت عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در حمله هوایی جنگجویان نظامی ترکیه در منطقه زاب در شمال عراق کشته شدند.

ارتش سوریه

بخشی از نیروهای ترکیه در حال حرکت به سمت خاک سوریه هستند

در پاسخ به حمله ارتش سوریه به ادلب ، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه از حمله هوایی به تعدادی از مواضع ارتش سوریه در منطقه خبر داد و آن را یک واکنش شدید یک ارتش ترکیه خواند.

وزارت دفاع ترکیه گفت: 35 سرباز ارتش سوریه در حملات هوایی کشته شدند.

4 فوریه / 15 فوریه

رسانه های ترکیه گزارش دادند که توپخانه ترکیه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد. نیروهای ترکیه مستقر در حومه جنوبی ادلب و حومه غربی و شمالی حلب مواضع ارتش سوریه را در فرودگاه های نظامی سلحب و جب الرملا هدف قرار داده اند.

در همین حال ، نیروهای ترکیه مستقر در حومه شمالی حلب به مواضع مسلح کرد در تل ریفات حمله کردند.

دوم مارس

تنش ها در ادلب پس از کشته شدن 33 سرباز ترک در یک حمله هوایی سوریه شدت گرفت. رصدخانه حقوق بشر سوریه (که علیه رژیم سوریه فعال است) گفت: 19 سرباز ارتش سوریه در حملات پهپادهای ترکیه به ادلب کشته شدند.

8 آوریل / 20 آوریل 1399

هواپیماهای نظامی ترکیه در عملیات خود بار دیگر مناطقی از شمال عراق را بمباران کردند. وزارت دفاع ترکیه نوشت: در عملیات هواپیماهای نظامی ارتش ، دو تروریست مسلح ، اعضای پ.ک.ک ، در منطقه “هفتاتین” کشته شدند.

15 آوریل / 27 آوریل

یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه فضای هوایی عراق را نقض کرده و منطقه اردوگاه پناهندگان را در شمال شهر مخمور شمالی عراق هدف قرار داده است.

پهپاد

مركز اطلاعات ارتش عراق در بیانیه ای اعلام كرد كه در این حمله پهپادها دو غیرنظامی كشته شدند.

15 ژوئن / 26 ژوئن

ترکیه نیروهای ویژه را به شمال عراق اعزام کرد و به عنوان بخشی از عملیات عقاب پنجه ، یک حمله در منطقه را آغاز کرد. این نیروها برای مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) اعزام شدند که ترکیه آنها را تروریست می داند.

خلیسی اکار ، وزیر دفاع ترکیه با تأیید ورود دستورات این کشور به عراق ، اظهار داشت: “این نیروها با پشتیبانی هوایی و پس از حملات موشکی 150 نقطه ای در خاک عراق وارد کشور شدند.”

3 ژوئیه / 13 ژوئیه

منابع کردی عراق می گویند جنگنده های ارتش ترکیه بار دیگر مناطق کوهستانی استان دوهوک در شمال عراق را بمباران کرده اند. در این حملات ، کوه “Linki” در منطقه “Dirlok” و “Kureh Jari” در منطقه “Shiladzi” در استان دهوک هدف قرار گرفتند.

Sky News ادعا می کند که نیروهای ترکیه 24 پای پایگاه نظامی را در پای شمال عراق مستقر کرده اند.

5 ژوئیه / 15 ژوئیه

حمله موشکی ارتش ترکیه و گروههای مسلح آن به روستای کور حسن ، غرب منطقه تل ابیاد در حومه استان رقه در شرق سوریه.

آتش توپخانه ترکیه نیز با مواضع پ.ک.ک در کردستان عراق ادامه یافت.

1 آگوست / 11 آگوست

یک جنگنده ارتش ترکیه به عنوان بخشی از ادامه عملیات نظامی در منطقه کردستان ، روستای کربلا در منطقه منکیشیک زاخو در شمال شهر دوهوک عراق را بمباران کرد.

انتهای ارتباط / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا