اقتصادی

کریمی قدوسی: وزیر صمت با یک امضای طلایی جلوی واردات بی رویه را بگیرد

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی از واردات غیرقانونی کالا انتقاد کرد و گفت: یکی از دلایل تعطیلی کارخانه های تولید داخلی و واحدهای صنعتی واردات غیرقانونی و قاچاق کالا است. وزیر صنعت ، معدن و تجارت با امضای طلایی برای جلوگیری از واردات.

به گزارش یومیر ، جواد کریمی قدوسی در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ، در حالی که سوال خود را از وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد دلیل واردات غیرقانونی کالا توضیح داد ، گفت: من چهار سوال از آقای رزم حسینی ، که دو مورد از آنها مربوط به 8 اکتبر 2016 است ، روزی است که وی اعلام اطمینان می کند و هنوز به وزارت نرفته است. من به او گفتم که س myال من در مورد اوضاع این وزارتخانه و عملکرد آن است. من همچنین توضیح دادم که وقتی آقای رحمانی وزیر صمت بود ، من به او گفتم که طبق اطلاعات قابل اعتماد و تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصادی ، یکی از بزرگترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیلی بود. بیش از 40000 واحد صنعتی و کارخانه به طور غیرقانونی وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: بیشتر مراکز تولید و سایر اماکن تعطیل است که آمار آنها تا 40 هزار واحد را نشان می دهد. یکی از دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی واردات غیرقانونی و قاچاق کالا است. من این را به آقای رحمانی ، وزیر پیشین صنعت ، معدن و تجارت ، آقای مدرس خیابانی ، سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفتم و اکنون به آقای رزم حسینی گفته ام که من حتی به آقای رزم حسینی پیشنهاد کردم که اگر کاری انجام ندهیم ، فقط واردات اشتباه انجام می شود. شما کار خوبی انجام داده اید برای این کار لیست تولید ، ظرفیت و شکاف تولید را با لیست واردات کشور مقایسه کنید. از کالاهایی که تولید می شوند اما وارد می شوند خودداری کنید. این به معنای توقف واردات غیرمجاز است. وزیر می تواند این کار را با امضای طلایی انجام دهد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فتوای مقام معظم رهبری در 20 سال پیش است که شرعاً آن را ممنوع اعلام کرده است. کالاها در بازار داخلی تولید می شوند و ممکن است وارد کشور شوند مگر اینکه از دولت بخواهیم قله دماوند را جابجا کند تا بگوید امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: رهبری که اجازه جلوگیری از واردات غیر مجاز را ندارد باید برکنار شود. برخی از کارشناسان در وزارتخانه نقش وزیر را دارند ، وزیر باید در مقابل آنها بایستد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولیدکنندگان و کارگران با مشکلی روبرو نشوند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: “دو سال پیش از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید کردم. به من نشان داده شد که چه خط تولید قدرتمندی وجود دارد که خط تولید قطعات بنز و بی ام و را به کشور وارد می کند و تحریم را پشت سر می گذارد.” 400 کارمند و کارمند داشت که به چهار نفر رسیده بودند که فقط زباله جمع می کردند. آنها می گویند که چرا قیمت ماشین در حال افزایش است و همچنین توضیح می دهند که این قطعه از خارج وارد می شود. آنها با این کار پیمانکار داخلی را سیاه کرده اند.

وی توضیح داد: در کارخانه دیگری که قطعه تولید می کرد ، از آن حمایت نکردند و سپس آن را از خارج وارد کردند. ما می دانیم که وزیر پنج ماه است که نشسته است ، اما این اقدامات سایر مقامات بود که این وضعیت را رقم زد ، اما در نهایت ، هیچ کاری برای جلوگیری از واردات انجام نشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا