اقتصادی

کرونا کوچ عشایر را به تعویق انداخت/هزینه ۱۰۶ میلیاردتومانی کوچ مکانیزه بر دوش عشایر

یومیر / مرکزی رهبر سازمان عشایری کشور گفت: شیوع تاج باعث مهاجرت کوچ عشایر در سراسر کشور شده است.

کرمعلی قندالی در بازدید از منطقه عشایری یدبوب حصاری زرندیه ، محل اقامتگاه کالهکوهی و شاهسون احمدلو که از استان های قم ، تهران و قزوین نشات می گیرد ، افزود: این ابتکار برای جلوگیری از شیوع تاج در بین عشایر در سراسر کشور گرفته شد ، اما خوشبختانه به نتیجه رسید در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا در جامعه عشایری تعداد انگشتان دست نیست.

وی با اشاره به هزینه های مالی متحمل شده جامعه عشایری در فاجعه کورونا گفت: مهاجرت عشایری برای جلوگیری و جلوگیری از خسارت مجبور به مکانیزه شدن شد تا مهاجرت عشایری از زمستان به تابستان بتواند به سرعت انجام شود.

قندالی از خسارت 106 میلیارد تومانی خسارت به عشایر به دلیل اضافه شدن هزینه مهاجرت اجباری خبر داد و افزود: این هزینه ها به ستاد ملی مبارزه با تاج اعلام شده است و ما در تلاش هستیم بخشی از این خسارت را به عشایر با دولت اختصاص دهیم. تصویب.”

وی به مشکلات موجود در توزیع دام و فرآورده های لبنی در شرایط کرونری اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونری ، بازار فروش محصولات عشایری مختل شده است ، اما به دلیل شرایط آب و هوایی ، پوشش گیاهی و مرتع مناسب ، خسارات ناشی از طبیعت جبران می شود. ” .

رئیس سازمان عشایری کشور اضافه کرد: در تابستان های عشایری اقدامات لازم با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی برای کنترل تاجی صورت می گیرد.

وی در رابطه با مشکل آبرسانی به عشایر گفت: با مجوز رهبر معظم انقلاب در سال 2009 ، 253 میلیارد تن از صندوق توسعه ملی برای اجرای 413 پروژه آبرسانی در سراسر کشور اختصاص یافته است که از این تعداد زرندیه 14 پروژه برای 250 خانواده دارد. عشایری که تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته است.

قندالی افزود: اجرای این طرح در سراسر کشور که در حال حاضر 90 درصد پیشرفت دارد جمعیت 17 هزار خانوار را تحت پوشش خود قرار می دهد و آنها از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند و شاخص آنها از 50 درصد به 63 درصد افزایش می یابد “” .

وی ادامه داد: امسال اعتبار 180 میلیارد تنی برای اجرای پروژه های آبرسانی عشایری در نظر گرفته شده است که برای پروژه های امسال تعریف و اجرا خواهد شد و اجرای آنها 10 هزار خانواده دیگر را به جمعیت آبزیان افزوده است. قابل آشامیدن خواهد بود در این دو سال ، بیش از 27000 خانوار به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

با توجه به عرضه آردی که عشایر برای پخت نان نیاز دارند ، رئیس سازمان عشایری کشور گفت: در ابتدای سال 93 سهمیه ماهیانه شیر برای هر فرد عشایری هفت کیلوگرم بود که خوشبختانه امسال به 12 کیلوگرم رسیده است. “”

حل مشکل کمبود آب آشامیدنی برای عشایر منطقه با اختصاص 700 میلیون تومانی و همچنین بهبود شاخص های سلامت حیوانات ، مصوبات اصلی این سفر بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا