کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی منتشر شد

کتاب «امام رضا(ع) دانای خاندان» به زبان صربی منتشر شد

کتاب «امام رضا (ع) اهل بیت» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان به زبان صربی منتشر شد.

به گزارش یومیر کتاب «حکیم اهل بیت امام رضا علیه السلام» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان به زبان صربی ترجمه و توسط انتشارات یوتوپیا با همکاری مرکز ترجمه و نشر منتشر شد. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی.

حکیم اهل بیت امام رضا علیه السلام نوشته امیر سلمانی رحیمی مرتضی ایندوزا و بهزاد نعمتی با ترجمه الکساندر دراگوویچ محقق و مترجم صرب و اولین کتاب علی بن موسی الرضا علیه السلام است. به زبان صربی

شأن علمی اجتماعی معنوی و رهنمودهای هشتمین اختر در آسمان ولایت و امامت به عنوان تنها امامی که ایرانیان به حضور پربرکت و پربرکت او در کشور خود می بالند و به عنوان نماد گفت و گو در فرهنگ اسلامی تلقی می شود می تواند باشد. مورد استفاده مخاطبان صرب به ویژه محققان آزاداندیش و علاقه مند برای اسلام شیعه مفید است و درک بهتری از میراث و آموزه های شیعه به دست می آورد.

این کتاب در 90 صفحه و مشتمل بر هشت فصل (زندگی امام رضا(ع) سیره معنوی و اخلاقی شخصیت علمی سیره سیاسی شهادت سخنان و معارف امام رضا(ع) زیارت نماد توحید و اقدس است. روضه نوشته و همراه با توضیحات مفید و آموزنده مترجم می باشد.

طرح جلد کتاب مزین به گنبد طلایی حرم رضوی است که همچون خورشید می درخشد و تصویر کبوتر به عنوان نمادی از صلح نشان داده شده است.

ناشر «آرمان شهر» تاکنون عناوین بسیاری را در ادبیات فارسی و فرهنگ اسلامی منتشر کرده است که از جمله آنها می توان به رباعی عمر خیام رباعی بابا طاه فیه ما فیه مولانا گلشن راز شبستری گلچین شعر فارسی و اربعین اشاره کرد. اربعین سفرنامه ای درباره زیارت عتبات عالیات کربلا و نجف است که توسط کارگردان آن سرجان مارکوویچ نوشته شده است.

گفتنی است در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که از 7 آنلاین لغایت 15 آبان ماه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود از کتاب خاندان خردمند امام رضا (ع) رونمایی می شود. رایزن فرهنگی کشورمان مترجم کتاب و علاقمندان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا