عمومیکسب و کار ایرانی

چگونه دستمال کاغذی را تزیین کنیم

تزیین دستمال سفره یکی از جمله کارهای می باشد که برای زیباسازی میز غذاخوری و سفره انجام می شود، اگر قصد دیزاین میز غذاخوری و سفره ی خود را برای یک میزبانی شیک و خارق العاده دارید این ایده را نادیده نگیرید، برای این منظور و راهنمایی در این زمینه آرگا ایده های جالبی از تزیین دستمال سفره ی داخل لیوان را جمع آوری و ارائه می دهد که امیدواریم بتواند توجه شما را به خود جلب کند.

ایده هایی زیبا و منحصر به فرد از تزیین دستمال سفره ی داخل لیوان

سفره آرایی یکی از هنرهای محبوب و دوست داشتنی است که در واقع از بخش ها و زیر مجموعه های تزیین منزل به شمار می رود. برای زیباسازی سفره و میز غذاخوری همیشه ایده های باسلیقه و نو کاربردی تر و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، برای تحقق این هدف یعنی برپایی یک میزبانی به یاد ماندنی و خاطره انگیز باید به موارد و نکاتی توجه کنید که در ادامه چند نمونه از آنها را بیان می کنیم.

چند مورد برای دیزاین دستمال سفره داخل لیوان

  •  طرح و مدل مناسب با جشن و مهمانی را انتخاب کنید.
  • اغلب از دستمال های مربع شکل استفاده می گردد.
  •  رنگ دستمال سفره ها را متناسب با سفره، رومیزی و سرویس غذاخوری و … انتخاب نمایید.
  •  جهت ایجاد شکلی زیبا و شیک در دستمال های سفره می توانید به دلخواه از روبان ها و گل های طبیعی بهره ببرید.

در ادامه ۲ روش دیزاین دستمال سفره داخل لیوان را به طرح های مختلف آموزش می دهیم.

۱با طرح برگ

نخست دستمال سفره ای به شکل مربع را از قطر تا زده به صورتی که به شکل مثلث درآید، سپس یکی از کناره های آن را بگیرید و بر روی کنج کناری آن بگذارید تا به شکل مثلثی قائم الزاویه در آید.

اکنون دستمال را پیجانده تا شبیه مثلثی متساوی الاضلاع گردد، سپس از یک زاویه کناری دستمال گرفته و همراه با چین آنرا جمع نمایید.

در آخر خطوط درون دستمال را نظم دهید و هنگامی که به شکل مورد نظر شما تغییر یافت, پایین دستمال را با استفاده از نخ محکم کنید.

۲به شکل گل رز

به منظور ساختن دستمال سفره به شکل یک گل رز لازم است نخست دستمالی به شکل مربع را از قسمت قطر تا کرده به صورتی که شبیه مثلث گردد.

سپس از قسمت پایین آن مشغول تا کردن شوید تا به پایان مثلث برسید.

حالا از یک سمت دستمال را در دست گرفته و به صورت لوله ای بپیچانید و قسمت انتهایی دستمال را درون گل فرو ببرید.

جهت ساخت گل نیز ابتدا یک دستمال سفره را بردارید و مانند عکس آن را تا کنید.

پس از آن کناره های مثلث به وجود آمده را بر روی یکدیگر قرار دهید به صورتی که هر دو سمت مستطیل به شکل مثلث درآید.

ستاره| سرویس خانه داریتزیین دستمال سفره داخل لیوان یکی از آیتم‌های سفره آرایی است که باعث می‌شود میز یا سفره غذا رنگین‌تر و مجلل‌تر به نظر برسد. ستاره در این آموزش روش تزیین دستمال سفره در مدل‌هایی زیبا را به شما می‌آموزد که راحت و سریع نیز درست می‌شوند. همچنین در انتهای مطلب مدل‌های زیبا و جذابی از انواع تزیین دستمال سفره داخل لیوان آورده شده است.

۱تزیین دستمال سفره داخل لیوان مدل گل رز

روش اول:

برای درست کردن این مدل دستمال سفره زیبا بهتر است است از لیوان‌های کوتاه و یا جام استفاده کنید. ابتدا دستمال مربعی را از قطر تا بزنید تا شبیه یک مثلث بشود.

بعد از پایین مثلث شروع کنید به تا زدن تا انتها، سپس از یک طرف دستمال را بگیرید و آن را لوله کنید.

انتهای دستمال را به داخل گل فرو کنید. حال باید برای گل رز خود برگ درست کنید، برای این کار یک دستمال مستطیلی برداشته و مثل تصویر زیر آن را تا بزنید. سپس گوشه‌های آن را به حالت مثلثی روی هم آورید طوری که هر دو طرف مستطیل شبیه یک مثلث بشود.

حال مرکز دستمال را وسط لیوان قرار دهید و گوشه‌های آن را مرتب کنید. سپس گل رز را وسط آن بگذارید.

مطالب بیشتر: دستگاه تولید دستمال کاغذی

روش دوم:

برای درست کردن این مدل گل رز ساده ابتدا دستمال مربعی را از قطر تا بزنید تا شبیه یک مثلث بشود. بعد از پایین مثلث تا گوشه بالایی دستمال را تا بزنید، سپس از یک طرف دستمال را بگیرید و آن را لوله کنید.

توجه: در این مدل نیازی نیست که انتهای گوشه را داخل گل ببرید، آن را درهمان حالت ساده قرار داده و داخل لیوان بگذارید.

۲تزیین دستمال سفره داخل لیوان مدل مثلثی ایستاده

این مدل دستمال به سادگی درست می‌شود و می‌توانید برای مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید. ابتدا دستمال مربعی خود را از قطر تا بزنید تا شبیه مثلث شود. بعد گوشه‌های کناری آن را گرفته و روی گوشه بالایی قرار بدهید تا حالت یک لوزی تشکیل بشود.

حال گوشه پایین لوزی را روی گوشه بالایی آن بیاورید. سپس دو گوشه که در بالای دستمال به وجود آمده را مثل شماره ۴ در تصویر زیر تا بزنید.
از بالای دستمال آن را گرفته و بلند کنید، سپس دو طرف پایین آن را به سمت عقب ببرید و در هم قرار دهید. حال دستمال را برداشته و درون لیوان بگذارید.

۳تزیین دستمال سفره داخل لیوان به شکل برگ

ابتدا دستمال سفره مربعی خود را از قطر تا بزنید تا شبیه مثلث شود. بعد یکی از گوشه‌های کناری آن را گرفته و روی گوشه کناری دیگر قرار بدهید تا حالت یک مثلث قائمه تشکیل بشود.

حال دستمال را بپیچانید تا حالت یک مثلث متساوی الاضلاع شود. بعد از یک گوشه کناری دستمال را بگیرید و به حالت چین دار آن را جمع کنید. سپس خط‌های داخل دستمال را مرتب نمایید. وقتی شکل آن به حالت دلخواه شما رسید، پایین دستمال را با یک نخ ببندید.

می‌توانید از این دستمال سفره را داخل لیوان استفاده کنید و یا آن را درون بشقاب قرار دهید.

مدل های متنوع برای تزیین دستمال سفره داخل لیوان

با کمی تمرین می‌توانید تزیینات زیبایی برای دستمال سفره انجام دهید. حتی پس از مدتی می‌توانید با خلاقیت خود مدل‌های زیبا ایجاد کنید. در اینجا مدل‌های زیبا و متفاوتی از تزیین دستمال سفره را آورده‌ایم که می‌تواند برای این کار به شما کمک کند.

همچنین پیشنهاد میکنیم مطلب  را دنبال کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا