عمومیکسب و کار ایرانی

چرا وقتی گوشی را به شارژ میزنیم داغ میکند

یکی از مشکلاتی که هر کاربری ممکن است با آن روبرو شود، داغ شدن شارژر گوشی است. شاید شما هم با این مشکل مواجه شده اید اما به آن اهمیت نداده اید! داغ شدن شارژر گوشی می تواند نشانه خراب بودن شارژر یا حتی موبایل شما باشد که باید به آن توجه کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل داغ شدن شارژر گوشی بپردازیم تا اگر با این مشکل مواجه هستید، دلیل آن را متوجه شوید.

دلیل داغ شدن شارژر گوشی چیست؟

داغ شدن شارژر گوشی می تواند دلایل زیادی داشته باشد که ساده ترین آن می تواند خراب بودن کابل شارژر شما باشد. همچنین دلایل دیگری هم نظیر استفاده نادرست از فلش مموری می تواند منجر به داغ شدن شارژر گوشی شود! شاید برایتان عجیب باشد که فلش مموری چطور می تواند روی داغ شدن شارژر گوشی تاثیر بگذارد. در ادامه این بخش به بررسی این مورد و مهم ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی می پردازیم.

1-خراب بودن شارژر گوشی

یکی از مهم ترین و ساده ترین دلایل داغ شدن شارژر گوشی، خراب بودن کابل شارژر است. برای بررسی این مورد پیشنهاد می شود یک گوشی دیگر را با این کابل، شارژ کنید. در صورتی که بازهم شارژر شما داغ شد؛ این احتمال وجود دارد که کابل یا کلگی تقلبی باشد. اما در صورتی که شارژ گوشی، تنها زمانی داغ می شود که به گوشی متصل است، این احتمال وجود دارد که آی سی شارژ گوشی موبایلتان خراب باشد. اگر نمی دانید آی سی شارژ چیست، پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه کنید.

2-استفاده نادرست از فلش مموری، از دلایل رایج داغ شدن شارژر گوشی!

سخت افزاری که در گوشی برای با اتصال کابل شارژر به آن می توانید گوشی خود را شارژ کنید، آی سی شارژ نامیده می شود. گاهی اوقات به دلیل استفاده نادرست از فلش مموری این قطعه خراب می شود که در این صورت باید تعویض شود. به عنوان مثال اگر فلش مموری خود را در گوشی قرار داده اید و آن را به صورت نادرست از گوشی خارج کرده باشید، در این صورت این قطعه خراب می شود که نیاز به تعویض دارد.

البته تنها استفاده از منجر به این مشکل نمی شود و ممکن است با بیرون کشیدن نادرست شارژر گوشی هم با این مشکل مواجه شوید. یکی از دلایل مهم داغ شدن شارژر گوشی های آیفون همین مورد است که در این صورت پس از چک کردن شارژر آیفون خود باید آن را از نظر سخت افزاری تست کنید. مثلاً می توانید یک گوشی دیگر را با استفاده از شارژر آیفون خود چک کنید تا اگر داغ نکرد، متوجه شوید که مشکل از آی سی شارژ شما است.

3-استفاده از محافظ برق برای DC کردن جریان برق

یکی از مواردی که باعث داغ شدن شارژر گوشی می شود استفاده از برق شهری به صورت مستقیم است. برق شهری نوسان زیادی دارد و این مورد نه تنها برای گوشی شما مشکل ایجاد می کند، بلکه باعث داغ شدن شارژر گوشی شما می شود. برای رفع این مشکل می توانید از یک که باعث DC کردن جریان برق می شود، استفاده کنید. یکی دلایل عمده خراب شدن شارژر آیفون در کشور ما، همین مسئله است. شما باید از جریان برق با ولتاژ کم اما مستقیم استفاده کنید تا با مشکلاتی نظیر خرابی کابل شارژر یا مواجه نشوید.

4-داغ شدن شارژر حتی پس شارژ کامل گوشی

فناوری جدید گوشی های موبایل به این صورت است که پس از شارژ کامل گوشی، حتی اگر شارژر به گوشی متصل باشد، برق آن قطع می شود. این کار باعث می شود تا باتری گوشی آسیب نبیند! برای تست این مورد می توانید گوشی خود را کامل شارژ کنید و بدون آن که شارژر را خارج کنید، از گوشی استفاده کنید.

مشاهده می کنید که شارژ گوشی شما در حال کم شدن است که این موضوع به معنی قطع شدن برق شارژر توسط مدار گوشی پس از شارژ کامل است. اگر شارژر آیفون یا گوشی دیگر شما پس از شارژ کامل گوشی هم داغ است، به این معنی است که گوشی در حال عبور جریان ولتاژ به مدار است که این موضوع به معنای وجود مشکل در مدار گوشی است.

5-از شارژر فندکی گوشی هنگام استارت زدن ماشین استفاده نکنید!

اگر از یا ضبط داخل ماشین برای شارژ کردن گوشی خود استفاده می کنید، حتماً توجه داشته باشید که هنگام استارت زدن ماشین آن را جدا کنید! زیرا هنگام استارت زدن برق ماشین تنظیم نیست و جریان ورودی کاملاً غیر استاندارد است. هنگام استارت آن را جدا کنید و پس از روشن شدن ماشین با خیالی آسوده گوشی خود را شارژ کنید. ورود جریانی که تنظیم نیست به داخل گوشی می تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد کند؛ حتی اگر در کوتاه مدت آسیب نبیند، در دراز مدت عمر مفید باتری گوشی شما را کاهش می دهد.

6-ارتباط IC بخش های مختلف موبایل با هم

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اهمیت بدهید، اتصال IC بخش های مختلف به مدار اصلی است که این مورد منجر به ارتباط مستقیم آن ها به هم می شود. اگر از فلش مموری یا استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که هنگام بیرون کشیدن آن ها توجه زیادی کنید.

اگر این بخش ها آسیب ببینند، در نهایت به آی سی شارژ شما هم آسیب می زنند. در این صورت تعویض فلش مموری، و حتی شارژر آیفون فایده ای ندارد و باید سخت افزار گوشی خود را تعویض کنید! در این صورت باید گوشی شما باز شود که مشکلات زیادی برای شما خواهد داشت.

جمع بندی کلی

در این مقاله به بررسی دلیل رایج داغ شدن شارژر گوشی اندروید و آیفون پرداختیم. با رعایت همین نکات ساده می توانید از داغ شدن شارژر و در نهایت عوارض آن جلوگیری کنید. در صورتی که هنوز سوالی در ذهنتان مانده و پاسخ آن را در این مقاله پیدا نکرده اید، می توانید از قسمت نظرات با ما درمیان باشید. کارشناسان جانبی، در کمترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می دهند.

بسیاری از ما گرمای بیش‌از ‌اندازه تلفن‌همراه را تجربه کرده‌ایم؛ به‌ویژه آن حرارتی که پس‌از مکالمه‌ای طولانی‌ اتفاق می‌افتد. دلایل دیگری که باعث د‌اغ‌شدن گوشی‌‌ها می‌شود چیست؟ آیا این به خودی خود اتفاق می‌افتد یا یک برنامه خاص باعث آن می‌شود؟ آیا حجم زیادی ویدیو پخش می‌کنید یا هوا خیلی گرم است؟

تعیین دقیق دلیل داغ شدن گوشی هوشمند شما دشوار است. در این مقاله رایج‌ترین دلایل داغ شدن تلفن‌ها را مرور می‌کنیم. به شما می‌گوییم که برای جلوگیری از داغ شدن بیش‌از‌حد تلفن خود، چه‌کاری می‌توانید انجام دهید.

چگونه گوشی خود را خنک نگه داریم؟

برای جلوگیری از داغ شدن گوشی، پیشگیری بهترین دارو است. سعی کنید لیست موارد زیر را همیشه رعایت کنید. دلایل آن را در بخش‌های بعدی مقاله حتما بخوانید.

  • از حالت مصرف بهینه در باتری استفاده کنید
  • تنظیمات غیر ضروری را خاموش کنید
  • برنامه‌‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید
  • روشنایی صفحه را کم کنید یا روشنایی تطبیقی ​​را روشن کنید
  • برنامه‌های خود را به‌روز نگه دارید
  • از نور مستقیم خورشید روی تلفن خود اجتناب کنید
  • از شارژر تایید شده استفاده کنید
  • شارژر معیوب را تعویض یا تعمیر کنید
  • قاب گوشی ضخیم استفاده نکنید
  • زمانی‌که قصد استفاده از تلفن خود را ندارید، حالت هواپیما را روشن کنید
  • تلفن، تبلت و رایانه خود را در یک  جعبه و کیف قرار ندهید
  • گزینه‌های GPS، بلوتوث یا Wi-Fi را زمانی‌که نیاز ندارید خاموش کنید
  • برنامه‌ها را به‌طور منظم به‌روزرسانی کنید
  • سعی کنید در جاهایی که سیگنال قوی است تماس تلفنی برقرار کنید
  • زمانی‌‌که گوشی درحال شارژشدن است تماس تلفنی برقرار نکنید
  • از روشن نگه‌داشتن صفحه نمایش برای مدت طولانی خودداری کنید
  • برنامه‌های پاک‌کننده، مانند Clean Master نصب کنید
  • آنتی ویروس نصب کنید

هر کاری که انجام می‌دهید، گوشی را که بیش‌از‌حد گرم شده است در یخچال یا فریزر قرار ندهید. اگرچه اندرویدی‌ها هم برای استفاده در دمای کمتر از 32 درجه فارنهایت طراحی شده‌اند؛ اما نوسانات شدید دما و قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند.

چرا گوشی شما داغ می‌کند؟

یک نقص نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری می‌تواند دلیل آن باشد؛ وقتی تلفن خیلی داغ می‌شود سرعت آن کاهش می‌یابد. در برخی موارد، ممکن است به‌طور خودکار خاموش شود تا زمانی‌که دوباره خنک شود. همیشه مشکل از باتری نیست. می‌توانید به موارد زیر را هم نگاهی بیاندازید.

  1. قرارگرفتن در معرض نور خورشید و محیط گرم

نه‌تنها خورشید، حتی محیط‌های گرم (ماشین یا اتاق گرم) می‌توانند آسیب زننده باشند. اگر واقعا نیاز به استفاده از گوشی دارید، سعی کنید تلفن را در سایه نگه دارید. داخل ماشین را خنک کنید. وقتی کارتان تمام شد، با نگه‌داری آن در مکانی خنک، از داغ‌شدن بیش‌از‌ اندازه گوشی خود جلوگیری کنید.

افزایش دمای گوشی

  1. بد افزارها

هر یک از مشکلات بالا می‌تواند به‌راحتی تلفن شما را فلج کند؛ هیچ یک از آن‌ها به اندازه بدافزار قدرتمند نیستند. برنامه‌های مخرب معمولا کدهای بهینه‌نشده هستند. CPU و حافظه گوشی شما را تحت فشار قرار می‌دهند؛ آن‌ها را خفه می‌کنند و گرمای زیادی تولید می‌کنند.

این بدافزارها ناآگاهانه و از طریق تبلیغات مخرب یا برنامه‌‌های جعلی روی گوشی نصب شوند. وقتی تلفنی با بدافزار مواجه می‌شود، می‌تواند برنامه‌ها، ویجت‌ها و فایل‌ها و پردازش‌های مضر را در پس‌زمینه اجرا کند. این امر به پردازنده فشار بیش‌ازحد وارد می‌کند که در نهایت آن را گرم می‌کند.

در نتیجه، شما باید یاد بگیرید که چگونه برنامه‌های خطرناک را شناسایی و آن‌ها را حذف کنید. چندین برنامه آنتی ویروس رایگان برای اندروید وجود دارد. می توانید از بازار دانلود کنید.

در مجله بازار بخوانید:

  1. برنامه‌های پس زمینه بسیار زیاد

وقتی گالری خود را برای بررسی یک پیام کوچک می‌کنید، در واقع آن‌را خاموش نمی‌کنید؛ بلکه عکس‌های شما هنوز در پس زمینه فعال است. هرچه تعداد برنامه‌های بیشتری در پس زمینه اجرا شود، سیستم شما برای نگه‌داری از آن‌ها سخت‌تر کار می‌کند.

اگر گوشی همزمان تعداد زیادی برنامه باز داشته باشد، ممکن است پردازنده (cpu) بیش‌از‌حد بارگیری کند که در نهایت دمای گوشی بالا می‌رود.

برای بستن برنامه باز در اندروید‎، می‌توانید روی نماد منو در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید (بسته به مدل گوشی شما، سه نقطه عمودی یا سه خط عمودی به نظر می‌رسد). اگر این گزینه را ندارید، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا برنامه‌های بازشده را ببینید و برنامه‌هایی را که می‌خواهید ببندید کنار بکشید.

  1. درست کارنکردن یک برنامه

یکی از دلایل داغ شدن گوشی همین است. اگر متوجه شدید که تلفن‌تان بعد از روشن‌کردن یک برنامه خاص داغ می‌شود، ابتدا آن را خاموش کنید و سپس به تنظیمات > برنامه‌ها > برنامه‌های در حال اجرا > (برنامه‌ای که می‌خواهید خاموش شود) > توقف یا توقف اجباری را لمس کنید.

  1. استفاده بیش‌از ‌اندازه از تلفن هوشمند

در واقع هر چیزی که صفحه نمایش شما را برای مدت طولانی روشن نگه دارد؛ از GPU گوشی شما استفاده می‌کند و باعث گرم‌شدن دستگاه می‌شود.

سریال‌ها و نمایش‌ها در یوتیوب، نتفلیکس و آپارات را زیاد تماشا می‌کنید. ساعت‌ها بازی مداوم، یا ضبط ویدیوهای طولانی بدون وقفه انجام می‌دهید. از تصاویر پس زمینه زنده استفاده می‌کنید. توصیه می‌کنیم هنگام هر فعالیت طولانی، کمی‌استراحت کنید. به گوشی خود اجازه دهید تا خنک شود.

استراحت برای خنک شدن گوشی

  1. استفاده زیاد از دوربین گوشی

چند لحظه ویدئو ضبط می‌کنید. ممکن است متوجه شوید که گوشی شما داغ می‌شود. استفاده طولانی مدت از دوربین فیلمبرداری گوشی می‌تواند منجر به داغ‌شدن بیش‌از‌حد دستگاه شود.

البته این  اتفاق همیشه نمی‌افتد و معمولا به عوامل دیگری بستگی دارد؛

  • وضوح و نرخ فریم انتخاب‌شده
  • روشنایی صفحه نمایش
  • استفاده طولانی مدت از دوربین
  • تنظیمات ویدیو در تلفن اندروید

پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این اتفاق، از دوربین گوشی فقط در مواقع لزوم استفاده کنید. نور صفحه نمایش را خیلی روشن نکنید؛ سعی نکنید با وضوح خیلی بالا فیلم ضبط کنید.

  1. نداشتن تنظیمات بهینه
  2. مشکلات سیستم عامل

برخی از باگ‌ها در برنامه‌ها می‌توانند باعث داغ شدن بیش‌از‌حد گوشی یا عملکرد نامناسب شوند. سیستم عامل گوشی شما هم همین‌طور است. از آن‌جایی که این برنامه‌ها باید روی انواع مختلف دستگاه‌ها با استفاده از پیکربندی‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا شوند؛ ممکن است در برخی بهینه عمل کنند، در برخی دیگر کمتر.

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی آن‌ها، این است که سیستم عامل و برنامه‌ها را به‌روز نگه دارید.

  1. به روزرسانی نرم افزار باگی یا بدافزار

شاید برنامه جدیدی را نصب کرده باشید که به‌خوبی روی گوشی شما کار نمی‌کند. شاید برنامه ای که به‌طور مرتب استفاده می‌کنید به‌روز شده باشد. ممکن است نسخه جدید باعث داغ‌شدن بیش‌از‌اندازه اندروید شود.

به‌روز‌رسانی خودکار برنامه مفید است. گاهی به‌روزرسانی‌های برنامه اغلب باگ‌های نرم‌افزاری را برطرف می‌کنند. این کار می‌تواند کارایی و عملکرد گوشی شما را افزایش دهد؛ اما گاهی اوقات مشکلاتی مانند این هم ایجاد می‌کند.

راه‌حل جایگزین حذف برنامه مورد نظر است. به‌محض این‌که برنامه حذف شد، گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

  1. باتری، کابل یا شارژر معیوب

کابل خراب

همه شارژرها با کیفیت یکسان ساخته نمی‌شوند؛ به این معنی که می‌توانند گوشی‌های هوشمند را بیش‌از‌حد گرم کنند. این در واقع خطرناک‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید.

آسیب فیزیکی می‌تواند باعث شود که باتری‌ها در برابر فشارهای ناشی از شارژشدن یا حتی استفاده متوسط ​​ناتوان باشند؛ به‌همین دلیل است که اغلب از افرادی می‌شنویم که تلفن‌هایشان پس‌از گرم‌شدن در حین شارژ، منفجر شده است. بیشتر این موارد شامل استفاده از شارژرهای غیر‌رسمی و کابل‌های بی‌کیفیت است. فقط باید از لوازم جانبی اصلی یا تاییدشده استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم هنگام خواب تلفن همراه خود را شارژ نکنید؛ چرا‌که ممکن است نتوانید مشکلات جدی گرمای زیاد را تشخیص دهید.

  1. قاب‌های بی‌کیفیت گوشی

به دلایل ایمنی، وقتی تلفن گرم می‌شود (مخصوصا در حین انجام کارها با عملکرد بالا)؛ باید گرما را از خود دور کند و وجود یک قاب ساخته‌شده با یک ماده عایق از این امر جلوگیری می‌کند. مثل ورزش‌کردن با کت دوبل است.

قاب ممکن است از گوشی شما در برابر سقوط محافظت کند؛ اما به‌عنوان یک عایق حرارت هم عمل می‌کنند. بسیاری از گوشی‌ها از پشت دستگاه برای دفع گرما از اجزای داخلی مانند پردازنده‌ها استفاده می‌کنند. با قرار‌دادن یک قاب ضخیم روی گوشی، از پخش موثر این گرما در هوا جلوگیری می‌کنید. از این‌رو، باید از قاب‌های خیلی حجیم گوشی که طراحی حرارتی خوبی ندارند، خودداری کنید.

استفاده از قاب عایق

  1. آسیب سخت افزاری گوشی

همان‌طور که قبلا ذکر کردیم؛ باتری‌های آسیب‌دیده مقصر بزرگی در گرم‌شدن بیش‌از‌حد تلفن‌ها هستند. انواع دیگر آسیب‌های داخلی هم می‌توانند باعث این موضوع شوند. به‌عنوان مثال، خمیر حرارتی بین پردازنده و هیت‌سینک ممکن است شروع به ریزش کند. با عدم انتقال حرارت بیش‌از‌حد از پردازنده، کارایی هیت سینک را کاهش دهد.

برخی دیگر از گوشی‌ها دارای مکانیزم‌های خنک‌کننده پیشرفته هستند. اگر به‌طور تصادفی تلفن شما بیافتد ممکن است ظاهرا آسیب را نبینید. آسیب ناشی از ضربه اغلب می‌تواند باعث شل‌شدن قطعات و در نتیجه اتصال کوتاه شود. در برخی از این آسیب‌ها ممکن است تلفن شما کار کند؛ اما به قیمت گرم‌شدن زیاد.

آسیب قطعات داخلی

  1. سخت افزارهای قدیمی‌تر

سخت‌افزارهای قدیمی‌تر، به‌ویژه پردازنده‌ها، اغلب به ‌دلیل عوامل مختلف می‌توانند گوشی را داغ کنند. همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، با بالارفتن سن تلفن، خمیر حرارتی می‌تواند از بین برود؛ پردازنده را برای خنک سازی، ناکارآمد می‌شود.

در مجله بازار بخوانید:

داغ‌ شدن گوشی هنگام شارژ

تلفن‌ها نباید آنقدر داغ شوند که هنگام شارژشدن مشکل ایجاد کنند. اگر این اتفاق می‌افتد، دلیل آن می‌تواند باتری آسیب‌دیده، کابل شارژ بی‌کیفیت یا مشکل در پورت باشد.  علاوه‌بر استفاده از کابل اصل، موارد زیر را هم می‌توانید چک کنید.

  • کابل و آداپتور برق را تعویض کنید؛
  • باتری را تعویض کنید؛ (اغلب این امکان وجود ندارد)
  • پورت شارژ را تعمیر کنید.

اگر می‌توانید هرگز گوشی را 100درصد شارژ نکنید؛ برای سالم نگه‌داشتن باتری، به‌طور مرتب از 20 الی 30 درصد به شارژ بزنید و 80 تا 90 درصد شارژ کنید. حتما می‌دانید تلفن‌ها در حین شارژشدن گرم می‌شوند و برقراری تماس تلفنی همزمان، منجر به گرم‌شدن بیش‌از‌حد می‌شود.

افزایش دما در هنگام شارژ

داغ شدن گوشی هنگام استفاده اینترنت

کاربران اندروید مستعد برنامه‌هایی هستند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و از منابعی مانند CPU، Wi-Fi یا اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. اگر برنامه‌ها به این شکل اجرا شوند، دستگاه شما می‌تواند گرم شود.

همچنین می‌توانید استفاده به داده‌ها، توسط برنامه‌های خاص نظارت کنید:

  • تنظیمات > برنامه‌ها  > (مشاهده) همه برنامه‌ها را باز کنید؛
  • برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید؛
  • برای مشاهده فعالیت آن، روی Mobile data & Wi-Fi ضربه بزنید.

برای غیر فعال‌کردن دسترسی به اینترنت، داده‌های پس‌زمینه را تغییر دهید. دسترسی داده نامحدود را تغییر دهید.

ممکن است گوشی هوشمند شما به‌ دلیل استفاده زیاد از خدمات آنلاین، گرم شود. این شامل Wi-Fi و به ویژه اینترنت داده است. اگر سیگنال تلفن شما کم است یا سیگنال ندارد، گوشی شما برای جست‌وجوی محل اتصال درگیر می‌شود. این درگیری می‌تواند منجر به گرم‌شدن تلفن شود. تا زمانی‌که به منطقه‌ای با پوشش مناسب بازگردید، اینترنت را قطع کنید.

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

اگر تلفن گلکسی شما در حین استفاده گرم می‌شود، دلایل مختلفی ممکن است وجود داشته باشد. از ویژگی‌ها یا برنامه‌هایی استفاده می‌کنید که به انرژی زیاد نیاز دارند.  ممکن است برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده می‌کنید. ممکن است دستگاه شما به‌دلیل افزایش مصرف باتری، موقتاً گرم شود.

موارد ذکر شده در ابتدای مقاله نمونه‌هایی از شرایطی است که ممکن است دستگاه بیش‌از‌حد گرم شود. بسته‌به عملکردها و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، این مثال‌ها ممکن است برای مدل شما صدق نکنند.

خطر افزایش دمای گوشی

دلایل داغ شدن گوشی شیائومی

بهترین گوشی‌ها هم ممکن است با مشکل داغی بیش‌ازحد مواجه باشند. در برند شیائومی چندین مدل پرچم‌دار داغ‌شدن هستند که از مشهورترین آن‌ها می‌شود به ردمی نوت 8پرو اشاره کرد. ساختار درونی گوشی‌ها ممکن است دلیلی برای داغی آن باشند و طرفندهای گفته‌شده تنها کمک‌حال شما در رفع آن باشند. بااین‌حال بسیاری از گوشی‌ها کیفیت ساخت بالایی دارند و تجهیزات درونی نسبت به افزایش دما مقاوم هستند. برای رفع مشکل داغی گوشی شیائومی می‌توانید از تمامی ترفندهای گفته‌شده در این مطلب استفاده کنید.

چقدر داغ خیلی گرم است؟

همه تلفن‌ها می‌توانند گاهی‌اوقات کمی داغ ‌شوند؛ اما گاهی داغ شدن گوشی به‌حدی گرم می‌شود که حتی نمی‌توانید آن را نگه دارید. شروع به نشان‌دادن رفتار عجیب و غریب می‌کند و مشکل‌ساز می‌شود.

همه تلفن‌ها دارای محدوده دمایی معمولی 37-43 درجه سانتی‌گراد یا 98.6-109.4 درجه فارنهایت هستند. از آن‌جایی که ما در انگش‌تان خود دماسنج نداریم؛ باید از بهترین حدس خود استفاده کنیم. تصمیم بگیریم چه زمانی برای دست‌کشیدن از تماشای ویدیوها مناسب است.

با‌این‌حال، گرم را به داغ تعبیر نکنید. احساس گرمای کمی بعد از انجام یک بازی به مدت 15 دقیقه طبیعی است؛ اگر تلفن شما دارای یک برنامه محافظت از گرمای بیش‌از‌حد است و هشداری را نشان می‌دهد. اگر متوجه شدید که دستگاه به‌طور شگفت‌انگیزی هنگام لمس داغ است؛ باید علت را بررسی کنید.

  1. چه مدت طول می‌کشد تا یک گوشی خنک شود؟

اگر تلفن همراه شما به دلیل دمای بالا زیاد داغ شود، حدود 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد تا خنک شود.

  1. دمای معمولی گوشی چقدر است؟

همه تلفن‌ها دارای محدوده دمایی معمولی 37-43 درجه سانتیگراد یا 98.6-109.4 درجه فارنهایت هستند.

  1. آیا فست شارژ باعث داغ‌ شدن گوشی می‌شود؟

خیر؛ مگر این‌که شارژر و گوشی شما خودش مشکل سخت ‌افزاری داشته باشد.

دوره تخصصی تعمیرات موبایل در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود

دکمه بازگشت به بالا