عمومیکسب و کار ایرانی

چرا تلویزیون سونی فلش را نمی خواند

امروزه تقریباً تلویزیونی نیست که از حافظه‌های جانبی مانند فلش پشتیبانی نکند. البته بهره‌گیری از این گزینه خالی از اشکال نبوده و برخی از کاربران با مشکلاتی مانند باز نشدن فلش در تلویزیون سونی دست به گریبان ‌می‌شوند. پیدایش برخی از این مشکلات ناشی از اختلال کارکرد فلش است و برخی دیگر مربوط به دستگاه شما.

گاه ممکن است بخواهید اطلاعات درون فلش را در تلویزیون مشاهده کنید. به طور معمول شما باید ابتدا فلش را به دستگاه خود متصل کرده و با توجه به مدل و نوع برند تلویزیون و همچنین با استفاده از تنظیمات ویژه آن محتوای درون فلش را پخش و تماشا کنید یا بشنوید. ولی گهگاه ممکن است چنین نباشد! به عبارت دیگر اطلاعات ذخیره شده در فلش شما با تلویزیون قابل دسترسی نیست یا اصطلاحاً تلویزیون فلش را باز نمی‌کند و شما موفق به مشاهده هیچ یک از اطلاعات درون فلش نمی‌شوید. حتماً می‌پرسید چگونه می‌توان این مشکل را برطرف نمود. یا در این شرایط چه باید کرد تا تلویزیون فلش را اجرا کند؟ دلیل باز نشدن فلش در تلویزیون چیست؟ ما در این مقاله می‌کوشیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. پس تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید.

دلایل باز نشدن فلش در تلویزیون سونی

پیش از هر چیز بهتر است یادآوری کنیم که آنچه در اینجا بیان می‌کنیم تنها منحصر به تلویزیون‌های برند سونی نیست. بلکه مشکل اجرا نشدن فلش ممکن است در هر و با برندهای متفاوت نیز رخ دهد. همچنین بسیاری از راهکارهایی که برای رفع این مشکل ارائه می‌شود، در مورد بسیاری از دستگاه‌ها و برندهای متفاوت کاربرد دارند. اکنون به پرسش اصلی بازگردیم. چرا تلویزیون شما فلش مموری را نخوانده و یا اجرا نمی‌کند؟ این اتفاق معمولاً به دلایل زیر رخ می‌دهد که در اینجا به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

خرابی فلش

خراب بودن فلش یکی از دلایل عمده نخواندن آن در و همچنین دیگر برندهاست. گاهی فلش شما ایراد کلی دارد یا تراشه موجود در آن صدمه دیده است و مشکل اصلاً به نوع و مدل تلویزیون شما مربوط نمی‌شود. بنابراین روشن است در حالتی که قطعه شما هم به شکل نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری آسیب دیده باشد، تلویزیون موفق به شناسایی آن نمی‌شود. هرگونه خمیدگی یا شکستگی فلش مموری می‌تواند سبب اخلال در شناسایی آن توسط دستگاه شما شود. در اینگونه موارد ابتدا به بررسی جای اتصال فلش به تلویزیون بپردازید و از درستی آن مطمئن شوید. سپس با آزمایش فلش در دستگاهی دیگر مثلاً لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی‌تان نسبت به معیوب نبودن آن اطمینان حاصل کنید.‌

فرمت نامناسب فلش

آسیب دیدگی پورت تلویزیون

ناگفته پیداست اگر درگاه ورودی usb دستگاه شما خمیده یا دچار شکستگی شده باشد احتمالاً فلش و حتی‌ هارد را نیز شناسایی نخواهد کرد. بنابراین پیش از هر چیز باید از سالم بودن پورت usb تلویزیون خود اطمینان حاصل کنید. چون روشن است فلش مموری‌ها و هارد اکسترنال تنها از راه درگاه‌های مخصوص و سالم به تلویزیون متصل می‌شوند.

خرابی مین برد تلویزیون

مین برد مغز تلویزیون شماست. قطعات دیگر تحت کنترل این قطعه بسیار حساس قرار دارند. بنابراین گاهی نخواندن یا اجرا نشدن فلش به دلیل آسیب دیدن مین برد دستگاه است. البته باید خاطر نشان کنیم تشخیص این مسئله کار ساده‌ای نیست و برای شناسایی و رفع این مشکل باید از کارشناس و تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. در صورتی که یک تعمیرکار آگاه و کارآزموده دستگاه را بررسی کرد و مشکل را از خرابی‌ برد اصلی تلویزین دانست، برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی و از کار افتادن احتمالی تلویزیون، ضروری است هر چه زودتر نسبت به تعمیر و یا تعویض مین برد تلویزیون خود اقدام کنید.

رفع مشکل خوانده نشدن فلش در تلویزیون سونی

اکنون شما متوجه شده‌اید چرا گاهی شناسایی و اجرای فلش در تلویزیون‌های سونی با مشکل مواجه می‌شود. در اینجا به بررسی و ارائه راهکارهایی برای رفع این مشکل می‌پردازیم:‌

  • پیش از هر چیز نسبت به فرمت فلش آگاهی حاصل کنید و اگر نیاز بود به تغییر فرمت فلش پرداخته و آن را به فرمت استاندارد تلویزیون تبدیل کنید. می‌توانید از داده‌ها و اطلاعات فلش بکاپ گرفته و سپس آن را فرمت کنید.
  • در گام بعد باید اقدام به تعمیر و ریکاوری فلش آسیب دیده کنید.
  • اگر پورت USB دستگاه شما معیوب و یا دچار شکستگی و خمیدگی است باید با تعمیرکار معتبر تماس گرفته تا به تعمیر و یا تعویض آن بپردازد.
  • سرانجام اگر از سلامت فلش مموری و یا دیگر بخش‌های تلویزیون اطمینان حاصل کردید پس شاید مشکل از مین برد باشد. در این صورت باید از مراکز معتبر سرویس تلویزیون سونی کمک گرفته و نسبت به تعمیر یا تعویض مین برد دستگاه خود اقدام کنید. فراموش نکنید این کار به عهده ما نیست و امری تخصصی است.

روش درست وصل کردن فلش به تلویزیون

در بسیاری از موارد کاربرانی که با مشکل باز نشدن فلش در تلویزیون سونی روبه‌رو می‌شوند، فلش را درست به تلویزیون متصل نکرده‌‌اند. برای اتصال دقیق و درست فلش به دستگاه خود لازم نیست به دست بزنید یا آن را خاموش کنید.‌ البته برای جلوگیری از بروز مشکلات ناخواسته‌ای که ممکن است اتصال طولانی مدت فلش به پورت USB برای تلویزیون و یا خود فلش ایجاد کند، توصیه می‌شود پس از استفاده از آن، حتماً فلش را از تلویزیون جدا نمایید. برای اجتناب از آسیب دیدن پورت  USBو فلش، آن را به آرامی و بدون هیچ‌گونه اعمال فشار و زور از دستگاه جدا کنید.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که در زمان دسترسی تلویزیون به USB، نباید دستگاه را خاموش کنید یا کابل USB را جدا کنید؛ همچنین از جدا کردن یا وارد کردن رسانه ضبط اجتناب کنید. انجام این کارها سبب ‌می‌شود تا داده‌های ذخیره شده در دستگاه USB شما مخدوش نشود. برای راهنمای بیشتر می توانید به cellphonerepair.com مراجعه کنید.

شیوه باز کردن فلش و پخش اطلاعات ذخیره شده آن در تلویزیون سونی

برای باز کردن و دسترسی به فایل‌های عکس، موسیقی و ویدیوی ذخیره شده در دستگاه USB باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. حافظه ذخیره‌سازی USB یا همان فلش مموری را به درگاه USB تلویزیون وصل کنید.
  2. اگر فلش متصل به تلویزیون شما کلید روشن-خاموش دارد، آن را روشن کنید.
  3. از روی ریموت کنترل دکمه HOME را فشرده و از لیست خانه، آیکن برنامه‌ها را انتخاب کرده و سپس پخش‌کننده رسانه‌ای را برگزینید.
  1. نام دستگاه USB را انتخاب کنید.
  2. پوشه و سپس فایل (عکس، فیلم یا موزیک) موردنظر برای پخش را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به این موضوع مهم پرداختیم که چرا تلویزیون سونی فلش را نمی‌خواند؟ دلایل گوناگونی می‌توانند در بروز این مشکل مؤثر باشند. دیدیم که مواردی چون آسیب‌دیدگی فلش، نامناسب بودن فرمت آن و نیز خرابی تلویزیون از جمله مین برد یا پورت‌های یو اس بی آن معمولاً از مهمترین دلایل باز نشدن و شناسایی نشدن فلش در تلویزیون سونی و برندهای دیگر به شمار ‌می‌روند.

با این همه، پیش از هر چیز بهتر است از اینکه فلش درست به دستگاه متصل شده است اطمینان حاصل کنید. همچنین کوشیدیم نکاتی را مطرح کنیم که به شما کمک ‌می‌کند خودتان این مشکل را حل کنید. در نهایت اگر به هر دلیل موفق به شناسایی یا برطرف شدن مشکل نشدید می‌توانید با تعمیرکار معتبر تلویزیون‌های سونی تماس بگیرید.

سونی یکی از شناخته­‌شده­‌ترین برندهای جهانی است که با طراحی هوشمندانه و تولید محصولات و قطعات با کیفیت، بادوام و دارای عملکرد بالا توانسته نام خود را در بین 10 تولیدکننده برتر جهانی لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری به ثبت برساند.

از نمایندگی‌های معتبر این شرکت در ایران است که به­طور اختصاصی انواع محصولات لوازم خانگی این شرکت ژاپنی را به هموطنان عزیز عرضه می­کند. با خرید انواع تولیدات این برند محبوب و نام آشنا از جمله انواع تلویزیون سونی از نمایندگی مذکور، در کنار سهولت وسرعت فرآیند ثبت سفارش، می­توانید از هر کجای ایران در کوتاهترین زمان ممکن به محصول دسترسی پیدا کنید.

  • گارانتی 18 ماهه
  • امکان پرداخت در محل
  • نصب رایگان محصولات
  • بیمه محصول تا درب خانه
  • ضمانت تعویض کالا تا 48 ساعت
  • تعهد قیمت محصول در روزهای پرتلاطم نوسان قیمت ارز
  • و همچنین نگهداری محصول در انبار شرکت به درخواست مشتری، حداکثر تا دو هفته پس از تسویه کامل

از دیگر خدمات ویژه خانه سونی است که برای آسایش و اطمینان هر چه بیشتر خریداران محترم در نظر گرفته شده است.

سوالات متداول

ممکن است نمایش اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه USB، چند لحظه طول بکشد چون هر بار که فلش به تلویزیون متصل می‌شود، تلویزیون باید به آن دسترسی پیدا کند و گاهی دستگاه برای این کار به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین بسته به ابعاد تصویر، حجم فایل و تعداد فایل‌های هر پوشه، زمان نمایش برخی فایل‌های تصویری یا پوشه‌ها ممکن است کمی به درازا بکشد.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیرات تلویزیون یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا