اقتصادی

پنج بازار کالای مهم امسال چین کدامند؟

پس از شیوع ویروس کرونا در سال 2020 بازارهای جهانی را لرزاند ، انتظار می رود بهبود اقتصادی چین تقاضا برای پنج کالای عمده را در سال 2021 افزایش دهد.

به گزارش یومیر ، پنج محصول اصلی در بازار چین وجود دارد که نباید از آنها در سال 2021 غافل شد. این پنج محصول عبارتند از:

فلز مس

سنگ آهن و فولاد به دلیل رونق ساخت و تقاضا از بخش تولیدی چین در سال 2020 عملکرد بسیار خوبی داشته است ، اما با معرفی واکسن های Covid 19 که به احیای اقتصاد جهانی کمک می کند ، فلزات اساسی گل سرسبد رشد فلزات در جهان خواهد بود. 2021

مس به دلیل استفاده گسترده در ساخت و سازها ، لوازم خانگی و شبکه ها احتمالاً بیشترین افزایش قیمت را خواهد داشت و انتظار می رود قیمت آلومینیوم افزایش یابد.

دونگ هائو ، مدیر م Instituteسسه تحقیقات کس ، گفت: “سال آینده ، ما نسبت به فلزات آهنی خوش بینی بیشتری داریم.” فلزات آهنی به دلیل تقاضا برای ساخت در زیرساخت ها ، بیشتر به اقتصاد چین وابسته هستند. اما سال آینده ، به احتمال زیاد شاهد بهبودی گسترده در اقتصاد جهانی خواهیم بود و فلزات اساسی سود می برند و تقاضا برای مس افزایش می یابد.

آرد سویا

انتظار می رود کنجاله سویا با احیای سریع پرورش خوک پس از انقراض گسترده به دلیل شیوع بیماری تب خوکی آفریقا در سال 2018 و 2019 ، بیشترین کالای کشاورزی در سال 2021 باشد.

سنگ آهن

سنگ آهن به دلیل تقاضای زیاد چین و رسیدن به بالاترین رکورد ، تا سال 2020 از همه کالاهای دیگر پیشی گرفت و بیش از دو برابر قیمت داشت. قیمت ها ممکن است به اندازه سال 2021 رشد نکنند ، اما با تقویت بخش های تولید و تولید چین ، نگرانی ها در مورد عرضه در برزیل نشان می دهد که بازار هنوز فضای رشد دارد. هوی لی ، اقتصاددان در بانک OCBC ، گفت: “تقاضای شدید مصرف کنندگان نهایی برای فولاد و شاخص های قوی املاک چینی نشان می دهد که ممکن است هنوز افزایش سنگ آهن پایان نیافته باشد.” وی پیش بینی می کند قیمت ها در سه ماهه دوم سال 2021 به دلیل تقاضای پروژه های زیربنایی چین به اوج خود برسد. اما عادی سازی عرضه از برزیل و کاهش تقاضای چین ممکن است قیمت سنگ آهن را تا پایان سال 2021 تحت فشار قرار دهد.

نفت خام

قیمت های نفت خام برای اولین بار در آوریل 2020 کاهش یافت ، زمانی که قرنطینه ها برای مهار تقاضا فلج شدند. اگرچه تقاضا بهبود یافته است ، اما هنوز به سطح قبل از تاج نرسیده است. بازار امیدوار است با انتشار واکسن Covid 19 مصرف را بهبود بخشد. با این حال ، گروه تحقیقاتی ANZ خاطرنشان می کند که موانعی در بازار نفت وجود دارد. بسیاری از دولت ها محدودیت ها را برای جلوگیری از شیوع تشدید کرده اند و واکسیناسیون و توزیع گسترده در حال انجام است ، اما زمان بر است.

طلا

طلا که همیشه به عنوان پناهگاه امن شناخته می شد ، در سال 2020 به دلیل گرایش سرمایه گذاران به بازار فلزات گرانبها در واکنش به تضعیف دلار و موج اقدامات محرک دولت های جهانی و افزایش انتظارات تورمی ، به رکورد جدیدی رسید. از زمان اعلام واکسن و توزیع آنها ، قیمت طلا اندکی کاهش یافته است ، اما چشم انداز این فلز در سال 2021 همچنان مثبت است.

به گفته هووی لی ، به گفته رویترز ، اگرچه بهبود خطر پذیری ممکن است در ابتدا از درخشش طلا به عنوان یک مکان امن جلوگیری کند ، اما به گفته هووی لی ، ترکیبی از عوامل از جمله دلار ضعیف ، بازده پایین و افزایش انتظارات تورمی. .رد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا