اقتصادی

پارک فاوا از پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت می‌کند

وی گفت: “بسیاری از رساله ها و رساله های تحقیقاتی در دانشگاه ها را می توان به عنوان تجاری تعریف کرد و اجرای برنامه Grant Sprint و حمایت مالی از این تحقیقات می تواند زمینه را برای شکل گیری شرکت های نوپا و بهبود سطح ثروت فناوری فراهم کند.” پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات. این یافته های علمی است.

به گزارش یومیر ، جهت گیری کلی اقتصاد کشور در دهه های اخیر از وابستگی به منابع طبیعی به ویژه نفت به اقتصاد دانش بنیان تغییر یافته است. به عبارت دیگر ، کسب درآمد از طریق علم و بهبود زنجیره های ارزش در اقتصاد کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته و نیاز به بخشهای مختلف اقتصادی برای ایده های نوآورانه و دانش فنی موثر را چند برابر کرده است.

در همین رابطه ، جعفر صدیق – مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – به یومیر گفت: “گسترش پیوند اقتصاد و علم از یک سو مستلزم تأسیس نهادهای جدیدی مانند پارک های علم و فناوری ، مراکز رشد و مراکز نوآوری است و از سوی دیگر نیاز به برنامه ها و درایورهای پشتیبانی. ” در این منطقه. طی چند سال گذشته ، مراکز آموزش عالی و توسعه فناوری در کشور برنامه های مختلفی از جمله جوانه زنی ، رشد ، گلدهی ، رشد و موارد مشابه را در حمایت از ایده های بازار محور و فناوری طراحی و اجرا کرده اند.

وی ادامه داد: این برنامه ها با هدف تقویت و حمایت از هسته های نوآورانه در اکوسیستم نوآوری کشور اجرا و اجرا می شود ، زیرا هر ایده بازار محور در مراحل اولیه توسعه خود به مراقبت و سرمایه گذاری نیاز دارد ، به ویژه از طرف نهادهای پشتیبانی بخش دولتی و خصوصی. این برنامه ها پروژه Grant Sprout است که توسط وزارت علوم ، ارتباطات و فناوری با همکاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) آغاز شده است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره جزئیات این پروژه توضیح داد: “بسیاری از پایان نامه ها و رساله های تحقیقاتی در دانشگاه ها با توانایی تجاری سازی قابل تعریف است و اجرای برنامه جوانه زنی و اعطای کمک هزینه (حمایت مالی) برای این تحقیق می تواند زمینه ایجاد مشاغل جدید و بهبود آمادگی ” فناوری این یافته های علمی. هدف از پروژه Sprout Grant کمک به پایان نامه ها با ایده بازار محور است و با حمایت مالی این پایان نامه ها می توان امیدوار بود که تحقیقات علمی به سمت نیازهای ملی پیش برود.

کدام پایان نامه ها اعتبار مالی دریافت می کنند؟

صدیق درباره جامعه هدف پروژه Grant Javaneh گفت: پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا که دارای ایده های بازار محور هستند ، گروه اصلی این پروژه هستند. در این پروژه اولین ناظر پایان نامه مسئولیت هسته فناوری و دریافت کننده اعتبار مذکور را بر عهده خواهد داشت. اولین فراخوان پیشنهادها در استانهای خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان مرکزی ، فارس و سمنان انجام شد و در مجموع 82 پایان نامه واجد شرایط بودند. در همین راستا ، اخیراً توافق نامه های لازم بین وزارت معارف ، پارک ICT و پارک های ولایتی برای شروع اجرای برنامه و شروع پرداخت اعتبارات به امضا رسیده است.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد میزان حمایت از پروژه ها توضیح داد: حداقل اعتبار دریافتی برای پایان نامه های کارشناسی ارشد هفت میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر 26 میلیون تومان است. این اعتبار برای رساله های دکتری بین 15 میلیون تومان تا 52 میلیون تومان است. تاکنون 82 درخواست پشتیبانی در دوره کارشناسی ارشد و 30 درخواست پشتیبانی از دوره دکتری دریافت کرده ایم که از این تعداد 56 پروژه در مقطع کارشناسی ارشد و 26 پروژه در مقطع دکترا پذیرفته شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا