علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

پاد یکبار مصرف چیست

 

سیستم ها و پاد های یکبار مصرف به طور چشم گیری به محبوبیت در سطح جهانی رسیده اند، بنابراین تصمیم گیری برای انتخاب کمی سخت می شود. اگر به منو محصولات ما نگاهی انداخته باشید می بینید که تنوع بسیار زیادی برای پاد های یکبار مصرف و پاد سیستم ها وجود دارد! این موضوع دقیقا اولین چیزی است که به خصوص افراد تازه کار را دچار سردرگمی می کند. پیش از هر چیزی باید ببینید می خواهید کدام یک از این دستگاه ها را انتخاب کنید سپس به انتخاب بین مدل های مختلف از برند های معتبر بپردازید. توجه داشته باشید پادهای یکبار مصرف از آنجایی که نیکوتین بالایی دارند ممکن است بعد از مدتی برای ویپرهای حرفه ای هم مناسب نباشد یعنی نتوانند از آن استفاده کنند.

در واقع پادهای یکبار مصرف بیشتر مناسب افراد سیگاری است که می خواهند عادت سیگار کشیدن را ترک کنند! از آنجایی که این دو گروه دستگاه ویپینگ شباهت ظاهری بسیاری دارند و با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند تصیم گرفتیم در ادامه آن ها را با هم مقایسه کنیم و به بررسی نکات مثبت و منفی و تفاوت های آن ها بپردازیم.

معرفی و آشنایی با دستگاه های پادسیستم و پاد یکبار مصرف

به عنوان یک ویپر تازه وارد اولین کاری که باید بکنید این است که از طریق ویپ شاپ های معتبر با بهترین ویپ  و معتبر ترین برند ها آشنا شوید و اطلاعات تان را تا حدودی تکمیل کنید تا بتوانید تصمیم صحیحی بگیرید. در واقع تا زمانی که به درک کاملی از این دو نوع دستگاه های ویپینگ یعنی پاد سیستم ها و پاد های یکبار مصرف نرسید انتخاب آگاهانه ای نخواهید داشت. چه بخواهید پاد سیستم بخیرید و چه ، دانستن تفاوت ها و شباهات های آن ها می تواند برای شما مفید باشد.

تعریف پادسیستم:

ها عموما از دو قسمت ساخته شده اند: بدنه و غلاف یا

. در بدنه اکثر پاد ها باتری داخلی تعبیه شده که از طریق کابل USB امکان شارژ آن وجود دارد. بسته به مدل دستگاه باتری ها با ظرفیت های مختلف ارائه می شوند. توجه داشته باشید این ظرفیت باتری است که مشخص می کند دستگاه تا چند ساعت می تواند برای شما کار کند و چه زمانی نیاز به شارژ مجدد دارد. معمولا پاد سیستم ها در مقایسه با کیت های ویپ ابعاد کوچک تری دارند و ظرفیت باتری آن ها هم به نسبت کم تر است اما از آنجایی که وات این دستگاه ها کمتر از ویپ هاست باید خیال تان از دیر تمام شدن باتری آن ها راحت باشد.

علاوه بر این از مهم ترین مزایای

سیستم ها همین ابعاد کوچک و وزن سبک آن هاست چراکه این امکان را به شما می دهند به راحتی حمل شان کنید و در هر مکانی از آن ها استفاده کنید. البته این دستگاه ها برای استفاده نیاز به راه اندازی دارند که ما قبلا به طور مفصل این را توضیح داده ایم.

تعریف پاد یکبار مصرف:

پادهای یکبار مصرف از جدید ترین دستگاه های تولید شده در صنعت ویپینگ هستند که به دلیل سهولت استفاده به سرعت به محبوبیت چشم گیری رسیده اند. البته این دستگاه ها محدودیت های مخصوص به خودشان را هم دارند. همانطور که از اسم این دستگاه ها مشخص است آن ها یکبار مصرف هستند یعنی تعداد

، باتری و داخل آن ها محدود و غیر قابل شارژ مجدد هستند. ممکن است این موارد به مزاج برخی از ویپر ها خوش نیاید اما بسیاری از افراد هستند که به دلیل بی دنگ و فنگ بودن پاد های یکبار مصرف و قیمت ارزان آن ها، هم چنان سراغ شان می روند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که میخواهید به وسیله دستگاه های ویپینگ سیگار را کنار بگذارید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و این دستگاه ها نظرتان را جلب کرده اند می توانید با خیالی راحت

تان را بخرید زیرا نیاز به هیچ کار پیچیده ای برای راه اندازی ندارند. تنها کافیست آن را از بسته بندی در بیاورید و اولین کام را بگیرید.

بررسی تفاوت های پادسیستم و پاد یکبار مصرف

یکی از مهم ترین تفاوت ها در زمینه نگهداری از دستگاه است. پاد های یکبار مصرف عملا نیاز به نگهداری خاصی یا حتی تمیز کردن ندارند. هدف از طراحی این دستگاه ها به حداقل رساندن تعمیر یا نگهداری از سوی ویپر است از این رو پس از تمام شدن تعداد پاف می توانید به راحتی آن را دور انداخته و یک پاد یکبار مصرف جدید تهیه کنید. از آنجایی که این دستگاه ها قیمت مناسبی دارند از لحاظ مالی هم احتمالا برای شما مشکلی ایجاد نکنند.

اما پادسیستم ها امکان نگه داشتن کارتریج و بار ها و بارها شارژ کردن جویس آن با هر طعم دلخواه را بشما می دهند. درون اکثر کارتریج ها معمولا قطعه ای به نام

وجود دارد که هر چند یک بار نیاز به تعویض آن دارید. (البته در برخی از مدل های پاد سیستم کویل به صورت پلمپ در کارتریج قرار گرفته و امکان تعویض آن به تنهایی وجود ندارد. یعنی ممکن است کارتریج دستگاه شما کاملا سالم باشد اما کویل سوخته باشد شما مجبور شوید کارتریج سالم را دور بیندازید)
این فرآیند ممکن است به خصوص برای تازه وارد ها کمی عجیب و خسته کننده باشد و در ابتدا کمی از جویس خود را هدر بدهند اما مطمئنا به سرعت می توانند تسلط کافی را به دست بیاورند و این فرآیند را به خوبی به اتمام برسانند.

از دیگر تفاوت هایی که از نظر ما بین این دو گروه دستگاه های ویپینگ وجود دارد محدودیت در تغییر طعم پاد های یکبار مصرف در مقایسه با پادسیستم هاست. شما با خرید یک پاد سیستم به راحتی می توانید از چندین طعم مختلف در دستگاه تان استفاده کنید و وقتی از یک طعم خسته شدید خیلی آسان جویس دیگری را در دستگاه بریزید اما پاد های یکبار مصرف همچین امکانی را به شما نمیدهند. کارتریج این دستگاه ها به صورت پلمپ به همراه جویس داخل بدنه دستگاه تعبیه شده اند و امکان شارژ ندارند از این رو برای تجربه طعم جدید مجبور به خرید یک پاد دیگر هستید.

نتیجه گیری

گفتن اینکه کدام دستگاه، دستگاه بهتری است واقعا کار سختی است زیرا هر کدام به تنهایی مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند. از این رو این نتیجه گیری بستگی به شما دارد. باید ببینید ویژگی های کدام یک از این دو گروه با نیاز های شما سازگاری بیشتری دارد. پاد های یکبار مصرف بدون هیچ تنظیمات سردرگم کننده بشما اجازه کام گرفتن می دهد اما پادسیستم ها ساختار پیچیده تری دارند و برای استفاده از آن ها در ابتدا نیاز به تهیه

و سپس بعد از مدتی نیاز به خرید کویل یا کارتریج خواهید داشت.

صنعت دستگاه‌های ویپینگ به سرعت در حال رشد است. به طوری که هر ساله چندین محصول جدید به بازار معرفی می‌کند. اغلب این محصولات نیز به سرعت در سراسر جهان به محبوبیت می‌رسند. یکی از محصولات جدید صنعت ویپینگ پاد یکبار مصرف است. طولی نکشید که این محصول در میان طرفداران ویپ و پاد شناخته شده و جایگاه خوبی کسب کرد. اما پاد یکبار مصرف چیست و چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟ در این مطلب پاد یکبار مصرف را معرفی و چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب آن را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانیم سیگارهای تنباکویی در طولانی مدت ضررهای جبران ناپذیری به بدن انسان وارد می‌کنند. لذا در کنار جایگزین‌های قدیمی مانند آدامس، قرص و… محصولات دیگری هم طراحی و تولید شد. یکی از مهم‌ترین این محصولات که مورد استقابل خوبی قرار گرفت، سیگار الکترونیکی یا دستگاه ویپ است. سیگارهای الکترونیکی امروزه به عنوان جایگزین مناسبی برای سیگارهای تنباکویی معمولی استفاده می‌شوند.

هر چند که صنعت ویپینگ تنها به تولید دستگاه‌های ویپ اکتفا نکرد. در کنار تولید اقدام به تولید محصولات جدید دیگری مانند پاد سیستم‌ها و سپس پاد یکبار مصرف کرد. برای اینکه بگوییم منظور از پاد یکبار مصرف چیست ابتدا باید به تعریف پاد بپردازیم. پادها در واقع نسل جدیدی از سیگارهای الکترونیکی هستند. با این تفاوت که کارتریج پادها به صورت اختصاصی تولید می‌شود. به این معنی که در صورت اتمام مایع کارتریج، نیازی به تعویض آن نیست و کافی است کارتریج را مجدد شارژ کنید.

این در حالی است که امکان شارژ پاد یکبار مصرف وجود ندارد. به این معنی که پس از اتمام مایع درون پاد دیگر نمی‌توان مجدد دستگاه را شارژ کرد. پاد یکبار مصرف نیز مانند دستگاه‌های پاد معمولی شامل بدنه، کارتریج، کویل و پنبه کویل، باتری و… می‌شود. با این تفاوت که مخارج اضافی برای نگهداری و تعمیر پاد یکبار مصرف وجود ندارد. در حالی که در دستگاه‌های ویپینگ معمولی این مورد همواره مشکل ساز است.

ویپ و پادهای معمولی دارای باتری‌هایی هستند که قابلیت استفاده مجدد را به آنها می‌دهد. پادهای یکبار مصرف همانطور که گفته شد، عموما قابل استفاده مجدد و شارژ کردن نیستند. با این حال از آنجایی که این پادها جزو جدیدترین محصولات صنعت ویپینگ محسوب می‌شوند، از این بابت ارتقا یافته، و پاد یکبار مصرف با باتری قابل شارژ به بازار عرضه شده است. در این حالت شارژ پاد یکبار مصرف امکان‌پذیر خواهد بود. برای شارژ پاد کافی است تا باتری قابل شارژ آن را به دستگاه مربوطه متصل کنید. در مدت زمان مشخص شارژ باتری کامل شده و می‌توانید مجددا آن را داخل دستگاه قرار دهید.

بنابراین در زمان خرید پاد یکبار مصرف، باید دقت داشته باشید که می‌خواهید باتری مربوط به آن قابل شارژ باشد یا خیر. شاید با وجود امکان شارژ پاد یکبار مصرف، دیگر نتوان به آن یکبار مصرف گفت. با این حال بسیاری از افراد این دستگاه را به همین نام می‌شناسند. شاید بتوان پادهای یکبار مصرف را  به دو دسته قابل شارژ و غیر قابل شارژ تقسیم کرد. عمر باتری پادهای یکبار مصرف قابل شارژ ممکن است محدودتر از ویپ‌ها و پادهای معمولی باشد.

مزایا و معایب پاد یکبار مصرف چیست

گفتیم که پاد یکبار مصرف چیست و چه تفاوتی با پادهای معمولی دارد. لازم به ذکر است پاد یکبار مصرف هم مانند هر تکنولوژی دیگری مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد. در این بخش چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

مزیت های پاد یکبار مصرف چیست

۱. مقرون به صرفه: دستگاه‌های ویپینگ معمولا گران هستند. حال اگر لوازم جانبی آن‌ها را هم در نظر بگیریم هزینه تمام شده گزافی را متحمل مصرف کننده می‌کنند. دستگاه‌های پاد سیستم نیز مانند دستگاه‌های ویپینگ شامل هزینه نگهداری، شارژ مجدد، تعمیر و تعویض برخی قطعات مانند کویل و پنبه کویل و… می‌شوند. این در حالی است که پاد یکبار مصرف تمام قطعات و مواد مورد نیاز را درون خود به همراه دارد. مانند مایع مخصوص (که اغلب شامل سالت نیکوتین‌هاست)، باتری داخلی (معمولا ۷۰۰ میلی آمپری)، کارتریج و… که به صورت پکیجی کامل به نام پاد یکبار مصرف به بازار عرضه می‌کند. همه این ویژگی‌ها هزینه تمام شده مقرون به صرفه‌تری را بر جای می‌گذارند.

۲. دسترسی ساده: دستگاه‌های ویپینگ همواره نیاز به نگهداری و رسیدگی دارند. به طوری که معمولا برای مصرف لحظه‌ای مناسب نیستند. برای مثال هنگامی که نیاز به استفاده از ویپ دارید نمی‌توانید بلافاصله از آن کام بگیرید. چرا که در ابتدا باید آمادگی‌های لازم را مانند اطمینان از خشک نبودن پنبه کویل، پر بودن باتری و.. انجام دهید. چنین مشکلاتی معمولا افراد را از استفاده از دستگاه‌های ویپ منصرف می‌کنند. اما در این زمینه مزیت پاد یکبار مصرف چیست؟ پادهای یکبار مصرف نیاز به آمادگی قبلی ندارند و بسیار مشابه سیگار عمل می‌کنند. به طوری که نیازی به شارژ پاد یکبار مصرف یا چک کردن باتری آن و… وجود ندارد. لذا دسترسی به آن ساده است.

۳. قابل حمل: دستگاه‌های ویپینگ معمولا وزن و ابعاد بزرگتری دارند. به طوری که وزن برخی از آن‌ها تا ۲۵۰ گرم هم می‌رسد. این وزن معادل وزن دو گوشی موبایل است. این در حالی است که وزن پادهای یک مصرف معمولا از ۲۰ گرم تجاوز نمی‌کند. بنابراین به جای حمل دستگاه ویپ با وزن و ابعاد بزرگ می‌توانید به راحتی پاد یکبار مصرف با ابعادی در حدود یک سیگار معمولی و وزنی کمتر حمل کنید. به علاوه در قسمت پاد یکبار مصرف چیست هم گفتیم که این نوع پادها پس از اتمام دورریختنی می‌شوند. در نتیجه پس از مصرف به راحتی می‌توانید آن‌ها را دور ریخته و مشکل حمل مجدد را نداشته باشید.

معایب پاد یکبار مصرف چیست

۱. ناسازگار با محیط زیست: در رابطه با اینکه مهم‌ترین معایب پاد یکبار مصرف چیست باید گفت ناسازگاری آن با محیط زیست است. همانطور که گفتیم امکان شارژ وجود ندارد و پس از اتمام باید آن را دور انداخت. در حالی که دستگاه‌های ویپینگ همواره حاوی پلاستیک و فلزات سنگین هستند که در صورت رها شدن در طبیعت آسیب‌ جدی به آب‌های زیرزمینی وارد خواهند کرد. بنابراین پاد یکبار مصرف تمام شده را به هیچ وجه در طبیعت رها نکنید. در حالت ایده‌ آل بهتر است این دستگاه‌ها به مراکز بازیافت باتری‌های لیتیوم یونی تحویل دهید. در صورت عدم دسترسی بهتر است آن‌ها را جمع آوری کرده و به صورت یکجا به مراکز فروش باتری تحویل بدهید.

۲. تنوع طعم کمتر: پادهای یکبار مصرف در ابتدا تنها با طعم‌های تنباکو و منتول به بازار عرضه شدند. با گذشت زمان طعم‌های بیشتری نیز تولید و در دسترس قرار گرفت. با این حال با توجه به جدید بودن تکنولوژی پاد یکبار مصرف تنوع طعم و عطر در آن‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های ویپینگ و پاد سیستم‌ها کمتر است. در حالی که پادهای معمولی یا پاد سیستم‌ها شامل جویس‌هایی با صدها نوع طعم و عطر مختلف هستند. این تعداد در پاد یکبار مصرف تنها به چند ده مورد می‌رسد.

۳. نیکوتین محدود: اگر بخواهیم بگوییم یکی دیگر از مشکلات جدی پاد یکبار مصرف چیست به محدودیت نیکوتین اشاره خواهیم کرد. به طوری که در پاد یکبار مصرف به هیچ وجه نمی‌توان میزان نیکوتین را کنترل کرد. پادهای یکبار مصرف معمولا حاوی مقدار محدود ۵ درصد از نیکوتین هستند. در سال‌های اخیر پاد یکبار مصرف با ۲۵ درصد نیکوتین نیز به بازار عرضه شد. این در حالی است که در پادهای معمولی به راحتی می‌توان مقدار نیکوتین را کنترل و کم و زیاد کرد.

در این مطلب گفتیم که پاد یکبار مصرف چیست و چه مزایا و معایبی دارد. امید است با شناخت دقیق‌تر پادهای یکبار مصرف هنگام انتخابی مناسب‌تر داشته باشید. در نهایت گفتنی است دستگاه‌های ویپینگ، پاد سیستم‌ها و پادهای یکبار مصرف همگی تنها برای یک هدف طراحی و تولید شده‌اند. هدفی که آن‌ها را صرفا به جایگزینی مناسب برای سیگارهای تنباکویی بدل می‌کند. لذا توصیه می‌کنیم از مصرف طولانی مدت سیگارهای الکترونیکی دوری کنید. چرا که مصرف نیکوتین به هر شکلی در طولانی مدت مضر است.

 

جهت خرید جویس ویپ با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا