اقتصادی

هند برای سرمایه گذاران نفتی نامه دعوت فرستاد

هند از شرکت های جهانی دعوت کرده است تا در ذخایر استراتژیک نفت خود سرمایه گذاری کنند ، که برای دهه ها سریعترین رشد را در بین اقتصادهای بزرگ خواهد داشت.

به گزارش یومیر ، دارمندرا پرادان ، وزیر نفت هند در کنفرانس ADIPEC اعلام کرد که سهم هند در مصرف جهانی انرژی تا سال 2050 از 7 درصد به 12 درصد افزایش خواهد یافت. هند ، سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت در جهان ، اوایل امسال سه مخزن استراتژیک نفت را در جنوب پر کرد با 5 ، 33 میلیون تن.

برای جلب سرمایه گذاری خصوصی در ذخایر استراتژیک نفت ، هند اخیراً به شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) اجازه داده است که مقداری از روغن خود را که در مخازن منگالور ذخیره کرده است ، صادر کند ، که نشان دهنده الگوی مشابهی در کره جنوبی و ژاپن است. .

این کشور در حال ساخت دو مخزن استراتژیک تجاری نفت با ظرفیت 6.5 میلیون تن است.

پرادان گفت: “من از تمام بازیگران انرژی جهانی می خواهم كه بیایند و در این پروژه سرمایه گذاری كنند.” وی افزود: “تقاضا برای سوخت در هند تقریباً قبل از سطح Covid 19 بهبود یافته است.

فروش سوخت هایی مانند بنزین ، گازوئیل و گاز پخت و پز در هند ماه گذشته به سطح 2019 افزایش یافت. وزیر نفت هند پیش بینی می کند که بازیابی نیازهای انرژی این کشور در ماه های آینده ادامه داشته باشد.

هند به دنبال کاهش انتشار کربن و افزایش سهم گاز در سبد انرژی از 6.2 درصد فعلی به 15 درصد تا سال 2030 است. شرکت ها طی 5 سال تا سال 2024 60 میلیارد دلار در زیرساخت های نفت و گاز سرمایه گذاری خواهند کرد ، از جمله ساخت پایانه های واردات گاز و شبکه های خط لوله گاز که خانه ها و صنایع مصرف کنندگان را بهم متصل می کند.

به گفته رویترز ، هند 20 میلیارد دلار برای تولید 15 میلیون تن بیوگاز فشرده تا سال 2023 هزینه خواهد كرد و اخیراً آزمایش گاز طبیعی هیدروژن فشرده را برای 50 اتوبوس آغاز كرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا