اقتصادی

ممکن است اینستاگرام به این نتیجه برسد که دسترسی به کاربران ایرانی را غیرفعال کنند

نماینده مردم کرج در مجلس ، ضمن درخواست از منتقدان طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برای مطالعه این طرح ، گفت: اگر اینستاگرام به این نتیجه برسد که خود آنها دسترسی کاربران ایرانی را غیرفعال می کنند ، چه اتفاقی می افتد؟ درست است که در این مورد ، اینستاگرام از نظر مالی ضرر می کند ، اما آنها ممکن است سیاست را بر اقتصاد ترجیح دهند. ما تحت تحریم هستیم و آنها می توانند اینستاگرام را قطع کنند. بنابراین ، ما باید آماده باشیم تا در کمترین زمان ممکن اتاق دیگری را برای افراد جایگزین کنیم.

علیرضا عباسی در گفت وگو با یومیر درباره طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پست های شبکه های اجتماعی اظهار کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کار خود در همه موضوعات جدی عمل کرده است. پارلمان ما تک بعدی نیست و به اندازه هر موضوع دیگری به آن پرداخته است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مصوبات کمیته کشاورزی و توسعه روستایی ، بر “اقدام یک بعدی مجلس” تأکید نکرد و گفت: “برنامه ای برای تغییر قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی داشتیم. “زیرا آنها در حال حاضر نقش بیشتری در قیمت گذاری دارند. پیش از این قانون ، کشاورزان و حتی وزیر جهاد کشاورزی در تعیین قیمت تضمینی محصولات دخالتی نداشتند و فقط وزیر اقتصاد تصمیم گرفت.

نماینده مردم کرج در مجلس به مصوبات دیگر کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: هر کمیسیون مجلس برنامه های مهم خود را دنبال کرده است. به عنوان مثال ، ما تلاش کردیم تا مجوزهای کشاورزی را تسهیل کنیم. کمیسیون اقتصادی و عمرانی و کمیسیون های دیگر نیز برنامه های خود را داشتند. کمیسیون فرهنگی هم نمی تواند بیکار بنشیند.

عباسی نگرانی نمایندگان کمیسیون فرهنگ را مهم دانست و افزود: طرح حمایت از حقوق کاربران و سازماندهی پست های رسانه های اجتماعی در پارلمان مورد بررسی قرار نگرفت. نحوه برخورد با این طرح در پارلمان به رای گذاشته شد و محتوای جلسه غیرعلنی نیز تفاوتی با آن نداشت. بحث بر سر این بود که آیا طرح حفاظت باید در فضای همه کمیسیون ها منتشر یا بازنگری شود. متأسفم که برخی دوستان همه چیز را زیر و رو کردند.

اگر طرح حمایتی منتشر می شد ، بیش از چند هفته طول می کشید تا مجلس تشکیل شود. “

وی ادامه داد: هدف ما بررسی این طرح در کمیسیون مشترک تأیید کارشناس بود. اتفاقاً اگر این طرح پدیدار می شد ، بیش از چند هفته برای مجلس طول می کشید و در آن زمان من از اولویت این موضوع انتقاد می کردم. 85 طرح حفاظت از فضا را برای هر گونه نظر ، ادعا یا انتقادی باز کرده است. اگر ما این طرح را به طور عمومی تصویب می کردیم ، جایی برای اظهارنظر وجود نداشت ، اما این طرح اکنون می تواند تغییرات جدی ایجاد کند.

این نماینده مجلس استان تهران در مجلس با اشاره به سخنان نمایندگان مخالف طرح حفاظت 85 گفت: “اگر منتقدان این طرح را یکبار بخوانند ، متوجه می شوند که در هیچ کجای این برنامه مهلت چهار ماهه ای در این زمینه دیده نشده است. این اعداد از راه دور وجود ندارند. بحث فیلترینگ در هیچ جا یافت نمی شود.

آیا در صورت عدم پذیرش قوانین پارلمان محدودیت هایی را بر روی سکوها اعمال می کنید؟

عباسی در پاسخ به این س thatال که اگر بسترهای خارجی قوانین کشور ما را نپذیرند ، آیا فرصتی برای اعمال محدودیت وجود خواهد داشت؟ وی گفت: “ما در حال حاضر بسترهایی داریم که در کشور ما فعالیت می کنند اما مطابق قوانین ما هستند.” این سکوها در کشور ما دفتر رسمی ندارند. س Theال این است که آیا این سیستم عامل ها خوب خواهند بود؟

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه “90 درصد از بسترهای مورد استفاده در کشور ما خارجی هستند” گفت: “سوال من این است که اگر اینستاگرام تصمیم بگیرد دسترسی کاربران ایرانی را غیرفعال کند ، چه اتفاقی می افتد؟” درست است که در این مورد ، اینستاگرام از نظر مالی ضرر می کند ، اما آنها ممکن است سیاست را بر اقتصاد ترجیح دهند. ما تحت تحریم هستیم و آنها می توانند اینستاگرام را قطع کنند. بنابراین ، ما باید آماده باشیم تا در کمترین زمان ممکن اتاق دیگری را برای افراد جایگزین کنیم.

وی در پایان گفت: احتیاط شرط عقل است و تقویت سیستم های داخلی ضروری است. اساس برنامه حفاظت از رشد فضاهای داخلی بدون ایجاد محدودیت برای سکوهای خارجی است. از همه کسانی که مفقود شده اند می خواهم فقط یکبار طرح حفاظت را بخوانند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا